خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنان پیروز حناچی درباره نحوه امیدوار کردن مردم توسط دولت

شفقنا- شهردار سابق تهران تاکید کرد که باید برای بهره وری بالا و کیفی سازی تصمیم گیری و تصمیم سازی بهترین ها را جذب کنیم که پس از آن ارتباط معناداری با فضای آرامش جامعه بعد از رضایتمندی شهروندان برقرار خواهد شد.

آقای پیروز حناچی در گفت وگو با شفقنا درباره نقش دولت آتی در کاهش شکاف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: یکی از نتایج انتخابات، مطرح شدن خواسته های لایه های مختلف اجتماعی اعم از خواسته های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که بی توجهی به این خواسته ها فاصله گپ میان حکومت و ملت را عمیق می کند. طبیعتا توجه به آنها هم می تواند در پرکردن این گپ نقش داشته باشد.

وی افزود: وقتی یک نامزد ریاست جمهوری شعارهایی را می دهد که مورد پسند مردم قرار می گیرد و مردم امید می بندند به اینکه مشکلات و خواسته هایشان به این شکل حل می شود، به آن فرد مورد نظر رای می دهند.

وی ادامه داد: در انتخابات هشتم تیرماه هم در حقیقت، چنین اتفاقی افتاده است؛ اگر رئیس جمهور منتخب موفق شود شعارها و قول هایی را که داده شده – قول هایی که از جنس کمّی نیست بلکه از جنس کیفی و بازکردن گره های کشور است- را عملیاتی کند مطمئنا رضایتمندی افزایش خواهد یافت، امید بیشتر خواهد شد و دولت هم در انجام ماموریت های بعدی خود همراهی بیشتری را از سوی مردم خواهد داشت.

وی بیان داشت: ایده ها و راه حل ها برای رسیدن به وضعیت مطلوب هم، برخی از همین شعارهایی بود که در انتخابات داده شد؛ مثلا در زمینه تخصص گرایی، اگر مردم ببینند در سطوح تصمیم گیری و تصمیم سازی افرادی متناسب با آن پست ها، روی کرسی نشستند و از متوسط شرایط عمومی جامعه بالاتر هستند، افراد باتدبیر و باتخصصی هستند و کارشان را بلد هستند، امیدوار می شوند اما اگر بالعکس، ببینند در پست های تخصصی که روزمره با مردم ارتباط دارند یا زیر ذره بین مردم هستند، افراد فاقد صلاحیت روی این صندلی ها نشسته اند، به این ناامیدی دامن زده می شود و یک ارتباط مستقیم و معناداری با بحث مهاجرت، گریز جوانان از مسائل اجتماعی و حتی فرهنگی دارد.

وی تصریح کرد: طبیعتا اگر دولت بتواند، سطح تخصصی دولت و بدنه کارشناسی و تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور را چند پله افزایش بدهد و نشان دهد که شایسته گزینی واقعی است و به آن توجه کند، می تواند در این موضوع، تاثیر اصلی را بگذارد و بلکه امید ایجاد کند حتی روی کسانی که تا قبل از این مهاجرت می کردند، بتواند تاثیر بگذارد و این آهنگ را کندتر کند.

این استاد دانشگاه تهران آسیب شناسی درباره حوزه تخصصی میراث فرهنگی و راه و شهرسازی داشت و بیان کرد: در حوزه های تخصصی مانند میراث فرهنگی و راه و شهرسازی اگر شما تلاش کنید که بهترین ها را منصوب کنید و مهمتر اینکه به داخل این مجموعه ها توجه ویژه کنید یعنی فضایی را ایجاد کنید که مدیران ارشد آن سازمان ها و ادارات کل از داخل بدنه بیرون بیایند، این امید افزایش پیدا خواهد کرد. اینکه کارشناسی بداند اگر تلاش و فعالیت خوب کند، بعد از یک یا دو دهه می تواند در همان سازمان مدیر شود و به شکل مدیران ارشد به خدمت خود ادامه بدهد، خود این فی نفسه ایجاد امید و آرامش می کند و موضوعی است که ما کمتر به آن توجه می کنیم یعنی مدیران با اتوبوس می آیند و با اتوبوس می می روند و اتوبوس دیگری می آید و افراد دیگری را جایگزین می کند و توجهی به لایه های زیرین سازمان ها نمی شود.

وی یادآور شد: ما این تجربه را در شهرداری تهران داشتیم. اگر شهرداری تهران در دوران سخت کرونا، آرامش را طی کرد به دلیل نگاه شهردار وقت به داخل مجموعه و استفاده از نیروهای خوب شهرداری بود، به نظرم یکی از عوامل ایجاد امید در سازمان های تخصصی همین موضوع  است.

حناچی گفت: اگر نیرویی جذب می شود باید «بهترین» باشد و برای بهره وری بالا و کیفی سازی تصمیم گیری و تصمیم سازی باید بهترین ها را جذب کنیم و ارتباط معناداری با فضای آرامش جامعه هم بعد از رضایتمندی شهروندان برقرار خواهد کرد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا