خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک و حساس

رپورتاژ آگهی

پوست خشک و حساس به علت نداشتن رطوبت و لطافت در برابر تابش نور خورشید حساس تر است. این نوع پوست در برابر اشعه های مضر، سریع تر چروک و آفتاب سوخته می شود. متاسفانه در پوست های خشک و حساس، ابتلا به بیماری های پوستی و سرطان بیشتر است؛ بنابراین، این نوع پوست به مراقبت بیشتری نیاز دارد. با مصرف ضدافتاب ایرانی ویژه پوست خشک و حساس می توانید از عوارض اشعه های مضر بر پوست خود جلوگیری کنید. قبل از خرید ضد آفتاب، باید بدانید که ضد آفتاب مخصوص پوست شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد. همچنین با تعدادی از بهترین ضد آفتاب ایرانی مناسب پوست خشک و حساس آشنا شوید، سپس اقدام به خرید آن کنید.

ویژگی های یک ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک و حساس

برخی از ویژگی های ضد آفتاب ایرانی که مناسب پوست های حساس هستند، شامل موارد زیر می شوند:

  • ضد آفتاب مخصوص پوست خشک و حساس باید دارای مواد آبرسان باشد که رطوبت و نرمی را به پوست برگرداند. اسید هیالورونیک، گلیسیرین، روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، آووکادو جزء ترکیبات آبرسان هستند که اگر در ترکیبات ضد آفتاب وجود داشته باشند، باعث مرطوب شدن پوست می شود.
  • افراد دارای این نوع پوست به علت حساس بودن بیش از اندازه به اشعه های مضر، باید از ضد آفتابی استفاده کنند که پوست را سریع تر برای روبه رو شدن با اشعه های مضر آماده کند؛ بنابراین باید جذب سریع و بافت سبک داشته باشد. همچنین با شستشو و تعریق، تاثیر ضد آفتاب از بین نرود. اگر فعالیت های روزانه شما زیاد است و یا تمرین های ورزشی زیادی انجام می دهید، بهتر است از ضد آفتاب هایی که ضد آب هستند استفاده کنید.
  • پوست های حساس و خشک به مواد شیمیایی آلرژی دارند؛ بنابراین در انتخاب ضد آفتاب باید به ترکیبات آن دقت کنید تا مواد حساسیت زا و مواد شیمیایی نداشته باشند. همچنین ضد آفتاب برای این دسته از افراد باید بدون رنگ و بدون عطر باشد.
  • الکل برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند، اصلا مناسب نیست؛ زیرا در اثر استفاده از ضد آفتاب حاوی الکل، پوست آن ها چندین برابر خشک خواهد شد.
  • افراد دارای پوست خشک و حساس باید به میزان SPF توجه بیشتری داشته باشند. مقدار SPF نشان دهنده مدت زمانی است که با مصرف ضد آفتاب، می توان در برابر پرتوهای مضر ایمن ماند. برای محاسبه مدت زمان محافظت، کافی است مقدار SPF را در عدد 10 ضرب کرده و عدد به دست آمده را به دقیقه محاسبه کنید، حاصل آن، نشان دهنده مدت زمانی است که ضد آفتاب از پوست در برابر پرتوهای مضر محافظت می کند. حداقل میزان SPF در ضد آفتاب های ویژه پوست حساس و خشک، 30 است.
  • پوست حساس و خشک نسبت به اشعه های مضر بسیار حساس تر از پوست های چرب و یا معمولی است. ترکیبات موجود در ضد آفتاب مخصوص پوست های خشک و حساس باید بتواند از پوست نسبت به اشعه های UVA و UVB محافظت کند.

ضد آفتاب های مخصوص پوست خشک و حساس

اکنون که با ویژگی های پوست حساس و خشک آشنا شدید و همچنین متوجه شدید که ضد آفتاب این نوع پوست باید شامل چه ترکیباتی باشد، چند نمونه از بهترین ضد آفتاب های ایرانی برای پوست خشک و حساس در ادامه به شما معرفی می شود:

ضد آفتاب فیزیکال پوست نرمال و حساس SPF 30 آردن

این ضد آفتاب برای افراد با پوست خشک و حساس مناسب است. SPF 30 در این ضد آفتاب پوششی کامل روی پوست ایجاد کرده و از برخورد اشعه های مضر روی آن جلوگیری می کند. در این ضد آفتاب از مواد شیمیایی و حساسیت زا استفاده نشده ؛ بنابراین پوست های حساس و خشک می توانند با خیال راحت از این ضد آفتاب استفاده کنند. ضد آفتاب آردن با وجود ویتامین های C ،E وروغن دانه انگور، کاروتن، پانتنول بیشترین اثربخشی مثبت را روی پوست های خشک و حساس ایجاد می کند. همچنین این ضد آفتاب در برابر شستشو و یا تعریق مقاوم است. در زیر به برخی از مزیت های این ضد آفتاب اشاره می شود:

  • کنترل میزان چربی پوست
  • پیشگیری از پیری زودرس
  • وجود رنگدانه های طبیعی
  • خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی
  • افزایش انعطاف پذیری و جوانسازی پوست

ضد آفتاب فیزیکال رنگی SPF 60 هیدرودرم

این ضد آفتاب برای پوست خشک و حساس مناسب است. رنگدانه موجود در این ضد آفتاب با رنگ طبیعی پوست مطابقت دارد. در این ضد آفتاب از ترکیبات شیمیایی استفاده نمی شود. داشتن SPF 60 هیدرودرم برای افراد پوست خشک و حساس فوق العاده است و به علت وجود اکسید روی موجود در این ضد آفتاب اشعه های مضر به محض برخورد با پوست، بازتاب خواهند شد. هیدوروم ضد آفتاب آبرسان بوده و مصرف آن باعث مرطوب شدن پوست های خشک و حساس می شود. مقاومت در برابر شستشوهای روزانه یکی از مزیت های این ضد آفتاب در پوست های خشک و حساس است. مادران باردار و کودکان می توانند بدون مشکل از هیدرودرم استفاده کنند. به چند مورد از ویژگی های ضد آفتاب هیدرودرم در زیر اشاره می شود:

  • خنثی کردن رادیکال های آزاد به علت وجود ویتامین E
  • وجود عصاره کاکتوس در ترکیبات و ایجاد طراوت و شادابی
  • افزایش الاستیسیته به علت وجود ویتامین C
  • ایجاد لایه محافظتی قوی در برابر اشعه های مضر به دلیل وجود SPF 60
  • جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک

فلوئید ضد آفتاب فیزیکال دیفنس SPF 30 مای سیف

این ضد آفتاب برای افراد با پوست حساس و خشک کاملا مناسب است. در ترکیبات این ضد آفتاب مواد سیلیکونی و پاربن و دیگر مواد حساسیت زا استفاده نشده است. از محاسن آن ایجاد محافظت در برابر انواع اشعه های مضر UVA و UVB و نور آبی صفحات دیجیتالی و گوشی های هوشمند است. استفاده از ضد آفتاب دیفنس روی پوست اثر رد و سفید نندگی ایجاد نمی کند. جذب سریع، بافت سبک و مقاومت در برابر شستشو مصرف آن را راحت تر می کند. برخی از ویژگی های ضد آفتاب دیفنس شامل موارد زیر می شوند:

  • حاوی ویتامین E
  • دارای ترکیبات گیاهی عصاره بابونه، موم عسل، روغن کالاندولا، روغن زیتون
  • خاصیت ضد التهابی، ضد قارچ
  • خاصیت ترمیم کنندگی قوی

ضد آفتاب SPF 50 بی رنگ ژوت

این ضد آفتاب بدون رنگ بوده و مصرف کننده پس از استفاده، حس سبکی روی پوست دارد. ضد آفتاب ژوت در برابر شستشوی روزانه و تعریق کاملا مقاوم است. از ویژگی های متمایز ژوت محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UVA، UVB، IR است. با داشتن SPF50 پوست بهترین پوشش را در برابر آلودگی و اشعه دارد. با استفاده این ضد آفتاب، رادیکال های آزاد بر پوست بی اثر بوده و خنثی می شوند. در کرم تیتانیوم دی اکساید، زینگ اکساید و اسید استئاریک وجود دارد که باعث تاثیر بهتر آن روی پوست حساس و خشک است. چند مورد دیگر از فواید ضد آفتاب بی رنگ ژوت در زیر نام برده شده است:

  • وجود آووکادو، بابونه، آلوئه ورا در محتوای ضد آفتاب
  • وجود ویتامین E و B5
  • آبرسان قوی و مرطوب کننده پوست
  • مانع از بروز لک و تیرگی
  • جلوگیری از پیری زودرس و چروک پوست

سخن پایانی

همه افراد با هر نوع پوستی که دارند باید برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر و نورآبی از ضد آفتاب استفاده کنند. افرادی که پوست خشک و حساس دارند، نسبت به چند نوع دیگر پوست، به مراقبت بیشتری نیاز دارند. به عبارت دیگر افراد با پوست حساس و خشک، در صورت استفاده نکردن از ضد آفتاب مخصوص خود، دچار آفتاب سوختگی، قرمزی، لک، کم آبی و… می شوند. در بازار لوازم آرایشی ضد آفتاب هایی هستند که فقط برای افراد پوست خشک و حساس تولید شده اند؛ اما شما باید محصولی را انتخاب کنید که آبرسان قوی بوده و از مواد شیمیایی و حساسیت زا در ترکیباتش استفاده نکرده باشد؛ همچنین حداقل SPF 30 را داشته باشد. ضد آفتاب هیدرودرم با SPF 60 و ضد آفتاب بی رنگ ژوت با SPF 50 برای شما بسیار مناسب هستند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا