خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همه چیز درباره ون ها

رپورتاژ آگهی

در یک کلاس دانشگاه با 10 الی 15 دانشجو اگر قصد بازدید از جایی را داشته باشید بهترین وسیله برای حمل و نقل دانشجویان ون ها هستند. به طور کلی برای جابجایی کارمندان یک بخش شرکت، جمع دوستان و به طور کلی هر جمعی با این تعداد نفرات، ون بهترین وسیله برای جابجایی است. ون وسیله ای است که قابلیت حمل تعداد مسافرانی چند برابر بیشتر از یک خودرو و کمتر از یک اتوبوس را دارد. این وسیله نقلیه توسط اکثر شرکت های خودرو سازی جهان تولید می شود.

راحتی، سرعت بالا، مصرف سوخت کم و قیمت مقرون به صرفه ون ها سبب شده تا این وسیله نقلیه به یک گزینه ایده آل برای حمل و نقل تبدیل شود. به همین منظور بسیاری از شرکت های حمل و نقل، ون را نیز به ناوگان خود اضافه کرده اند تا در صورت نیاز مسافران اقدام به اجاره ون کنند. ون ها همچنین در ناوگان حمل و نقل بین شهری نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد ون ها

ون ها وسیله حمل و نقل گروهی هستند. این وسیله نقلیه می تواند در جاهای مختلف کاربرد داشته باشد. برای مثال از ون ها می توان در اداره پلیس، به عنوان آمبولانس، حمل و نقل بار و مسافر در سیستم تاکسی رانی شهری و برون شهری، سرویس مدارس و شرکت ها استفاده کرد. برخی از ون ها مانند ون وانا که امکانات و امنیت کمتری دارند بیشتر برای سرویس های ثابت شهری مانند سرویس مدارس و ایاب و ذهاب ادارات مناسب هستند. برخی از ون های متعلق به شرکت های خودروسازی بزرگ مانند ون فولکس ترنسپورتر، تویوتا هایس، هیوندا H350 و… برای سرویس تشریفات مناسب هستند.

ون ها به دلیل فضای کم و عدم امکان تغییر حالت صندلی ها، برای مسافرت های طولانی مناسب نیستند. بهتر است از ون ها برای مسافت های کوتاه بین شهرها مانند تهران- کرج، اندیشه، شهریار، پردیس، پرند و… مورد استفاده قرار گیرد. برای سفر از تهران به مشهد، اصفهان، تبریز و شهر های دورتر، استفاده از اتوبوس توصیه می شود.

بهترین ون های داخل ایران

بهترین ون های موجود در بازار ایران در حال حاضر هیوندای H350، تویوتا هایس، برلیانس هایس، فولکس ترنسپورتر و ون وانا است. در بین این پنج مدل، ون وانا بیشتر در سطح شهر دیده می شود و بیشتر برای جابجایی مسافر مورد استفاده قرار میگیرد. اما مدل های دیگر بیشتر تشریفاتی هستند.

سوالات متداول

آیا اجاره دو یا چند تاکسی به صرفه تر است یا اجاره یک ون؟

قطعا اجاره یک ون هزینه نهایی کمتری نسبت به هزینه اجاره چند خودرو دارد. در صورتی که تعداد افراد بیش از 8 نفر باشد پیشنهاد می شود از ون برای جابجایی استفاده شود.

آیا برای جابجایی مهمانان و افراد مهم نیز می توان از ون استفاده کرد؟

بله. ون ها مدل های مختلفی دارند که در بین آنها برخی مدل ها مانند هیوندا H350 و تویوتا هایس مدل هایی هستند که با امکانات خوبی که دارند می توانند در سرویس تشریفات مورد استفاده قرار بگیرند.

ظرفیت ون ها چند نفر است؟

ون ها توسط شرکت های مختلفی ساخته می شوند و ظرفیت آنها با هم یکسان نیست اما به طور کلی ون ها تعداد  بین 10 تا 17 نفر را در خود جای می دهند.

امکانات ون ها به چه شکل است؟

ون ها معمولا امکانات معمول اکثر خودروها را دارا هستند. برای مثال سیستم صوتی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، صندلی راحت همراه با کمربند ایمنی و… . اما برخی از ون ها امکاناتی را پیشنهاد می دهند که با توجه به نیاز می توانید آنها را انتخاب کنید.

قیمت اجاره ون چگونه محاسبه می شود؟

دو عامل مبداء و مقصد مهم‌ترین گزینه های موثر بر هزینه نهایی شما هستند. نرخ سفرهای شهری و بین شهری با توجه به عوامل متعددی مانند ترافیک، میزان بار و تعداد مسافران محاسبه می شود. برای اجاره ون بین شهری می توانید قبل از سفر با شرکت های حمل و نقل تماس گرفته و با مشخص کردن مبدا و مقصد، تعداد نفرات، میزان بار، توقف ها و … قیمت نهایی را دریافت کنید.

تفاوت ون ها با هم در چیست؟

ون ها از دو لحاظ با هم متفاوت هستند. یک جنبه بخش ظاهری و امکانات آن مانند گنجایش تعداد نفرات، امکانات و آپشن ها و تجهیزات مختلفی است که رفاه سرنشینان و مسافران را افزایش می دهد. جنبه دوم بخش فنی آن مانند مصرف سوخت، قدرت موتور، حجم موتور، جنس بدنه و صندلی ها، حداکثر سرعت، شتاب صفر تا صد و… است.

چگونه یک شرکت معتبر برای اجاره ون پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن یک شرکت معتبر جهت اجاره ون با جستجو در اینترنت می توانید تعدادی از آنها را پیدا کرده و سپس با بررسی وبسایت آنها، نظرات مشتریان، وجود یا عدم وجود اینماد، نحوه پاسخگویی اوپراتور و موارد دیگر را بررسی کنید.

روش ثبت درخواست اجاره ون چگونه است؟

برای ثبت درخواست اجاره ون بهتر است با شرکت مورد نظر تماس گرفته و شرایط و قیمت های به روز را درخواست کنید. همچنین بسیاری از شرکت ها امکان ثبت رزرو آنلاین را نیز فراهم کرده اند. با ثبت انلاین درخواست ون، مبدا، مقصد، تعداد نفرات، میزان بار، توقف ها و سایر نکات مشخص شده و اوپراتور پس از چند دقیقه با شما تماس گرفته و موارد را با شما هماهنگ می کند.

پرداخت هزینه اجاره ون چگونه است؟

برخی شرکت ها که تنها ثبت آنلاین درخواست دارند، کل هزینه سفر را در زمان ثبت درخواست به صورت آنلاین و یکجا دریافت می کنند. برخی نیز بخشی از آن را در زمان ثبت دریافت و مابقی را در پایان سفر دریافت می کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا