خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترمووود چیست | قیمت ترمووود

رپورتاژ آگهی

چکیده : ترمووود چوبی حرارت دیده است که در دو نوع ترموود ایرانی و ترموود فنلاندی در بازار عرضه می‌شود.

ترمووود در واقع نوعی چوب حرارت دیده است که دارای دو نوع ترموود ایرانی و ترموود فنلاندی که؛  قیمت ترمووود برای هر یک از آنها متفاوت است. تفاوت اصلی این دو نوع ترموود در کاربرد، میزان تحمل گرما، جنس مواد اولیه، کشور سازنده و قیمت ترمووود می باشد.

اما به طور کلی ترمو چوب، نوعی از چوب درخت کاج است که پس از حرارت، در برابر فشار و گرما مقاوم شده و در نمای خارجی و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ھا مورد استفاده‌ی مدیران پروژه‌ھا قرار می‌گیرد.

قیمت ترموود

قیمت ھر متر مربع ترمووود از 400 ھزار تومان تا 6 میلیون تومان در است . به طور کلی ترمو چوب به دو گونه ی ترموود ایرانی و ترموود فنلاندی تقسیم می شود که ترمووود فنلاندی به دلیل اینکه تا 30 سال دوام و ماندگاری دارد، 50 درصد گران تر از ترموچوب ایرانی است. از دیگر موارد موثر بر قیمت ترمو وود ضخامت ھر شاخه ترمو می‌باشد. و البته بدیھی است که با افزایش ضخامت ترمو، وزن و قیمت ترموود بیشتر می‌شود.

قیمت ترموود ایرانی

قسمت ترموود ایرانی از 400 ھزار تومان تا 850 هزار تومان برای هر متر مربع است. بدیهی است که ضخامت ھای متنوع ترموچوب ایرانی بر قیمت نهایی آن تاثیر دارد. در ادامه به بررسی قیمت ترمو وود ایرانی با تفصیل می پردازیم.

  1. قیمت ترموود ایرانی با ضخامت 8 میلیمتر از…………400 هزار تومان تا 450 هزار تومان
  2. قیمت ترموود ایرانی با ضخامت 11 میلیمتر از ……………..460 هزارتومان تا 540 هزارتومان
  3. قیمت ترموود ایرانی با ضخامت 15 میلیمتر از …………….600هزارتومان تا 700 هزارتومان
  4. قیمت ترموود ایرانی با ضخامت 19 میلیمتر از …………….750 ھزار تومان تا 950 ھزار تومان
  5. قیمت ترموود ایرانی با ضخامت 21 میلیمتر از……………820 هزار تومان تا 950 هزارتومان

قیمت ترموود فنلاندی

قیمت ھر متر مربع ترموود فنلاندی از 800 ھزار تومان تا 6 میلیون تومان است. و رابطه‌ی ضخامت چوب ترمو و قیمت ترمو با یکدیگر مستقیم است . یعنی با افزایش ضخامت چوب ترمو فنلاندی بدیھی است که قیمت ترمو فنلاندی افزایش یابد.

قیمت ترموود فنلاندی با ضخامت 8 میلیمتر از 800 ھزار تومان تا یک میلیون و 200 ھزار تومان

قیمت ترموود فنلاندی با ضخامت 11 میلیمتر از یک میلیون 300 ھزار تومان تا یک میلیون و 700ھزار تومان

قیمت ترموود فنلاندی با ضخامت 16 میلیمتر از یک میلیون و 800 ھزار تومان تا 2میلیون و 400ھزار تومان

قیمت ترمووود فنلاندی با ضخامت میلیمتر 19 از 2 میلیون و 350 ھزار تومان تا 2میلیون و 800 ھزار تومان

قیمت ترموود فنلاندی با ضخامت 26 میلیمتر از 2 میلیون و 800 ھزار تومان تا 3 میلیون و 250 ھزار تومان

قیمت ترموود فنلاندی با ضخامت 42 میلیمتر از 5 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان

درصد گران تر از ترمو ایرانی است اما چون ترمو خارجی 30 دوام دارد و میزان حرارت بالاتری نسبت به ترمو چوب ایرانی تحمل می کند در طی بلند مدت، انتخاب به صرفی تری در تھیه متریال ساختمان است.

انواع کاربرد ترموود

ترموود کاربردهای فراوانی در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان ھا دارد. اما عمده کاربرد چوب ترمو در موارد زیر است.

● ترموود استخر

ترموود معمولا برای چوب دور استخر استفاده می شود. علت استفاده از ترمو، تحمل گرما بالا، عدم نیاز بھ تعویض تا 30 سال،تنوع در طرح، مقوت در برابر آفات و کپک زدن است. قیمت ھر متر مربع ترموود کنار استخر از یک میلیون و 950 هزار تومان تا 3میلیون با توجه به اینکه از ترمو ایرانی یا فنلاندی استفاده می شود متغیر است.

چوب سونا خشک

قطعا به دلیل گرما بالا در سونا، ترموود بھترین چوب در ساخت سونا خشک است. از آنجایی که سونا خشک و فرھنگ مردم فنلاند با یکدیگر گره خورده اند. کاج فنلاندی که متریال اولیه ترمو فنلاندی است، برای اولین بار توسط فنلاندی ھا برای ساخت سونا خشک استفاده شده است .

ترموود تراس

انتخاب ترموود در تراس انتخاب ھوشمندانه‌ای است. چرا که تراس روزانه در معرض نور مستقیم آفتاب است و فقط ترمو چوب فنلاندی تا دما 220 درجه سانتی گراد و ترمو ایرانی تا 180 درجھ سانتیگراد می توانند گرما را تحمل کنند . و سایر چوب ھا توانایی مقاومت در را برابر روز ھای طولانی آفتابی را ندارد.

ترموود روف گاردن

روف گاردن که از اجزایی متنوعی مانند کف ،آلاچیق و فلاور باکس تشکیل می‌شود. و ھمچنین بدیھی است که تمام قطعات آن روزانه در برابر نور و گرما قرار می‌گیرند، نتیجه چوب ترمو انتخاب مناسبی برا ی روف گاردن می باشد.

ترموود نما

قطعا ترموود برای نمای ساختمان بھ علت تنوع در طرح و رنگ، زیبایی، مقاومت تا 220 درجه از حرارت و مقاومت در برابرآفات و حشرات بھترین انتخاب است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا