خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهنمای انتخاب فرش مناسب راهرو ورودی

رپورتاژ آگهی

ازآن‌جایی‌که راهرو اولین مکان هنگام ورود به منزل است؛ بنابراین هرچه فرش راهرو دل‌انگیزتر و زیباتر باشد، روحیه افراد هنگام ورود به منزل بهتر خواهد شد. اصول انتخاب فرش راهرو شامل ابعاد مناسب، دوام، مدل، ضدلغزش بودن و نظافت راحت فرش می‌شود. همچنین هنگام چیدمان فرش در راهرو باید دکوراسیون کلی منزل را درنظر بگیرید؛ زیرا هرچه گلیم شما هماهنگی بیشتری با دکوراسیون خانه و سایر وسایل راهرو مانند جاکفشی و جالباسی داشته باشد، راهرو ورودی زیباتری خواهید داشت. برای اطلاع از نحوه انتخاب مناسب‌ترین ابعاد و مدل فرش خواندن این مطلب را پیشنهاد می‌کنیم.

بررسی ابعاد مناسب فرش برای راهرو خانه

ابعاد فرش راهرو پارامتری بسیار مهم در انتخاب آن خواهد بود؛ زیرا اگر ابعاد آن با متراژ راهرو هم‌خوانی نداشته باشد، فضا راهرو کوچک‌ و دلگیر دیده می‌شود. طول فرش مخصوص راهرو باید کمتر از راهرو باشد. ابعاد گلیم راهرو در حدی است که فاصله لبه آن از دیوار راهرو حدود ۲۰ سانتی‌متر فاصله داشته باشد. عرض گلیم باید کمتر از عرض راهرو باشد. و عرض آن باید ۱۰ الی ۲۰ سانتی‌متر با فضا راهرو فاصله داشته باشد. اگر عرض گلیم بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد باعث طولانی‌تر دیده شدن راهرو خواهد شد. همچنین اگر عرض گلیم همه کف زمین را بپوشاند راهرو شما کوچک و دلگیر به نظر خواهد رسید.

علاوه‌بر فرش، انتخاب پارامتر‌هایی مانند جاکفشی مناسب با ابعاد راهرو تاثیر بسیاری در کوچک‌تر یا بزرگ‌تر دیده شدن آن دارد؛ به‌همین منظور برای بزرگ‌تر دیده شدن راهرو پیشنهاد می‌کنیم برای راهروهایی با طول و عرض کم از جاکفشی‌هایی مانند جاکفشی داشبوردی باریک استفاده کنید. فرش‌های راهرو ورودی در ابعاد مختلف ۱۲ متری، ۶ و ۹ متری وجود دارند. همچنین به‌جای فرش‌هایی با این ابعاد می‌توان از قالیچه‌هایی با ابعاد کوچک‌تر نیز برای این فضا استفاده کرد.

دوام فرش؛ پارامتری مهم برای خرید فرش

دوام فرش‌های راهرو یکی از المان‌های مهم است که هنگام خرید فرش باید به آن توجه کنید؛ زیرا راهرو ورودی محلی پرتردد است و فرش‌های راهرو بعد از چند ماه نیاز به شست‌وشو و نظافت مرتب دارند. همچنین هرچه دوام فرش بیشتر باشد با قرار دادن وسایلی مانند جاکفشی و جالباسی ورودی منزل روی گلیم، دچار فرورفتگی نمی‌شود.

سبک فرش داخل راهرو باید هماهنگ با دکوراسیون منزل باشد

رنگ فرش راهرو ورودی باید هم‌رنگ با فرش‌های پذیرایی باشد یا رنگی متناسب و هماهنگ با فرش اتاق نشیمن داشته باشد. فرش‌های ماشینی، گلیم، گبه بهترین فرش‌ها برای راهرو ورودی خانه هستند. این فرش‌ها در انواع مدل‌های بیضی، مستطیلی و مربعی در بازار وجود دارند. اگر فضا راهرو ورودی خانه کوچک است برای دیزاین این قسمت فرش‌هایی با رنگ‌های روشن و طرح‌ و نقش‌های های خلوت استفاده کنید. همچنین به‌کار بردن آینه دیواری جدید یا قدیمی خانه‌تان در این قسمت از خانه، علاوه‌بر ایجاد دکوری زیبا، این محیط را بزرگ‌تر از ابعاد واقعی آن نشان می‌دهد.

ضد لغرش بودن؛ ویژگی فرش مناسب برای راهرو

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از افراد با فرش‌های راهرو منزل دارند لغزنده بودن کف فرش است؛ به‌همین منظور برای جلوگیری از سر خوردن افراد و تکان خوردن فرش حتما به لغزنده بودن یا نبودن کف گلیم هنگام خرید آن‌ها دقت کنید. همچنین استفاده از ترمزهای فرش یک راهکار مناسب برای جلوگیری از لغزش أن روی سطح سنگ یا سرامیک است.

فرش مناسب راهرو ورودی باید به‌راحتی تمیز شود

ازآن‌جایی که قسمت ورودی خانه فضایی پرتردد است، هر چند روز یکبار باید فرش داخل راهرو خانه را تمیز کنید. فرش‌هایی با پرزهای بلند مناسب برای فضا راهرو ورودی منزل نیستند؛ زیرا این فرش‌ها به‌سختی تمیز می‌شوند. فرش‌های ورودی خانه هر ۳ الی ۶ ماه یک‌بار نیاز به شست‌‌وشو دارند؛ درنتیجه فرش‌هایی سبک و بادوام را انتخاب کنید که به‌راحتی شسته و تمیز می‌شوند.

فرش راهرو باید با دکوراسیون ورودی منزل هماهنگ باشد

اولین مکان خانه که اعضای خانواده و مهمانان شما وارد منزل‌تان می‌شوند، راهرو خانه است؛ ازاین‌رو ایجاد دکوراسیونی جذاب و شکیل که متناسب با متراژ راهرو باشد نقشی موثر در روحیه افراد دارد. برای چیدمان فرش در راهرو باید فرشی با ابعاد مناسب متراژ راهرو انتخاب کنید. همچنین گلیم انتخابی شما باید دوام بالایی داشته باشد و مدل آن هماهنگ با سبک دکوراسیون راهرو و منزل باشد. به‌علاوه، گلیم راهرو باید ضدلغزش باشد و به‌راحتی تمیز شود.

فرشی که برای راهرو انتخاب می‌کنید باید با دیزاین چوب لباسی، آینه دیواری و جاکفشی مدرن شما هماهنگ باشد. به‌یاد داشته باشید با خرید جاکفشی و جالباسی که با مدل فرش راهرو هماهنگ باشید، دیزاینی بی‌نقص ایجاد می‌کنید. برای خرید انواع جاکفشی و جالباسی‌ها به‌صورت سفارش‌سازی شده به سایت‌های معتبری مانند بلج مراجعه کنید. فروشگاه حضوری و آنلاین بلج امکان خرید اقساطی و پرداخت در محل بدون بیعانه را برای رفاه حال خریداران خود فراهم کرده است. همچنین این فروشگاه دارای ۲شعبه حضوری فعال در شهر تهران است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا