خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دنیای جالب باتری ساعت ها!

رپورتاژ آگهی

آیا می دانستید که تنها ۲۰ نوع ساعت وجود دارد؟

با این حال، همه این انواع ساعت‌های مختلف به یکدیگر متکی هستند. در واقع، اکثر ساعت‌ها شامل ترکیب انواع ساعت‌های مختلف با هم هستند (مانند ساعت‌های ترکیبی، مکانیکی، نظامی). ساعت ها را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد. دسته اول را می توان با حرکت ساعت تعریف کرد. دسته دیگر را می توان بسته به صفحه نمایش ساعت و گروه سوم را از طریق عملکرد و سبک ساعت دسته بندی کرد. برای تامین انرژی بیشتر ساعت ها، باتری ساعت مورد نیاز است. در این پست راهنمای کامل باتری ساعت شامل انواع باتری ساعت و تعویض باتری ساعت لوکس را به شما پیشنهاد می کنیم.

انواع باتری ساعت

ساعت‌های مچی از قرن شانزدهم وجود داشته‌اند و اولین بار در اروپا ظاهر شدند. با این حال، تا سال ۱۹۵۷ بود که اولین ساعت مچی برقی با باتری در دسترس عموم قرار گرفت. Hamiliton Electric 500 با تاکید بر باتری ساعت کوچک جدید خود که به اندازه دکمه پیراهن بود، معرفی شد. متأسفانه باتری عمر کوتاهی داشت که منجر به فواصل تعویض زیاد شد. این ساعت در مقایسه با ساعت های سیم پیچ استاندارد غیر قابل اعتماد بود. برای استفاده از شکست‌های آنها، حرکت کوارتز در پایان دهه ۱۹۶۰ جایگزین انرژی باتری شد و همیلتون الکتریک را منسوخ کرد. امروزه، برندهای باتری ساعت فقط سه باتری ساعت شیمی کلیدی (قلیایی، اکسید نقره و لیتیوم) تولید می کنند. این باتری ها به دلیل ماهیت گردشان، سلول های دکمه ای نامیده می شوند.

باتری ساعت قلیایی باتری‌ها جزو باتری‌های ساعت ارزان‌تر و مطمئن‌تر در بازار هستند. باتری های ساعت قلیایی با ولتاژ ۱.۵ ولت کار می کنند. اما میزان افت ولتاژ به نحوه عملکرد باتری بستگی دارد. ولتاژ در حال اجرا کم در نظر گرفته می شود زیرا ساعت ها به ولتاژ ثابت و نسبتاً بالا نیاز دارند. طول عمر باتری های قلیایی بسته به برند باتری متفاوت است. اما به طور متوسط ​​عمر مفیدی دارند که سه تا پنج سال طول می کشد.

باتری های ساعت اکسید نقره ای

باتری های ساعت اکسید نقره ای محبوب ترین انواع باتری ها هستند. آنها جیب پسند هستند، ده سال یا بیشتر عمر می کنند و در هنگام استفاده ولتاژ ثابتی دارند. ولتاژ باتری ۱.۵۵ ولت است که کمی بالاتر از باتری های قلیایی است. همچنین دارای ظرفیت اسمی بالاتر (۲۵-۵۵ میلی آمپر ساعت) و ولتاژ قطع آن ~۱.۲ ولت است. باتری های ساعت لیتیومی باتری های ساعت لیتیومی یا قابل شارژ هستند یا غیر قابل شارژ و در درجه اول باتری های ۳ ولتی هستند. آنها به عنوان سلول دکمه ای لیتیوم شناخته می شوند زیرا الکترود منفی از عنصر ساخته شده است. الکترود مثبت یا کربن مونوکسید یا منگنز دی اکسید است

منگنز دی اکسید این نوع باتری های لیتیومی دارای ولتاژ نامی ۳.۰ ولت با ولتاژ قطع ۲.۰ ولت هستند. باتری ها دارای برچسبی هستند که با حرف “C” شروع می شود و اغلب در محدوده دمایی ۲۰- و ۷۰ درجه سانتیگراد کار می کنند. کربن مونوکسید باتری دارای ولتاژ نامی ۲.۸ ولت با ولتاژ قطع ۲.۲۵ ولت است. باتری های لیتیوم مونوکسید کربن دارای برچسب هایی هستند که با “B” شروع می شوند و اغلب در محدوده دمایی ۳۰- و ۸۵ درجه سانتیگراد کار می کنند.

تعویض باتری ساعت

مهمترین بخش تعویض باتری ساعت ها این است که اگر از کاری که انجام می دهید مطمئن نیستید، آن را انجام ندهید. بهتر است ساعت را برای بررسی و تعویض باتری به تعمیرگاه ببرید. باتری ها می توانند برای استفاده خوب باشند اما ساعت ممکن است مشکلات دیگری داشته باشد. اگر تصمیم دارید پروژه را خودتان انجام دهید، به یاد داشته باشید که باتری ساعت جدید باید از توصیه های سازنده ساعت پیروی کند. با این حال، اگر ساعت شما با هر دو سازگار باشد، می‌توانید باتری‌های قلیایی را با باتری‌های ساعت اکسید نقره جایگزین کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد نوع باتری ساعت مورد استفاده، راهنمای مالک ساعت را پیدا کنید. اندازه، نوع، مدل و شیمی باتری مورد نیاز را خواهد داشت. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، زمان آن است که فرآیند صحیح تعویض باتری ساعت را بیابید. برخی از تولید کنندگان آموزش هایی در مورد این فرآیند ارائه می دهند در حالی که برخی دیگر اصرار دارند که ساعت را برای تعویض باتری به آنها برگردانند. برخی از ساعت ها را می توان با کمترین تلاش باز کرد، برخی دیگر به ابزارهای پیچیده ای نیاز دارند. مطمئن شوید که ابزار مناسب برای باز کردن ساعت خود دارید. با در دست داشتن ابزار، باتری نو و ساعت، کافیست دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا شروع کنید.

باز کردن پشت ساعت

ساعت‌ها در انواع بسیار متفاوتی عرضه می‌شوند. کیس های اسلات راحت ترین حذف هستند زیرا به هیچ ابزاری نیاز ندارند. قاب‌های اسنپ در اطراف محیط خود دارای یک همپوشانی کوچک هستند و برای کار کردن به قاب ساعت نیاز دارند. قاب های پیچ دار دارای چندین بریدگی هستند که در اطراف محیط بیرونی قاب قرار گرفته اند و بهتر است ساعت را به مغازه ببرید تا به ساعت و قابلیت های ضد آب آن آسیب نرسانید.

پیدا کردن اطلاعات باتری

هنگامی که قاب ساعت را باز کردید، باید باتری جایگزین مناسب را شناسایی کنید. به دنبال شماره قطعه باتری باشید که می تواند داخل قاب ساعت، پشت قاب ساعت یا روی خود باتری باشد. پس از اینکه اطلاعات را پیدا کردید، می توانید از آن برای شناسایی و خرید باتری جایگزین استفاده کنید.

حذف و درج کنید

برای جدا کردن باتری، باید تشخیص دهید که کدام قسمت از باتری رو به بالا است. این تضمین می کند که باتری جدید را به درستی در حین نصب قرار دهید. اگر باتری قدیمی در جای خود گیر کرده است با احتیاط با استفاده از موچین آن را خارج کنید. اگر گیره‌ای وجود دارد که باتری را پایین نگه می‌دارد، می‌توانید از موچین برای بلند کردن آنها استفاده کنید. اکنون می توانید باتری ساعت جدید را در جای خود قرار دهید تا مطمئن شوید که سمت راست آن قرار گرفته است.

پشت ساعت را برگردانید

قبل از برگرداندن قاب ساعت، اطمینان حاصل کنید که ساعت به خوبی کار می کند و باتری در موقعیت مناسب قرار دارد. اگر همه چیز مرتب است، هنگام بستن ساعت مراقب باشید تا از آسیب دیدن یا از بین رفتن مهر و موم لاستیکی که به ساعت قابلیت ضد آب می دهد، جلوگیری کنید. هر قاب ساعت راه متفاوتی برای قرار دادن آنها دارد. مطمئن شوید که مورد را مجبور نمی کنید که جا بیفتد.

ظرفیت باتری و ماندگاری:

فقط چند کلمه در مورد ظرفیت باتری. این معمولاً توسط سازنده ها بر حسب میلی آمپر ساعت (میلی آمپر ساعت) ارائه می شود و این رقم به ما این ایده را می دهد که چه مقدار جریان می تواند توسط باتری و برای چه مدت تامین شود. به عنوان مثال، باتری با ظرفیت ۴۰ میلی آمپر ساعت می تواند ۴۰ میلی آمپر برای یک ساعت یا ۲۰ میلی آمپر برای دو ساعت تامین کند. اگر بخواهید می‌توانیم این اطلاعات را ارائه کنیم، اما اگر در حال تعویض باتری ساعت در ابزارهای خانگی هستید، نیازی به دانستن این موضوع ندارید. در واقع این برای علاقمندان الکترونیکی است که باید بدانند از کدام باتری در یک مدار جدید طراحی شده استفاده کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا