خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پنج متهم تخریب اراضی جنگلی نمین اردبیل شناسایی شدند»

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نمین از کشف و ضبط ۱۰ کیسه زغال قاچاق جنگلی و شناسایی پنج متهم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت اردبیل رسا، «مظفر جعفری روز دوشنبه اظهار کرد: با اجرای دستور قضایی بررسی منازل و انبارهای یکی از روستاهای حاشیه جنگل، نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی بخش ویلکیج شهرستان نمین با همکاری عوامل انتظامی ۱۰ کیسه زغال چوب آلات جنگلی را کشف و ضبط کردند.

او افزود: در این رابطه پنج متخلف شناسایی شدند و با توجه به جرم بودن تخریب چوب آلات و اراضی جنگلی به محض تکمیل پرونده برای پیگیری حقوقی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

او از مردم، گروه‌های مردم‌نهاد و همیاران و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخلف در حوزه منابع طبیعی نظیر قطع درختان جنگل، احداث کوره زغال، تخریب و تصرف اراضی ملی، آتش‌سوزی، قاچاق چوب و زغال و هرگونه تصرف منابع طبیعی، موضوع را به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

او همچنین با بیان اینکه مسافران و گردشگران از روشن کردن آتش در دامنه و حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند ، افزود: برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در این عرصه‌ها در ابعاد مختلف اقدامات لازم صورت گرفته اما همکاری مسافران، گردشگران و مردم در این حوزه بسیار موثر است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۹۰۲ هزار و ۴۰۰هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق، ارس، بلوط، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا