خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از وزش طوفان و خیزش گرد و خاک در استان خبر داد و گفت: همچنین در ۲۴ ساعت آینده هوا گرم‌تر می‌شود.

به گزارش سایت نگاه خراسان جنوبی، «لطفی با اشاره به وضعیت جوی هوای استان در ۲۴ ساعت آینده، بیان کرد: طی این مدت وزش شدید تا خیلی شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید افقی را خواهیم داشت.

او ادامه داد: این مخاطره برای شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، حاجی آباد زیرکوه، درمیان، بیرجند، قائنات، سرایان، خوسف، فردوس، طبس و بشرویه از شدت بیشتری برخوردار است.

لطفی از صدور هشدار نارنجی نسبت به وزش باد شدید خبرداد و گفت: اختلال در تردد‌های جاده‌ای و ناوگان حمل و نقل، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و شکستن درختان آسیب پذیر و نهال‌های جوان دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: همچنیت خطر سقوط اجسام و افزایش مصرف انرژی به ویژه برق و خطر گرمازدگی و احتمال افت ولتاژ برق از جمله اثرات این مخاطره است.

او خواستار پرهیز از سفر‌های غیر ضرور به خصوص در محور‌های مواصلاتی شرق و مرکز استان از جمله محور نهبندان، زابل شد و گفت: اطمینان از پوشش و استحکام سازه گلخانه و سقف‌های موقت، گذاشتن قیم‌ کنار نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر، اجتناب از رفتن به فضای باز توصیه می‌شود.

لطفی ادامه داد: مراقبت از کندو‌های زنبور عسل و صرفه جویی در مصرف آب و برق و عدم بکارگیری وسایل پر مصرف برقی در ساعت اوج مصرف از دیگر توصیه‌های کارشناس هواشناسی است.

بنا به گفته او، برای مناطق مستعد و بادخیز به ویژه در نوار شرقی و بخش مرکزی استان وقوع طوفان و گرد و خاک و احتمال بروز خسارت و همچنین به طور موقت اختلاف در تردد قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره با وضعیت دمایی هوای استان هم گفت: به لحاظ دمایی برای امروز و فردا افزایش نسبی دمای هوا را در منطقه انتظار داریم و هوا گرمتر می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا