خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون اجرایی ستاد پزشکیان: 50 درصدی که رای ندادند برای رئیس جمهور بسیار مهم هستند

معاون اجرایی ستاد دکتر پزشکیان با اشاره به تاکید رئیس دولت چهاردهم بر توجه به «همه‌ی مردم» گفت: علاوه بر افرادی که در انتخابات شرکت کرده‌اند، 50 درصد که رای نداند برای رئیس جمهور بسیار مهم هستند.

نورالدین آهی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: یکی از شعارهای اصلی آقای رئیس جمهور وفاق ملی بوده است. برخی به اشتباه دولت وفاق ملی را دولت ائتلافی معنا کرده‌اند، در صورتی که چنین برداشتی صحیح نیست.

او ادامه داد: وفاق ملی به معنای ایجاد اشتراک نظر درباره‌ی چالش‌های اساسی کشور است تا فهم و نگاه مشترک نسبت به آنها ایجاد شود و پس از ایجاد این فهم مشترک راه‌حل‌هایی برای رفع هر یک از آنها ارائه می‌شود. در چنین نگاهی دیگر گرایش‌های سیاسی دخیل نیست و هر کسی کارآمدتر است برای رفع هر چالشی به کار گرفته می‌شود.

آقای آهی با بیان اینکه «نگاه محوری رئیس جمهور عدالت‌محوری است»، گفت: یکی از وجوه عدالت توزیع عادلانه‌ی ثروت و قدرت است. تاکید رئیس جمهور این است که صدای بی صدایان باشد.

او سازوکار تعیین کابینه در شورای راهبری و زیرمجموعه‌های آن را یکی دیگر از وجوه عدالت دانست و گفت: هر چند به این کار هم مانند هر کار دیگری نقدهایی می‌توان وارد کرد اما نباید فراموش کرد که این سازوکار نسبت به روش‌های پیشین انتخاب کابینه قابل دفاع است. البته طبیعی است که یک حرکت تازه نواقصی هم داشته باشد.

عضو شورای راهبری گفت: شعارهایی مثل عدالت، انصاف، پاکدستی و… که مورد تاکید دکتر پزشکیان قرار داشته و دارد باید در حوزه‌های مختلف مدیریتی به درستی تعریف شده و از سوی دولت چهاردهم مورد توجه قرار بگیرد.

آهی درباره‌ی مباحث مختلفی که پیرامون کابینه مطرح می‌شود گفت: در ابتدا باید این مورد را مورد توجه و تاکید قرار داد که حق انتخاب با رئیس جمهور است و هر انتخابی که او انجام دهد قابل احترام است.

او ادامه داد: باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که در تشکیل کابینه تنها رئیس جمهور نقش ندارد و این موضوع صرفا مربوط به این دولت هم نیست. رئیس جمهور برای تشکیل کابینه علاوه بر توجه به نظرات سطوح بالادست حاکمیت از طیف‌های مختلف هم مشورت گرفته است.

معاون اجرایی ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان با بیان اینکه «برای تحقق وفاق ملی باید از همه‌ی جریانات بر مبنای شایستگی و توانمندی آنها استفاده کرد»، گفت: افرادی که در ستادها در زمان انتخابات به دکتر پزشکیان کمک کردند بازوی حمایتی آقای رئیس جمهور هستند و لازم است که از طریق رسانه‌ها به پرسش‌ها و ابهام‌های جامعه در این ارتباط پاسخ داده شود.

او ادامه داد: در این میان فعالیت افرادی که در موضوعات رسانه‌ای در حال کمک به رئیس جمهور هستند بسیار حائز اهمیت است. اگر تیم رسانه‌ای که از سال‌های دور به دیدگاه‌های آقای پزشکیان عقیده و باور قلبی داشته فاصله بگیرد طبیعی است که مشکلاتی هم اتفاق خواهد افتاد. توجیه افکار عمومی باید از سوی افرادی که عقیده‌ی قلبی به رئیس جمهور دارند صورت بگیرد تا اقناع صورت بگیرد.

آهی تاکید دارد که «به حق رئیس جمهور در انتخاب همکارانش لازم است که احترام بگذاریم» و می‌گوید: باید در تمام عرصه‌ها از او قاطعانه حمایت کنیم. قطعا همکاران رئیس جمهور با شناخت کافی انتخاب شده‌اند. البته هر انتخابی موافقان و مخالفانی هم دارد اما باید از این موارد گذر کرد و به نقاط قوت انتخاب‌ها توجه نشان دهیم.

او با بیان اینکه «در انتخاب کابینه کارآمدی و تخصص شرط بسیار مهم و لازمی است» گفت: شرط کافی نیز همراهی مقام معظم رهبری و مردم است.

این عضو ارشد ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان گفت: آقای رئیس جمهور از سال‌های دورتر تا امروز همواره بر کلیدواژه‌ی «مردم» تاکید داشته و هیچ وقت هم مردم را تقسیم‌بندی نکرد و همه‌ی مردم را مورد توجه داشت. پنجاه درصدی که در این انتخابات رای ندادند برای آقای رئیس جمهور بسیار مهم هستند و دغدغه‌های آنها مورد توجه قرار می‌گیرد. هر چقدر بتوانیم از آنها به این سمت اضافه کنیم یعنی حرکتی در مسیر اعتلای کشور و نظام انجام داده‌ایم.

نورالدین آهی در ادامه افزود: یکی از مواردی که از سوی کابینه‌ی دکتر پزشکیان بررسی خواهد شد دغدغه‌ها و چالش‌های کسانی است که رای نداده‌اند. البته باید به این نکته هم توجه داشت که باید سازوکاری تعریف شود تا افرادی که به رئیس جمهور و دیدگاه‌های او باورمند هستند با او ارتباط داشته باشند. به این شکل می‌توان امیدوار بود که این سرمایه حفظ خواهد شد.

او با بیان اینکه «لازم است که به همه‌ احترام گذاشت و افرادی که مثل ما فکر نمی‌کنند هم شنیده شوند»، گفت: افرادی که به ما رای ندادند یا اصلا ما را قبول ندارند باید صدایشان شنیده شود و احساس کنند دیده می‌شوند تا در این دولت همه ببینند که ایران برای همه‌ی ایرانیان است.

معاون اجرایی ستاد پزشکیان درباره‌ی انتخاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول گفت: معاون اول رئیس جمهور یک فرد دانشمند است و این انتصاب نشان می‌دهد که به علم بها داده می‌شود. از سوی دیگر دکتر عارف ویژگی ایجاد همگرایی دارد و می‌تواند بین گرایش‌های مختلف فکری و سیاسی همگرایی ایجاد کند.

او با بیان اینکه «دکتر پزشکیان یک فرصت تاریخی است که می‌تواند با عملکرد خود گرایش‌های مختلف را دور یک میز جمع کرده و رضایت آنها را جلب کند»، گفت: مردم در حمایت از دولت نقش اساسی را دارند. اگر مردم ببینند که با آنها صادقانه مواجهه می‌شود و دولت در حد توانایی خود به آنها خدمت می‌کند حمایت خواهند کرد. مردم کسی را می‌خواهند که صادقانه با آنها صحبت کند.

آهی در پاسخ به این سوال که مصادیق اجماع‌سازی مورد تاکید مسعود پزشکیان کدام موارد است؟»، گفت: در روابط بین‌الملل باید اصلاحی صورت بگیرد. نگاه به شرق خوبی در دولت آقای رئیسی اتفاق افتاد اما لازم است بین غرب و شرق موازنه‌ی مثبتی شکل بگیرد. اگر این توازن به هم بخورد منافع ملی آسیب می‌بیند.

او دیگر مسائل مورد نیاز به اجماع‌سازی را در حوزه‌ی اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: در مباحث اقتصادی باید فهم مشترک ایجاد کنیم و این فهم مشترک را هم باید به مردم منتقل کنیم. در بحران‌ها باید صادقانه با مردم حرف بزنیم تا آنها هم همراهی کنند. در مسائل اجتماعی هم در بحث حجاب افکار مختلفی وجود دارد و باید اجماع‌سازی شکل گیرد تا فهم مشترکی ایجاد شود و پس از آن با هم مسئله را حل کنیم.

آهی درباره‌ی نسبت اختیارات رئیس جمهور و امکان اجماع‌سازی گفت: رئیس جمهور شخص دوم مملکت است اما در کنار این، شخص آقای پزشکیان هم تعامل حداکثری با مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار داده است. شعار رئیس جمهور «دعوا نکنیم» بوده است که در ظاهر شعار ساده‌ای است اما عمل به آن مشکل بوده و در صورت تحقق سبب وفاق و اجماع خواهد شد.

او ادامه داد: پزشکیان ویژگی‌های شخصیتی حداکثری برای ایجاد اجماع را دارد. شخصیت حقیقی رئیس جمهور بر مسائل حقوقی غلبه خواهد داشت و محدودیت‌های احتمالی در برخی حوزه‌ها را رفع خواهد کرد. نزدیکترین فرد به رهبری در این 4 سال پزشکیان خواهد بود زیرا تزویر و دروغ در اخلاق او نیست و صادقانه رفتار خواهد کرد.

آهی درباره‌ی همراه مسعود پزشکیان در روزهای انتخابات گفت: تیم اولیه‌ی همراه دکتر پزشکیان از سال‌های دورتر بر این عقیده و باور بودند که او می‌تواند بدون لکنت از حقوق مردم دفاع کند. آنها برای اعتلای ایران آمدند و افتخارشان این است که رئیس جمهور مردمی در قدرت است و هیچ چشم‌داشتی هم ندارند. البته افراد دیگری هم به تدریج به کمپین انتخاباتی به طور طبیعی اضافه شدند.

او در ادامه افزود: باید به رئیس جمهور فرصت داد اما این تیم اولیه لازم است که دیده‌بان دکتر پزشکیان باشند. هر جایی که احساس کردند مسیر خوب نیست باید وارد شوند و یقین دارم که رئیس جمهور به حرف آنهایی که به او باور دارند و از ابتدا با دلسوزی در کنارش آمدند توجه خواهد داشت. اگر تیم اصلی رئیس جمهور از او فاصله بگیرد نمی‌توانند با افکار عمومی ارتباط درستی داشته باشند.

آهی در پایان از همه‌ی کسانی که برای پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات 1403 تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: همه‌ی این تلاشگران، زنان، اقوام و جوانان معجزه خلق کردند و این معجزه در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا