خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قیمت بلیت تماشای افتتاحیه بازی‌های المپیک در فرانسه

علاقه‌مندان باید برای تماشای افتتاحیه بازی‌های المپیک در کنار رود سن ۹۰ یورو و برای تماشای مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک در میدان کنکورد ۱۵۰ یورو بپردازند.

به گزارش سایت شیرازه (فارس)، «سی و سومین دوره از بازی‌های المپیک تابستانی با نام المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۵ مردادماه تا ۲۱ مردادماه به میزبانی پایتخت فرانسه در حالی برگزار خواهد شد که قرار است مراسم افتتاحیه آن برای نخستین‌بار در رودخانه سِن که پاریس را به دو قسمت تقسیم کرده، توسط کاروان ورزشکاران سوار بر قایق و ظرف مدت قریب به چهارساعت، برای اولین‌بار خارج از استادیوم مادر برگزار شود.

افتتاحیه المپیک با برنامه‌های هنری و در حضور امانوئل مکرون، رئیس دولت فرانسه و توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک شروع شده و ورزشکاران برای رژه، سوار بر قایق مسیر ۶ کیلومتری خود را از شرق به غرب طی می‌کنند و با گذر از مرکز پاریس از مکان‌های دیدنی مانند موزه لوور، نوتردام پاریس و میدان کنکورد منتهی به بلوار معروف شانزه‌لیزه هم عبور می‌کنند. این رژه به انتهای مسیر ۶ کیلومتری در یک مینی‌استادیوم ۳۰۰۰۰ نفری در تروکادرو ختم خواهد شد.

علاقه‌مندان باید برای تماشای افتتاحیه بازی‌های المپیک در کنار رود سن ۹۰ یورو و برای تماشای مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک در میدان کنکورد ۱۵۰ یورو بپردازند. پیش‌بینی‌ها حاکی از حضور بالغ بر ۳۲۰ هزار تماشاگر برای تماشای مراسم چهارساعته افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ هستند و به نظر می‌رسد رکورد پرتماشاگرترین مراسم افتتاحیه ادوار تاریخ المپیک این بار در پاریس، شهری که برای سومین بار میزبان المپیک است شکسته شود.

ضمن برقراری پروتکل شدید امنیتی آبی، هوایی و زمینی؛ ۱۸۰ قایق و ۲۴۰ اتوبوس برای مراسم افتتاحیه تعبیه شده‌اند. همچنین قایق‌های حامل ورزشکاران مجهز به دوربین‌هایی خواهند بود تا بینندگان تلویزیونی و آنلاین بتوانند ورزشکاران را از نزدیک ببینند. در افتتاحیه المپیک ورزشکاران هر کشور برای رژه سوار بر قایق در امتداد رودخانه سن حرکت می‌کنند.

براساس داده‌های رسمی که تاکنون از سوی دولت‌ها و کمیته‌های ملی المپیک ۲۰۵ کشور حاضر در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس استخراج و یا اعلام شده، رقم پاداش اعلامی از سوی دولت (وزارت ورزش و جوانان) و کمیته ملی المپیک ایران از همه کشورهای حاضر در المپیک برای مدال طلا بالاتر است.

وزارت ورزش ۸ میلیارد و کمیته المپیک هم ۱۰ میلیارد برای مدال طلا پاداش می‌دهند که مجموعاً برندگان مدال طلا ۱۸ میلیارد تومان (حدود ۳۰۰ هزار دلار) پاداش می‌گیرند که این رقم بالاتر از مبلغ جوایز تمام کشورهاست. صربستان ۲۱۵ هزار دلار، مالزی ۲۱۲ هزار دلار و مراکش هم ۲۰۰ هزار دلار برای مدال طلای المپیک در نظر گرفته‌اند. مدال طلای المپیک برای یک ورزشکار آمریکایی تنها ۳۷۵۰۰ دلار پاداش خواهد داشت.»

منبع: راه دانا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا