خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمد مهاجری: رقبای دولت چهاردهم با قدرت بیشتری ادامه خواهند داد

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید ادامه‌ی رقابت از سوی رقبای دولت چهاردهم پس از انتخابات امری طبیعی‌ست و از سوی تمام احزاب این کار صورت می‌گیرد. همانطور که از سوی اصلاح‌طلبان در دولت ابراهیم رئیسی صورت گرفت.

اما او در گفت‌وگو خود با انصاف نیوز به این نکته‌ اشاره می‌کند که قدرت تخریبگری اصولگرایان بسیار بالاتر از اصلاح‌طلبان ایت به دلیل رسانه و صداوسیمایی که در دست دارند.

محمد مهاجری، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، درباره‌ی سخنان رهبری در مراسم تنفیذ گفت: برداشتم این است که ایشان در مقام یک حمایتگر جدی از دولت بودند. حتی نکات و توصیه‌هایشان هم جزو شعارهای آقای رئیس جمهور بود. به نظر می‌آمد ایشان قصد دارند که تمام ارکان نظام حتی نیروهای مسلح را به کمک دولت دعوت کنند. برداشت من این است که رهبری فرصت دولت چهاردهم را بعد از دو، سه انتخاباتی که درصد مشارکت پایین‌تر از این انتخابات بوده فرصتی مغتنم می‌دانند. ایشان موقعیت را مناسب تشخیص داده‌اند که این دولت باید دولتی باشد که نقایص دولت های قبل را رفع کند و موجب امید مردم به آینده شود.

این تحلیگر در پاسخ به این سوال که آیا به عملی شدن این توصیه‌ها امیدوار هم هست، گفت که این موضوع دو شرط دارد و شروطش را هم اینطور توضیح داد: یک اینکه ترکیب دولت آینده ترکیب موزونی باشد. خود پزشکیان هم قول داده که دولتش دولت وفاق ملی باشد. اگر این وفاق ملی صورت بگیرد بله من کاملا امیدوارم که سایر ارکان نظام نیز همکاری کنند.

نکته‌ی مهم‌تر خود آقای پزشکیان است. ایشان ادبیاتی همراه و همسو با ارکان نظام از جمله مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح دارد. ایشان گفتمانی را ایجاد کرده که هدفش حل مشکلات مردم است.

یک امتیاز بسیار مثبت ایشان این است که وعده‌های عدد و رقمی به مردم نداده است که مثلا تورم به فلان عدد خواهند رسید. این‌ها امتیازاتی‌ست که به نظر من دولت پزشکیان را بالقوه دولتی موفق خواهد ساخت.

آقای مهاجری درباره‌ی این شبهه که فضای رقابت از سوی بعضی کاندیداها ادامه پیدا کرده است نیز چنین توضیح داد: به هر حال رقیب، رقیب است فرقی ندارد چه دولتی باشد. به هر حال جناح اصولگرا و به خصوص شخص آقای جلیلی رقیب این دولتند. هر کسی هم رقیب است همیشه ضمن اینکه ادعا کند «دنبال همکاری‌ام» همیشه دنبال نقاط ضعف است. به هر حال خود را برای رقابت در دوره‌ی بعد آماده می‌کند.

طبیعی‌ است. همه جای دنیا احزاب با رقیبشان چنین می‌کنند. منتظرند رقیبشان اشتباه کند تا آن‌ها بتوانند استفاده کنند. بنابراین من فکر می‌کنم نباید از این ترسید ه جناح اصولگرا نقد یا حتی کارشکنی کند و کارهایی انجام دهد که خلاف عرف اخلاق است. در حوزه‌ی سیاست این چیزها پذیرفته شده است.

جناح اصلاح‌طلب هم در دوران آقای رئیسی اقداماتی هرچند ضعیف و ظریف داشت. به هر حال جناح اصولگرا ظرفیت تخریبش خیلی بالاتر است. رسانه و امکانات صداوسیما را دارند.

نباید انتظار داشته باشیم جناح اصولگرا مطیع آقای پزشکیان باشد! خیر، آن‌ها کار خود را خواهند کرد و چه بسا پرتوان‌تر از دولت‌های قبل هم به تخریب ادامه خواهند داد.

او در مورد برخوردهای قضائی و قانونی با کارشکنی‌ها هم چنین توضیح داد: من شخصا با اینکه قوه قضائیه در برخورد با شخصیت‌های سیاسی، رسانه‌ها و چهره‌های منتقد ورود کند خیلی موافق نیستم. این در حالی‌ست که خودم جزو کسانی هستم که در دولت سیزدهم با شکایت معاونت حقوقی رئیس جمهور و دفتر رئیس جمهور چندین بار به دادگاه فراخوانده شدم.

نباید از اهرم قوه قضائیه در برخورد با مخالفین و منتقدین سیاسی استفاده کرد. حتی در مورد کسی که جرم امنیتی مرتکب می‌شود هم باید تساهل و تسامح به خرج داد. برخورد با منتقد و مخالف سیاسی به نظرم نباید به حوزه‌ی قوه قضائیه کشیده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا