خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آشنایی با کپسول های گاز نیکان صنعت

رپورتاژ آگهی

کپسول گاز یکی از مهم‌ترین تجهیزات گازرسانی است که امروزه در حجم وسیع از آن استفاده می‌شود، کپسول‌های گاز نوعی مخزن ساخته شده از آلیاژ‌های فلزی محکم هستند که مقاومت زیادی داشته و در آن‌ها انواع گازها با فشار بالا نگهداری می‌شود.  اطلاع از قیمت کپسول گاز برای بسیاری از افراد مهم است؛ امروز از کپسول گاز برای پخت و پز، افزایش گرمای محیط و مصارف دیگر استفاده می‌شود؛ از این وسیله می‌توان به راحتی در منزل، کارگاه‌ها، طبیعت، هنگام مسافرت و…. استفاده کرد. در ادامه مهم ترین عواملی که روی قیمت کپسول‌های گاز تاثیر می‌گذارند را به شما معرفی می‌کنیم.

  • حجم و ابعاد کپسول گاز

اولین و مهم‌ترین موردی که بیشترین تاثیر را روی قیمت کپسول گاز دارد، حجم محصول است؛ به طور کلی هر چقدر حجم کپسول گازی که خریداری می‌کنید بیشتر باشد باید هزینه بیشتری نیز برای آن پرداخت کنید.

در حال حاضر کپسول‌های گاز دارای حجم‌های ۲ لیتری، ۵ لیتری، ۱۰ لیتری، ۲۰ لیتری، ۴۰ لیتری، ۵۰ لیتری و بیشتر هستند که قیمت‌های آن‌ها با یکدیگر برابر نیست و هر چقدر حجم و اندازه آن‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر باشد، در نتیجه خریداران موظف به پرداخت هزینه بیشتر هستند.

موضوع دیگری که در مورد حجم و ابعاد کپسول گاز و تاثیر آن روی افزایش و کاهش قیمت باید در نظر داشته باشید، هزینه حمل و نقل و جابجایی است؛ معمولاً هر چقدر کپسول‌های گاز سنگین‌تر باشند باید برای جابجایی آن‌ها هزینه بیشتری صرف کرد که این موضوع خود به تنهایی می‌تواند بیشترین تاثیر را روی قیمت کپسول‌های گاز داشته باشد.

  • جنس بدنه کپسول گاز

دومین موردی که بیشترین تاثیر را روی قیمت کپسول گاز دارد، جنس بدنه آن است؛ امروز محفظه‌های گاز را از جنس‌های مختلفی مانند آلومینیومی، کامپوزیت، فولادی و استیل تهیه می‌کنند. معمولاً کپسول‌های گازی که از جنس فولاد و کامپوزیت ساخته شده‌اند به دلیل مقاومت فراوان در برابر ضربه و حرارت، از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند.

همچنین هر چقدر وزن بدنه کپسول بیشتر باشد و در آن از فلز بیشتری استفاده کرده باشند، شما نیز باید قیمت بالاتری جهت خرید و تهیه آن پرداخت کنید. موضوع مهمی که در این‌جا اهمیت پیدا می‌کند این است که برای استفاده طولانی، مطمئن‌تر و پیشگیری از آسیب‌های مالی و جانی، بهتر است همیشه به بدنه کپسول گاز دقت کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین نوع آن‌را خریداری کنید.

  • تعداد خرید کپسول گاز

مورد دیگری که ممکن است کمتر به آن توجه کرده باشید، تعداد خرید کپسول گاز است؛ این مورد نیز در برخی مواقع تاثیر مستقیمی روی قیمت‌های کپسول گاز دارد. برای مثال خرید این محصول به صورت عمده سبب می‌شود تا قیمت کلی آن کاهش پیدا کرده و شما هزینه کمتری برای آن پرداخت نمایید.  ضمن اینکه با توجه به قیمت کپسول گاز 11 کیلویی دست دوم تمایلات زیادی برای این محصول ایجاد شده است.

امروز برخی از فروشگاه‌هایی که اقدام به عرضه کپسول گاز می‌کنند در صورتی که فردی قصد خرید عمده و در تعداد زیاد این محصولات را داشته باشد به او تخفیف داده و در نتیجه قیمت تمام شده کمتر برای آن‌ها محاسبه می‌شود؛ پس در صورتی که قیمت‌های کپسول گاز برای شما اهمیت دارد و شغل شما نیز در زمینه خرید و فروش انواع کپسول گاز است، بهتر است آن‌ها را به صورت عمده و در تعداد زیاد تهیه کنید.

  • برند تولید کننده کپسول گاز

از دیگر عوامل موثر در قیمت کپسول گاز می‌توانیم به برند تولید کننده این تجهیزات اشاره کنیم؛ امروز برخی از برندهای تولید کننده کپسول‌های گاز نسبت به برخی دیگر معروف‌تر و شناخته شده‌تر هستند، همچنین برخی از برندها محصولات درجه یک و مرغوب تولید و در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

در این شرایط شما باید هزینه بیشتری نسبت به کپسول‌های گاز معمولی یا بی کیفیت پرداخت کنید. به منظور آگاهی از هزینه خرید کپسول‌های گاز در برندهای مختلف می‌توانید در ابتدا در مورد آن‌ها تحقیق کرده و پس از برآورد هزینه‌ها و توجه به کیفیت گاز و کپسول گاز، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. گاهی مواقع برندهای معروف محصولاتی درجه یک و باکیفیت تولید کرده و به همین دلیل قیمت کپسول‌های گاز آن‌ها نیز بیشتر است.

  • درصد خلوص گاز درون کپسول

میزان خلوص گازها درون کپسول گاز با یکدیگر متفاوت است، به این صورت که گازها بر اساس میزان خلوص به گریدهای 1 تا 5 طبقه‌بندی می‌شوند؛ برای مثال هر چقدر میزان خلوص و کیفیت یک گاز بیشتر باشد گرید 5 را به خود اختصاص می‌دهد؛ به طور کلی قیمت کپسول گاز رابطه مستقیمی با گرید و خلوص آن‌ها دارد.

توجه داشته باشید، کیفیت و میزان خلوص گازها نقش مهمی در استفاده بهتر و راحت‌تر از کپسول داشته و مشکلاتی مانند خاموش شدن بدون دلیل یا ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد به همراه ندارد به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند گازهایی با خلوص بالا و قیمت بیشتر را خریداری کنند.

  • نوع گاز درون کپسول

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند تاثیرات مختلفی روی قیمت کپسول گاز داشته باشد، نوع گاز درون کپسول است؛ امروز کپسول ازت و کپسول نیتروژن جزء کارآمدترین و پرفروش‌ترین نوع کپسول‌های گازی هستند که هر کدام دارای کاربرد و استفاده خاص خود می‌باشند.

در مقابل هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند؛ علاوه بر این در برخی مواقع درون کپسول‌های گاز از ترکیبات مختلفی برای افزایش اثر دهی استفاده می‌شود که همین موضوع نیز می‌تواند روی قیمت نهایی این محصول موثر باشد.

کلام پایانی

امروزه شاهد افزایش خرید و فروش انواع کپسول‌های گاز در حجم‌ها و اشکال مختلف هستیم به همین دلیل برای بسیاری از خریداران قیمت کپسول گاز اولویت دارد. همان‌طور که در متن نیز اشاره شد، قیمت کپسول‌های گاز به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توانیم نرخ مشخص و ثابتی برای این تجهیزات در نظر بگیریم.

نکته مهمی که در هنگام خرید این محصولات باید در نظر داشته باشید این است که در ابتدا حجم و درصد خلوص گاز را در نظر گرفته و سپس به قیمت این محصولات توجه کنید، زیرا موارد ذکر شده نسبت به قیمت از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. همچنین کپسول‌های گاز در مقابل کارایی گسترده‌ای که دارند از قیمت کم و منصفانه برخوردار بوده و شما با هر بودجه می‌توانید به راحتی آنها را تهیه کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا