خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقش بسته بندی در بهبود برندینگ و فروش مواد غذایی

رپورتاژ آگهی

امروزه در کنار رشد و پیشرفت صنایعی همچون کارخانه‌های تولید مواد غذایی، صنعت بسته‌بندی آن‌ها نیز بیش‌ازپیش درحال‌توسعه است. فرقی نمی‌کند چه نوع ماده غذایی اعم از مایعات، تنقلات، حبوبات، نان، کیک و شکلات و غیره را تولید کنید؛ درهرصورت یک بسته‌بندی مناسب و اصولی برای فروش بیشتر محصول و حفظ سلامت آن ضروری است.

امروزه بسته‌بندی‌ها نه‌تنها به حفاظت از یک محصول کمک می‌کند، بلکه با طراحی‌های خلاقانه می‌تواند در بهبود برندینگ یک صنعت نیز تأثیر به سزایی داشته باشد. از همین رو در این مقاله قصد داریم با بسته‌بندی مواد غذایی و نقش آن در بهبود برندینگ یک شرکت بیشتر آشنا شویم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بسته‌بندی مواد غذایی

اگر به دنبال راه‌اندازی یک خط تولید مواد غذایی از هریک از انواع گوناگون آن هستید، در تهیه تجهیزات خود از خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی غافل نشوید. فرایند بسته‌بندی مواد غذایی که معمولاً در انتهای خط تولید و پیش از انتقال محصولات کارخانه به انبار صورت می‌گیرد، می‌تواند از مواد غذایی تا رسیدن به دست مشتریان محافظت کند. ازآنجایی‌که مواد غذایی نقش مستقیم و مهمی بر سلامت بدن انسان می‌گذارند، مهم است که از قراردادن آن‌ها در معرض هوا، رطوبت و نور به طور مستقیم، جلوگیری شود.

مزایای بسته‌بندی مواد غذایی

بسته‌بندی مواد غذایی با مزایای بسیار زیادی همراه است. در واقع با پکینگ محصولات نه‌تنها یکی از مهم‌ترین مراحل تولید مواد غذایی را پیش برده‌اید، بلکه در کنار آن از مزایای بسیار زیاد دیگری که تأثیر مستقیم بر فروش محصولات شما دارد نیز بهره‌مند خواهید شد. در ادامه برخی از مهم‌ترین این مزایا را بیان می‌کنیم:

  • برندسازی: برندسازی را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای بسته‌بندی دانست. هنگامی که شما یک بسته‌بندی برای محصول خود در نظر می‌گیرید می‌توانید با استفاده از برخی رنگ‌های خاص و متناسب با اصول روان‌شناسی محصول خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. مواردی همچون لوگو یا نماد تجاری کسب‌وکار شما، شعار تبلیغاتی و مواردی ازاین‌قبیل، همگی می‌توانند به‌سادگی بر روی بسته‌بندی محصول نقش بندند و موجب جلب‌توجه مخاطب شوند.
  • حمل‌ونقل آسان: با بسته‌بندی مواد غذایی، فرایند حمل‌ونقل آن‌ها از کارخانه به انبار و سپس از انبار به فروشگاه‌های مواد غذایی سریع‌تر و راحت‌تر امکان‌پذیر خواهد بود.
  • حفظ سلامت محصول: همان‌طور که گفته شد، بسته‌بندی اصولی و صحیح می‌تواند از نفوذ هوا و رطوبت به مواد غذایی جلوگیری کند و مانع فساد و خراب‌شدن آن‌ها گردد. علاوه بر این با وجود یک بسته‌بندی، از ورود میکروب‌ها و آلودگی‌ها به داخل محصولات نیز جلوگیری می‌شود و مواد غذایی به طور سالم تا زمان استفاده باقی می‌مانند.

چگونه بسته‌بندی مواد غذایی می‌تواند در برندسازی آن مؤثر باشد؟

معمولاً اولین چیزی که مخاطب از محصول شما می‌بیند، بسته‌بندی آن است. هرچقدر هم کیفیت مواد غذایی تولیدشده بالا باشد، باز هم پیش از هر چیز مخاطب جذب ظاهر و بسته‌بندی یک محصول می‌گردد. در نتیجه می‌توان از این موضوع در جهتی مثبت و به نفع برند تجاری خود استفاده کرد.

در بسته‌بندی محصولات مواد غذایی می‌توان از نقش‌های مختلفی بسته به نوع تولید شرکت استفاده کرد. مواردی همچون لوگوی تجاری شرکت، استفاده از رنگ‌های جذاب و درعین‌حال متناسب با نوع تولید همگی می‌توانند در ساخت یک هویت بصری خوب و خلاقانه کاربرد داشته باشند. همة این موارد کمک می‌کنند مخاطب بتواند ویژگی‌های منحصربه‌فرد کالای تولیدشده در شرکت شما را از سایر محصولات مشابه تشخیص دهد و در ذهن خود بسپارد.

بسته‌بندی مواد غذایی چه اثری در اعتبار و فروش محصولات خواهد داشت؟

شاید این سؤال برای شما هم به وجود آید که بسته‌بندی مواد غذایی چگونه موجب افزایش اعتبار و در نهایت فروش بیشتر صنعت ما می‌گردد؟

زمانی که یک محصول بسته‌بندی مناسبی داشته باشد، علاوه بر اینکه بیشتر می‌تواند مشتریان را به خود جذب کند، از سویی دیگر با ثبت اطلاعات شرکت و هویت برند، به‌نوعی اعتبار آن افزایش می‌یابد و می‌تواند منجر به جلب‌اعتماد از سوی مخاطبان نیز گردد. هنگامی که یک مخاطب به یک برند اعتماد کند، احتمال بیشتری وجود دارد که خرید خود را از آن برند انجام دهد. در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایلی که موجب افزایش فروش محصولات مواد غذایی پس از بسته‌بندی آن‌ها می‌گردد را بیان می‌کنیم:

افزایش اعتبار و ارزش برند

زمانی که یک بسته‌بندی شکیل و خوب برای محصول شرکت خود در نظر بگیرید، حس باارزش بودن را به مخاطب القا می‌کنید و در نتیجه مشتریان برای پرداخت بهایی کمی بیشتر از محصولات مشابه اما بدون بسته‌بندی تردید نخواهند داشت. همچنین این‌گونه بسته‌بندی‌ها می‌تواند موجب افزایش اعتبار و هویت برند گردد.

بهبود تجربه کاربران

مخاطبان با دیدن نقش و طرح‌های جذاب بر روی بسته‌بندی و آشناشدن با هویت و داستان محصول و برند شما می‌توانند به‌نوعی تجربه خوبی از آشناشدن با آن داشته باشند و این موضوع احتمال خرید از برندتان را افزایش می‌دهد.

ماندگاری در ذهن

درصورتی‌که مخاطب بسته‌بندی شما را به‌خاطر بسپارد، احتمال خرید در دفعات بعدی از برند شما نیز بسیار بالاست.

نکات مهم در افزایش اعتبار برند از طریق بسته‌بندی مواد غذایی

در ادامه نکاتی را در جهت چگونگی بسته‌بندی مواد غذایی به‌طوری‌که منجر به افزایش اعتبار و فروش محصولات گردد بیان می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را به کار گیرید.

  • پیش از هر چیز بهتر است مخاطب و گروه هدف خود را بشناسید. در مورد مواردی که می‌تواند برای این گروه جذاب باشد تحقیق کنید و سپس آن را در بسته‌بندی محصول خود بگنجانید.
  • بسته‌بندی محصولات شما باید منحصر به برند شما باشد و از سایر محصولات مشابه در برندهای دیگر الهام گرفته نشود.
  • بهتر است بسته‌بندی محصولاتتان باکیفیت و از مواد مرغوبی باشد که علاوه بر حفظ سلامت مواد غذایی، در نظر مشتری نیز باارزش جلوه کند.
  • مطابق آنچه پیش‌ازاین نیز بیان شد؛ از به‌کارگیری شعار و لوگوی شرکت خود و رنگ تجاری برندتان در بسته‌بندی غافل نشوید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد بهبود برندینگ و اعتبار یک کارخانه تولید مواد غذایی در پی بسته‌بندی مناسب آن صحبت کنیم. در واقع بسته‌بندی محصولات علی‌الخصوص مواد غذایی نه‌تنها به‌عنوان یک ضرورت در خط تولید به شمار می‌رود، بلکه با مزایای بسیار زیاد دیگری همچون افزایش اعتبار و بهبود برندینگ آن شرکت همراه خواهد بود.

جهت خرید انواع دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی و سایر تجهیزات مربوطه و یا دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید با متخصصین مجموعه شب‌چره به شمارة 09022253620 تماس بگیرید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا