خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هایپرکالاها؛ داستان المپیکی‌های صنعت لوازم‌خانگی

برای اینکه به حقیقت عملکرد المپیکی‌های صنعت لوازم‌خانگی یا هایپرکالاها پی ببریم، باید عملکرد آ‌ن‌ها را از هر دو جهت ببینیم. عده‌ای آن‌ها را عامل بیکاری بسیاری از مشاغل در صنعت لوازم‌خانگی می‌دانند. این در حالی است که هایپرکالاها ادعا می‌کنند به تولید داخلی و اشتغال کمک کرده‌اند و نفع زیادی برای کشور داشته‌اند. واقعیت چیست؟

تولید بالاتر از قاچاق و دلالی

چند سالی هست که رهبری در بیانات خود به تولید داخلی و لزوم نگاه به داخل تأکید می‌کنند. ظهور هایپرکالاها را می‌توان هم‌زمان با این رهنمودها و تحولات اقتصادی داخل دانست. چند سالی بود که صنعت لوازم‌خانگی به رکود رسیده بود و کالاهای قاچاق بازار را گرفته بودند؛ باید برای مقابله با آن‌ها اقدامی صورت می‌گرفت.

با ظهور هایپرکالاها خون تازه‌ای در رگ‌های تولید داخلی ریخته شد. مسئولان تلاش کردند از ورود کالاهای قاچاق به داخل جلوگیری کنند و از طرفی، هایپرکالاها با تقاضاهای زیادی که به سمتشان می‌آمد به تولید داخلی رونق بخشیدند.

طبیعی بود که با چنین تحولاتی جایی برای قاچاق‌فروشان لوازم‌خانگی حتی در مراکز معروف و شناخته‌شده‌ای مثل امین حضور نباشد.

هایپرکالای بزرگی نظیر شهر لوازم‌خانگی بیش از هزار نفر را به استخدام خود درآورده است. همین فروشگاه باعث احیای بسیاری از کارخانه‌هایی شده که زمانی نفس‌های آخر خود را می‌کشیدند. با این توضیح، آیا می‌توان وجود هایپرکالاها را خلاف خواست مردم و منفعت ملی دانست؟ به‌طورقطع نه!

دشمنی کافی است!

این روزها انصاف و عدالت به گوهر کمیابی تبدیل شده که حتی نزد کارشناس‌ها و افراد مسئول نیز پیدا نمی‌شود. هیچ‌کس منکر عملکرد ضعیف و اشتباه بعضی از هایپرکالاها نیست؛ اما نباید عملکرد بعضی را به پای کل صنف نوشت. هایپرکالاها در روزهای سخت، رفاه و آسایش را به خانه‌های مردم آوردند؛ پس چرا با آن‌ها دشمنی و کینه‌توزی می‌‌شود؟

فروشگاهی که در طول سال‌، بارهاوبارها جشنواره‌های فروش ویژه برگزار می‌کند یا با فروش اقساطی با کارمزد کم، خرید را برای مردم آسان کرده، باید قدر ببیند. این در حالی است که تعدادی از مسئولین نه‌تنها این اقدامات ارزشمند را نمی‌بینند بلکه به بهانه‌های دروغین با هایپرکالاها دشمنی می‌کنند.

آیا با این کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌ها می‌توان شعار حمایت از تولید داخلی را باور کرد؟ آینده بسیاری از کارخانه‌ها و مشاغل به ادامه حیات هایپرکالاها وابسته است و با ضربه خوردن این فروشگاه‌ها، اقتصاد و تولید داخلی نیز ضربه می‌بیند.

همه مثل هم نیستند!

همان‌طور که گفتیم در جمع بزرگ خانواده هایپرکالاها، فروشگاه‌هایی هستند که عملکرد ضعیف و اشتباهی دارند. آن‌ها با سراب تبلیغات ایرانی به اعتبار یک صنف آسیب زده‌اند و نارضایتی‌های زیادی را پدید آورده‌اند. بهتر است به‌جای نابودی یک صنف، با فروشگاه‌های متخلف برخورد کرد تا بعدازاین شاهد ظهور نمونه‌های مشابه نباشیم.

مسیر پیش روی المپیکی‌های لوازم‌خانگی

همان‌طور که رهبری گفته‌اند، باید بدون توجه به دشمنی‌ها، بدون توقف به حرکت ادامه دهیم تا در نهایت به هدف و قله مقصود برسیم. این رفتاری است که بسیاری از هایپرکالاها در پیش گرفته‌اند که از آینده روشن آن‌ها خبر می‌دهد.

فروشگاه بزرگی مانند شهر لوازم‌خانگی به‌سرعت در حال گسترش شعبه‌های خود در اقصی‌نقاط ایران است. تا اکنون بیش از هزار نفر توسط این فروشگاه استخدام شده‌اند و قرار است ده‌ها نفر دیگر به جمع خانواده این فروشگاه اضافه شود. انتظار می‌رود سایر هایپرکالاها نیز به رشد خود ادامه دهند تا خیلی زود، شاهد تحولات بزرگ اقتصادی در کشور، خوشبختی و رفاه مردم باشیم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا