خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پنير لبنه چيست؟ خواص و مزایای استفاده از پنیر لبنه

رپورتاژ آگهی

محصولات لبنی خصوصاً در دسته ماست‌ها، پنیرها و دوغ‌ها تنوع بسیار زیاد و بالایی دارند. هر سلیقه‌ای پکه داشته باشید، اگر به یک فروشگاه محصولات لبنی پا بگذارید، بدون شک با تنوع محصولاتی که ممکن است شما را دچار اشتباه و سردرگمی کنند، روبرو خواهید شد. در این بین پنیرها یکی از پرمصرف‌ترین محصولات لبنی هستند که با طعم‌ها و مزه‌ها و ترکیبات مختلف و متنوعی، آن‌ها را به بازار عرضه کرده‌اند. یکی از این پنیرهای خوش طعم، پنیر خوشمزه و لذیذ لبنه است. این پنیر طرفداران خاص خود را دارد و یکی از پرفروش‌ترین محصولات لبنی در فروشگاه‌های مختلف محسوب می‌شود.

پنیر لبنه

در توصیف پنیر لبنه باید اینگونه بگوییم که این پنیر بافت نرمی دارد و آن را از صاف کردن محصول لبنی ماست یا کفیر، تهیه می‌کنند که به صورت پنیر چاشنی یا دیپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول غلظت زیادی دارد و به واسطه بافت خامه‌ای و نرم و طعم تند و تیزش، قرن‌هاست که طرفداران خاص خود را داشته و به شدت مورد توجه و استفاده نیز قرار داده می‌شود.

پنیر لذیذ لبنه در اصل یکی از انواع غذاهای دوست داشتنی خاورمیانه محسوب می‌شود. این پنیر را به طور معمول با صبحانه نوش جان می‌کنند و یا آن را به دسرها، کیک‌ها و سایر غذاها اضافه می‌کنند تا طعم غذاها را قوی‌تر کند. محصول پنیر خامه‌ای لبنه، هم به واسطه بافت و طعم متفاوت و هم به واسطه حضور مواد مغذی اصلی مثل پروبیوتیک‌ها، به شدت مورد توجه و استفاده است. لازم به ذکر است که گنجاندن این محصول در رژیم غذایی با هدف لاغری و حفظ سلامتی، بسیار کاربردی بوده و ورزشکاران به این پنیر توجه ویژه‌ای دارند.

حقایق ناگفته از پنیر لبنه

در ادامه قصد داریم 8 حقیقت و راز پنهان در مورد این محصول را که بدون شک تا به امروز هیچکس در مورد این حقایق با شما صحبت نکرده، شرح دهیم. شاید این افشاگری به مذاق بعضی از افراد خوش نیاید، اما وظیفه ما در این مطلب پرده برداری از حقایق موجود در این محصول لبنی است.

1.پروتئین و پنیر لبنه

اولین واقعیت این است که پنیر لبنه مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی دارد و شما با مصرف آن می‌توانید مقدار قابل توجهی کلسیم، پروتئین و ویتامین آ را به بدن خود منتقل کنید. در واقع با استفاده از یک واحد پنیر لبنه در وعده صبحانه، شما به میزان کافی مواد مغذی را به بدن خود رسانده‌اید. لازم به ذکر است که لاکتوز این پنیر بسیار کم بوده و بر همین اساس، سلامت روده‌های شما را بهبود می‌بخشد و در کاهش وزن و کنترل کردن قند خون هم بسیار تاثیرگذار است.

این پنیر با پروتئینی که دارد نقشی بسیار تاثیرگذار در ترمیم سلولی و بافت‌های بدن داشته و باعث تولید آنزیم، سنتز و هورمون‌های بیشاری می‌شود. واقعیت این است که کمبود این مواد در بدن ما می‌تواند باعث بروز مشکلات فراوانی بوده و ضمن بروز اختلال در عملکرد سیستم ایمنی، با بالا بردن میزان گرسنگی باعث تحلیل رفتن عضلات ما شود. به عبارتی پنیر لذیذ لبنه یک منبع غنی از پروتئین است که در کنار سایر پروتئین‌ها برای بدن ما نقش یک نجات دهنده را بازی می‌کند.

2.لاکتوز پنیر لبنه

لاکتوز در اصل قندی است که ما آن را در محصولات لبنی مثل شیر، پنیر، ماست، کره و غیره مشاهده می‌کنیم. لاکتوز برای بعضی از افراد سنگین بوده و تقریبا ۷۵ درصد از جمعیت کل زمین با آن مشکل دارند. به عبارتی معده این افراد آنزیمی برای هضم لاکتوز ندارد و استفاده از محصولات لبنی باعث ایجاد نفخ، سوء هاضمه، درد معده و اسهال برای آن‌ها خواهد شد. اما پنیر خوشمزه لبنه چون در زمان تولید، فرایند صاف کردن را پشت سر می‌گذارد، نسبت به سایر پنیرها لاکتوز کمتری دارد.

3.پنیر لبنه و سلامت روده‌ها

از آنجایی که پنیر لبنه تخمیر شده است و معمولاً از کفیر آن را تهیه می‌کنند، پروبیوتیک زیادی دارد. پروبیوتیک‌ها در اصل باکتری‌های مفیدی هستند که در تقویت روده و معده بسیار موثر بوده و با کاهش سطح کلسترول و تقویت بهتر عملکرد روده و معده، سیستم ایمنی را ارتقا داده و از بروز بیماری‌هایی مثل سرطان جلوگیری می‌کند.

4.پنیر لبنه و کاهش وزن

خبر خوب اینکه اگر قصد کاهش وزن دارید، پنیر لبنه را انتخاب کنید. اگر در مصرف این محصول مداومت کنید، با صرف یک وعده آن در صبحانه، به سرعت به تخلیه معده خود کمک کرده و سطح هورمون گرسنگی را هم کاهش می‌دهید. همچنین مطالعات نشان داده‌ است که به واسطه پروتئین بسیار بالا در این محصول، کالری دریافتی شما کم شده و پروسه کاهش وزن برایتان تسریع می‌شود.

5.پنیر لبنه و کنترل قند خون

همانطور که می‌دانید بالا بودن میزان قند خون می‌تواند باعث مشکلات زیادی شود. اما اگر شما محصولات غذایی پرپروتئین را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید، می‌توانید به راحتی میزان سطح قند خون خود را کنترل کنید.

6.پنیر لبنه از گذشته‌های دور تا امروز

واقعیت دیگر این است که این پنیر به این دلیل که منبعی غنی از پروتئین است از گذشته‌های دور همراه اقوام بادیه نشین بوده و با آن‌ها نسل به نسل به نسل به انسان‌های امروزی منتقل شده است. افرادی که در صحرا زندگی و رفت و آمد می‌کردند، به دلیل فواید بی‌شمار پنیر لبنه آن را کاملا خشک کرده و با خود همراه می‌کردند.

7.پنیر لبنه و طب سنتی

شاید باور نکنید اما این پنیر خواص دارویی هم دارد که سبب شده در علم پزشکی از گذشته تا امروز به شدت مورد توجه قرار بگیرد. در طب سنتی چینی بر این باورند که این محصول می‌تواند در کنار سایر محصولات لبنی؛ از بروز خشکی در بدن جلوگیری کرده، خون را تغذیه کند و قدرت بدن را هم افزایش دهد.

8.دیگر علل محبوبیت پنیر لبنه

در نهایت بد نیست بدانید که این پنیر در سال‌های اخیر در تمام جهان خصوصاً خاورمیانه به شدت پرطرفدار شده و به واسطه فواید فراوانی که دارد، در بیشتر غذاها و خصوصاً ساندویچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. خصوصاً اینکه این پنیر در کشورهای آسیایی مثل سوریه، عراق، مصر، فلسطین و اردن جایگاه خاصی دارد.

پنیرها و بهترین آن‌ها پنیر لبنه

واقعیت این است که تهیه کردن پنیر لبنه ممکن است کمی سخت باشد. چون این پنیر باید کاملاً استاندارد و با رعایت اصول خاصی تهیه و تولید شود. بر همین اساس ما سایت هایکا را معرفی می‌کنیم که در عرصه فروش عمده مواد غذایی و لبنی بسیار خوشنام بوده و محصولات خود را با رعایت استانداردهای لازم، عرضه می‌کند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا