خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای پزشکیان! صدای حامیان خود را بشنوید / اشتباه مرگبار روحانی را تکرار نکنید

این که پزشکیان دنبال اجماع، وفاق و وحدت است نه تنها خوب بلکه ضروری است. پزشکیان در چهار سال پیشِ رو باید با قالیباف‌ها، فتاح‌ها و چهره‌هایی مثل آن‌ها کار کند. با این همه این کمرنگ کردن حمایت اصلاح‌طلبان از پزشکیان خطایی مرگبار برای دولت چهاردهم است.

آقای پزشکیان! صدای حامیان خود را بشنوید / اشتباه مرگبار روحانی را تکرار نکنید + ویدئو

سلام نو – سرویس سیاسی: در همایش سپاس از فعالان مرکزی و استان‌های ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان که امروز در سالن وزارت کشور برگزار شد، وقتی رئیس ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در پشت تریبون داشت از حامیان اصلی پزشکیان نام می‌برد، در چند جمله اول نام خاتمی را از قلم انداخت.

به گزارش سلام نو، جمعیت سعی کردند ابتدا با فریاد زدن نام خاتمی و بعد شعار، نقش سیدمحمد خاتمی در حمایت از پزشکیان را به او یادآوری کنند. اما عبدالعلی‌زاده باز هم نام خاتمی را نبرد.

کار به جایی رسید که او نام اصولگرایان را هم آورد و حتی برخلاف واقعیت، از قالیباف هم به عنوان کسی که به جمع حامیان پزشکیان پیوستند، نام برد.

این رفتار باعث شد که جمعیت حاضر در سالن او را هو کنند، به‌طوری که پزشکیان هم متعجب شد و به عقب برگشت که ببیند چه اتفاقی در سالن افتاده است. عصبانیت جمعیت به حدی بود که وقتی آقای مقیمی هم در حین سخنرانی خود نام عبدالعلی‌زاده را آورد، جمعیت او را هم هو کردند.

این که پزشکیان دنبال اجماع، وفاق و وحدت است نه تنها خوب بلکه ضروری است. پزشکیان در چهار سال پیشِ رو باید با قالیباف‌ها، فتاح‌ها و چهره‌هایی مثل آن‌ها کار کند. با این همه این کمرنگ کردن حمایت اصلاح‌طلبان از پزشکیان خطایی مرگبار برای دولت چهاردهم است.

شعار حاضران در حمایت از محمد خاتمی

پزشکیان بارها تاکید کرده که حزبی نیست، اما مگر می‌شود این را انکار کرد که ستون فقرات، بدنه و بخشی از مغز ستادهای پزشکیان اصلاح‌طلبان بودند؟ آقای عبدالعلی‌زاده بدون جوانانِ حالا میان‌سال شده اصلاح‌طلب چراغ کدام ستاد را می‌توانست روشن کند؟

ما فراموش نکردیم که عبدالعلی‌زاده تا همین چند سال پیش در پاسخ به هر مصاحبه‌ای می‌گفت که از سیاست کنار کشیده، حالا اما به لطف انتخاب پزشکیان و حمایت همین اصلاح‌طلبانی که امروز انکار می‌شوند و به میانه میدان سیاست بازگشته است. عبدالعلی‌زاده احتمالا فکر کرده اقدامات این چنین او سیاست‌ورزانه و در راستای تقویت دولت آینده است، اما چنین نیست. دوری از متن و حتی حاشیه دنیا سیاست باعث شده تا عبدالعلی‌زاده و دوستانش دچار خطای استراتژیک شوند.

اتفاقی که امروز در حین سخنرانی آقای عبدالعلی‌زاده افتاد، حاوی پیام روشنی برای رئیس‌جمهور منتخب است. پزشکیان باید مراقب باشد که ضمن حفظ وفاق و استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور، از جمله اصولگرایان عمل‌گرا، در تصمیمات و جهتگیری‌هایش دولت بین او، محمد خاتمی و بدنه اصلاح‌طلب حامی‌اش فاصله‌ای نباشد.

راهی که عبدالعلی‌زاده در ابتدای آن ایستاده است، حسن روحانی تا آخر رفت و نتیجه‌اش چیز جز دود شدن محبوبیت و اعتبارش نبود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا