خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نارضایتی کارگران ایران صدرا در بوشهر از نحوه پرداخت حقوق

شماری از کارگران قراردا دمستقیم و پیمانکاری شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهراز عملکرد کارفرما در رویه‌ی پرداخت حقوق خود انتقاد کردند.

یک منبع کارگری در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در تماس با خبرنگار ایلنا، گفت: نزدیک به ۲ هزار کارگر پیمانکاری و ۶۸۰ کارگر قرارداد مستقیم شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهر هستیم که هر ماه کارفرما حقوق‌مان را در چند قسط واریز می‌کند که این موضوع مشکلات زیادی را برای ما که حداقل‌بگیر هستیم، بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه دریافتی ماهانه ما تامین کننده معاش خانواده‌هایمان نیست، افزود: پرداخت قطره چکانی حقوق ما را نگران می‌کند. جدا از دریافت اقساطی حقوق، بابت دریافت سنوات، پاداش و حق مرخصی ۱۴۰۲ نیز دچار مشکل هستیم.

این کارگر افزود: کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که شمار زیادی از آن‌ها تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار مشغول کار هستند، هر ماه منتظرند حقوق خود را کامل و بدون تاخیر دریافت کنند اما جدا از پرداخت نشدن بیش از دو ماه حقوق (خرداد وتیر ماه)، حقوق فروردین و اردیبهشت ماه ابتدای سال جاری را در دو تا سه قسط دریافت کرده‌اند که آخرین آن مربوط به ۵۰ درصد حقوق اردیبهشت بود که روز نهم مرداد ماه به حساب کارگران واریز شد.

وی درباره معوقات بیمه‌ای تاکید کرد: جدا از معوقات مزدی، حق بیمه کارگران از خرداد ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. در واقع حق بیمه به دلیل‌ عدم پرداخت به تامین اجتماعی ۱۵‌ام هر ماه  به مدت یک هفته قطع و پس از یک هفته محروم بودن از خدمات بیمه‌ای مجددا تا ۱۵‌ام ماه بعد وصل می‌شود و این قضیه به صورت روال هر ماه ادامه دارد.

به گفته وی؛ طی سالهای گذشته اعتراضات و مکاتباتی با مسئولان شرکت ایران صدرا و دیگر مقامات ذیربط انجام شد ولی نتیجه‌ای نداشت.

این کارگر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در پایان افزود: مسئولان باید بدانند که خواسته‌های کارگران ایران صدرا هم صنفی‌ست و هم قانونی و اگر به این خواسته‌ها ترتیب اثر داده نشود، مشکلات کارگران حادتر خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا