خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهر تایید روزنامه دولت بر بسته بودن دست رئیس‌جمهور در معرفی وزرا؛ خیلی زود است که پزشکیان تنها گذاشته شود

روزنامه ایران تلویحا موانع پیش‌روی و محدودیت‌های مسعود پزشکیان برای معرفی وزرای پیشنهادی را تایید و در همین حال تاکید کرده بسیار زود است که پزشکیان تنها گذاشته شود.

مهر تایید روزنامه دولت بر بسته بودن دست رئیس‌جمهور در معرفی وزرا؛ خیلی زود است که پزشکیان تنها گذاشته شود

روزنامه ایران تلویحا موانع پیش‌روی و محدودیت‌های مسعود پزشکیان برای معرفی وزرای پیشنهادی را تایید و در همین حال تاکید کرده بسیار زود است که پزشکیان تنها گذاشته شود.

به گزارش ایران، در بخش‌هایی از این مطلب می‌خوانید؛ 

منتقدان امروز، اغلب حضور و غیاب، یا بود و نبود اشخاص در کابینه را ملاک تحقق شعارها و عمل به وعده‌ها از سوی رئیس‌جمهور پزشکیان می‌دانند. این در حالی است که خود پزشکیان در برنامه‌های انتخاباتی خود، مستقیم و غیرمستقیم بر این مسأله تأکید کرده بود که شخص‌محوری، یکی از آسیب‌های کشور و یکی از موانع توسعه آن بوده است.

از سوی دیگر، پزشکیان برای تحقق شعارها و وعده‌های انتخاباتی خود، قطعاً ملاحظات، امکانات و ظرفیت‌هایی داشته و دارد. اما این ملاحظات و امکانات به معنای دست شستن از شعارها و وعده‌ها و عدول از اصول نیست، بلکه در صورت برخورد با مانع، باید راه دیگری جست و درصورت منفی شدن حضور برخی افراد، باید افراد جایگزینی را پیدا کرد. زیرا آنچه اهمیت دارد، بویژه در دولت پزشکیان و در شرایط امروز ایران، رفع چالش‌ها و تحقق برنامه‌هاست؛ خواه این برنامه‌ها با فلان شخص محقق شود یا محقق نشود.

گذشته از همه اینها، وفاق ملی، مشورت‌خواهی و استفاده از کارشناسان یکی از شعارها و وعده‌های رئیس‌جمهور پزشکیان نیز بود. اما به نظر می‌رسد حال که پزشکیان تلاش می‌کند بر مسیر وفاق حرکت کند، عده‌ای در نظر دارند او را از حرکت در این مسیر بازدارند. رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه به مشورت و استفاده از دیدگاه‌های مشورتی هم پایبند بود، همچنان که دست‌کم بیش از 10 وزیر پیشنهادی جزو فهرست ارائه شده از سوی شورای راهبری هستند. اما مشورت خواستن، به معنای بستن مجاری تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور یا محدودکردن انتخاب‌های او نیست. قانون اساسی و سوگند رئیس‌جمهور، مسئولیت عملکرد کابینه و دولت را متوجه رئیس‌جمهور می‌داند و نه مشورت‌دهندگان به او. از این رو طبیعی است که پزشکیان در صورت صلاحدید و با ملاحظه همه جوانب، برخی مشورت‌ها را بپذیرد (کما اینکه در بیش از نیمی از کابینه پذیرفته) و در برخی دیگر مشورت‌ها را نپذیرد.

آنچه امروز بیش از هر چیز دیگری مسعود پزشکیان به آن نیاز دارد، اعتماد است؛ اعتماد به اینکه رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران به راه، شعار و وعده‌های خود و نیز به حرکت در مسیر انتظارات و آرزوهای ایرانیان تحول‌خواه پایبند است.

در صورت شکل‌گیری این اعتماد، هرکس در هر جایی که هست و هر مسئولیت و هر ظرفیت اجتماعی یا رسانه‌ای که در اختیار دارد، باید در مسیر کمک به پزشکیان برای برداشتن موانع از پیش پای حرکت دولت و ملت، کمک کند. امروز و در زمانی که هنوز دولت چهاردهم شکل نگرفته، بسیار زود است که مسعود پزشکیان تنها گذاشته شود.

پزشکیان تا اینجا نشان داد که نه در دام حواشی افتاد و نه تعللی از خود نشان داد. تا اینجای کار، آن میزان که توانسته بر وعده‌های خود استوار بوده است. انتظار می‌رود که حامیان او نیز ضمن پرهیز از حواشی، همچنان حمایت از او را در دستورکار خود داشته باشند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا