خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کشتار مردم پاراچنار متوقف شود | محمدرضا یوسفی

محمدرضا یوسفی، استاد دروس خارج فقه حوزه‌ی علمیه‌ی قم در کانال تلگرامی خود نوشت: «این روزها باز هم اخبار ناگواری از کشتار شیعیان پاراچنار پاکستان به گوش می رسد. این شهر به دلیل شرایط منطقه ای، سال‌ها است که شاهد خشونت‌های فرقه‌ای بوده و به دلیل محاصره این منطقه توسط گروههای افراطی، مردم مظلوم پاراچنار کشته های زیادی را تاکنون متحمل شده اند.

هر از گاهی به دلیل نزاعی که معمولا اختلافات ملکی منشأ آن است، این منطقه به صحنه کشتار این مردم مظلوم تبدیل می شود. در سال 2007 جنگی طولانی درگرفت و در سال 2012 جنگی به مدت یک سال در منطقه صورت گرفت و در نتیجه آن، بیش از ششصد نفر به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند. اکنون نیز پس از یک هفته آتش جنگ در گرفته و دهها نفر کشته و بیش از صد نفر مصدوم شده اند.

این کشتار به شکل فجیع و غیرانسانی بریدن سر و دست و پا در فضای سکوت مجامع بین المللی و دولت پاکستان انجام گرفته و می گیرد و اکنون پس از گذشت یک هفته و ادامه این کشتار، جان بسیاری از غیرنظامیان بی دفاع شامل زنان و کودکان به شدت تهدید می‌شود.

امیدوارم علمای شیعه پاکستان با تشریک مساعی با علمای اهل سنت آن دیار در جهت پایان دادن به این تهاجمات غیرانسانی اقدام کرده و همچنین آنان با تاکید تمام از دولت پاکستان بخواهند تا برای حل اساسی و مسالمت آمیز اختلافات آن منطقه اقدام نماید.

متاسفانه ندای مظلومیت مردم پاراچنار در فضای ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم جنایتکار اسرائیل در ایران نیز گم شد. از سوی دیگر شاید فقدان دولت مستقر نیز موجب شده باشد تا دولت جدید جهت پایان بخشیدن به این تهاجمات غیرانسانی نتوانسته واکنشی مناسب داشته باشد.

انتظار از دولت این است تا در این راستا از تلاش های دیپلماتیک برای حل مسئله از هیچ اقدامی خودداری نکند.

از خداوند متعال می خواهم تا مذاهب اسلامی در پرتو تعالیم پیامبر رحمت، زندگی مسالمت آمیز و روادارانه با یکدیگر داشته و در تعاملی سازنده به تعالی کشورشان کمک کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا