خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طیب‌نیا و پورمحمدی با کدام شرط می‌توانند اهداف دولت پزشکیان را محقق کنند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بررسی سوابق و دیدگاه‌های طیب‌نیا و پورمحمدی نشان می‌دهد هر دوی این مدیران، دیدگاه‌های علمی و سوابق مرتبطی دارند که می‌توانند در صورت داشتن اختیارات لازم، اهداف دولت چهاردهم را عملیاتی کنند. البته به شرطی که سایر نهادها با این مدیران همراهی کنند.

طیب‌نیا و پورمحمدی با این شرط می‌توانند اهداف دولت پزشکیان را محقق کنند!

اعتمادآنلاین |

روزنامه دنیای اقتصاد دو انتصاب اخیر مسعود پزشکیان را تحلیل کرده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، در بخشی از این مطلب آمده است:

اخبار مرتبط

مسعود پزشکیان دیروز در احکامی جداگانه، سید‌حمید پورمحمدی را به سمت رئیس سازمان برنامه و بودجه و علی طیب‌نیا را به سمت مشاور عالی رئیس‌جمهور منصوب کرد.

بررسی سوابق و دیدگاه‌های این دو مدیر اجرایی نشان می‌دهد هر دوی این مدیران، دیدگاه‌های علمی و سوابق مرتبطی دارند که می‌توانند در صورت داشتن اختیارات لازم، اهداف دولت چهاردهم را عملیاتی کنند. به این ترتیب می‌توان گفت انتصاب‌های اخیر می‌تواند گامی در راستای اصلاحات ساختاری باشد. البته به شرطی که سایر نهادها با این مدیران همراهی کنند و در مدیریت این سازمان‌ها مداخله نکنند.

دو انتصاب اخیر سیگنال مثبتی را در رابطه با وضعیت اقتصاد کلان کشور می‌دهد، اما نباید لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت و سایر وزارتخانه‌ها را با هم نادیده گرفت. در صورتی که سایر انتصابات دولت نشان‌دهنده حضور یک تیم تخصصی و منسجم نباشد، به‌سختی می‌توان امیدوار بود که شرایط اقتصاد کلان کشور رو به بهبود بگذارد. علاوه بر این، نباید فراموش کرد که سیاست داخلی تنها یک بعد از حکمرانی اقتصادی دولت‌هاست و سیاست خارجی بعد دیگر و تکمیل‌کننده این سیاست‌هاست. در صورتی که سیاست خارجی در راستای رفع دائمی تحریم‌ها گام بر‌ندارد سیاست داخلی، حتی اگر به صورت منسجم وارد عمل شود، تنها می‌تواند از شدت آسیب‌های تحریم‌ها بکاهد و چندان نمی‌تواند در راستای رونق اقتصادی گام بردارد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا