خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب

رپورتاژ آگهی

علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب چیست؟ دلایل متعددی را می‌توان برای این موضوع مطرح کرد که هریک از این دلایل دارای راهکارهای مخصوص به خود هستند. این دلایل شامل مواردی همچون ضعیف بودن جریان هوا، درست کارنکردن سیستم تخلیه، عدم تنظیم درست ترموستات و فن و … می‌شود. حال وقتی که قصد تعمیر این مشکل را دارید معمولا نیازمند استفاده از خدمات یک تعمیرکار حرفه‌ای خواهید بود. خدمات تعمیر لوازم خانگی در شیراز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کرده و بهترین تعمیرکاران را در اختیارتان قرار دهد. شما در لینک زیر میتوانید با یکی از بهترین مجموعه های تعمیر لوازم خانگی در شیراز ارتباط برقرار کنید : 

بررسی دلایل رایجی که برای یخ‌زدگی کولر گازی پنجره‌ای در روز یا شب وجود دارد

در جدول زیر به بررسی چند علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب پرداخته و توضیحاتی را درباره آنها به شما ارائه داده‌ایم. فراموش نکنید که این دلایل رایج‌ترین دلایلی هستند که می‌توانند باعث یخ‌زدن کولرهای گازی شما شوند. در ادامه توضیحات کامل‌تری را درباره هریک از این دلایل به شما ارائه داده و سعی می‌کنیم راهکارهای خوبی را نیز برای حل آنها در اختیارتان قرار دهیم.

دلایل یخ‌زدن کولر گازیتوضیحات
ضعیف بودن جریان هوابه طور کلی کولرهای گازی پنجره‌ای نیازمند سیستم تهویه مناسبی هستند. حال وقتی که جریان هوا به‌خوبی در آنها گردش پیدا نکند این احتمال وجود دارد که کولر گازی شروع به یخ‌زدن کرده و مشکلات جدی را برایتان به وجود بیاورد.
درست کارنکردن سیستم تخلیهاگر سیستم تخلیه آب کولر گازی که دارید به‌درستی کار نکند معمولا کولر شما شروع به یخ‌زدن می‌کند و استفاده از آن برای شما سخت و دشوار خواهد شد.
عدم تنظیمات درست ترموستات و فنوقتی که تنظیمات ترموستات و فن یخچال شما به‌درستی انجام نشده باشد معمولا دمای کولر خیلی سریع کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا رطوبتی که روی آن وجود دارد شروع به یخ‌زدن کند. در نهایت این موضوع از عملکرد صحیح کولرهای گازی شما جلوگیری خواهد کرد.
پایین بودن سطح مبردمشکل احتمالی دیگری که باعث یخ‌زدگی کولر می‌شود پایین بودن سطح مبرد است. به همین علت در قدم بعدی نیازمند این هستید که سطح مبرد کولر گازی خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که سطح درستی دارد و کاهش پیدا نکرده است.
کولر گازی خیلی بزرگ استمعمولا وقتی که تهویه کولر گازی که شما در اختیار دارید خیلی بزرگ باشد این احتمال وجود دارد که در طول زمان شروع به یخ‌زدن کرده و عملکرد درستی را به شما ارائه ندهد.
پایین بودن دمای بیرونگاهی اوقات مشکل یخ‌زدگی کولر گازی درونی نیست و ممکن است دمای هوای بیرون خیلی پایین باشد و همین موضوع باعث یخ زدن آن شده باشد.
مشکلات کمپرسوردر نهایت اگر کمپرسور کولر گازی شما خراب شده و عملکرد درستی نداشته باشد همین موضوع می‌تواند به طور مستقیم روی قدرت و عملکرد کولر تاثیرگذار بوده و حتی باعث یخ‌زدن آن شود.

ضعیف بودن جریان هوای کولر

وقتی که قصد دارید علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب را بررسی کنید اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید این است که جریان هوای کولر به‌خوبی گردش پیدا کرده و مشکلی از این نظر ندارد. به طور کلی باید بدانید که سیستم کولر گازی به طور مستقیم با جریان هوای آزادی که از داخل آن عبور می‌کند در ارتباط است و اگر گرد و غبار یا سایر زباله‌ها کویل‌های کولر گازی شما را مسدود کرده باشند مبرد سرد شده و در نتیجه کولر گازی شما شروع به یخ‌زدن می‌کند.

معمولا در چنین شرایطی بهترین راهی که پیش رویتان قرار دارد این است که کویل‌های مسدود شده را به‌خوبی تمیز کرده و از قرار گرفتن گرد و غبار یا هرگونه آلودگی‌ روی آنها جلوگیری کنید. برای این کار باید واحد تهویه مطبوع پنجره را از روی آن برداشته و به قسمت‌های داخلی کویل دسترسی پیدا کنید. حال می‌توانید با استفاده از اسپری‌های مخصوص و یک دستمال اقدام به تمیزکردن این کویل‌ها کنید. از طرف دیگر شما باید تیغه‌هایی که روی فن بزرگ قرار دارند را نیز تمیز کنید.

از طرف دیگر نباید فراموش کنید که کثیف بودن فیلتر هوا نیز می‌تواند به طور مستقیم روی ضعیف بودن جریان هوای عبوری از داخل کولر گازی شما تاثیرگذار باشد و در نتیجه باعث یخ زدن کولر شود. پس باید سعی کنید به طور مرتب و دوره‌ای اقدام به تمیزکردن این فیلترها کرده و از کثیف باقی ماندن آنها تا حد زیادی جلوگیری کنید.

درست کارنکردن سیستم تخلیه

به طور کلی عملکرد کولرهای گازی به این شکل است که کویل‌های اواپراتور گرمای داخلی را جذب کرده و باعث می‌شوند تا رطوبتی که روی کویل‌ها وجود دارد به شکلی متراکم دربیاید. این سیستم‌ها دارای یک مخزن مخصوص هستند که رطوبت را به بیرون از خانه برده و تخلیه می‌کند. حال اگر این سیستم تخلیه مسدود شده باشد و درست کار نکند رطوبت اضافی که روی سیم‌پیچ‌های کولر گازی شما جمع می‌شود با خارج شدن گرما منجمد شده و همین موضوع یک علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب است.

زمانی که با این مشکل مواجه می‌شوید یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا لوله‌های این مخزن به‌درستی کار می‌کنند و مسدود نشده‌اند؟ در صورت مسدود شدن می‌توانید خیلی راحت این انسداد را از بین ببرید. در صورتی که مشکل هنوز هم پابرجا بود یکی از بهترین راه‌هایی که پیش روی شما قرار دارد این است که سعی کنید از خدمات ارائه شده توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای و مجرب استفاده کنید.

تنظیمات ترموستات و فن به شکلی درست انجام نشده است

گاهی اوقات مهم‌ترین علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب این است که تنظیمات سرعت فن دستگاه شما بسیار پایین بوده و این در حالی است که ترموستات شما روی دمای پایینی تنظیم شده است. این موضوع می‌تواند از انتقال مناسب گرمای کولر گازی به خارج جلوگیری کرده و مشکلات جدی را برای کولرهای گازی شما به وجود بیاورد. گاهی اوقات این کار برای به حداقل رساندن صدای دستگاه انجام می‌شود؛ ولی زمانی که دیدید دستگاه شما به‌سختی کار می‌کند تا دمای داخلی را پایین بیاورد باید سرعت فن را بالا ببرید.

به این ترتیب می‌توانید باعث شوید که جریان هوا روی سیم‌پیچ‌های دستگاه شما گردش پیدا کرده و همین موضوع نیز از تجمع یخ روی آن جلوگیری خواهد کرد. شما تنها زمانی باید از تنظیمات فن با سرعت پایین استفاده کنید که رطوبت بیرون به میزان زیادی بوده و کولر در خشک نگه داشتن اتاق با مشکل مواجه شده است. به طور مشابه شما می‌توانید ترموستات کولر را چند درجه افزایش دهید تا دستگاه مجبور به گردش این جریان مبرد نباشد.

پایین بودن سطح مبرد

وقتی که صحبت از علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب می‌شود یکی از نکات مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که احتمالا پایین بودن سطح مبرد یکی از رایج‌ترین دلایلی است که باعث شده تا کولر گازی شما یخ بزند. زمانی که سطح مبرد پایین می‌آید جریان هوا نیز در واحدهای داخلی کاهش پیدا کرده و با وجود این‌که دستگاه همچنان محیط بیرون را خنک می‌کند؛ ولی به شکلی کارآمد این کار را انجام نمی‌دهد.

حال از آنجایی که سطح مبرد کمتری در سیستم وجود دارد با تبدیل مایع به گاز انبساط زیادی صورت گرفته و انبساط بیشتری نیز در نهایت باعث کاهش دما شده و همین موضوع باعث می‌شود تا رطوبت موجود خیلی سریع منجمد شده و باعث یخ زدن کولرهای گازی شود. در چنین شرایطی بهترین راهکاری که برایتان وجود دارد این است که سطح مبرد را در کولرهای گازی خود افزایش دهید تا به این ترتیب بتوانید از بروز یخ‌زدگی در کولرهای گازی جلوگیری کنید.

بزرگ بودن بیش از اندازه کولرهای گازی

عامل بسیار مهم دیگری که می‌تواند به طور مستقیم روی یخ زدن کولرهای گازی شما تاثیرگذار باشد این است که تهویه مطبوع پنجره‌ای شما بیش از اندازه بزرگ است و همین موضوع نیز باعث شده تا سازگاری کاملی با اندازه و ابعاد اتاق نداشته باشد. در چنین شرایطی ممکن است تجمع یخ رخ داده و در نهایت منجر به یخ زدن کولرهای گازی شما شود. یکی از نکات مهمی که در خصوص این علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب باید به آن دقت داشته باشید این است که یک AC بزرگ اغلب چرخه کوتاهی دارد.

همین موضوع نیز باعث می‌شود تا خیلی سریع روشن و خاموش شود. این موضوع مانع از گردش هوای مناسب شده و در نهایت باعث می‌شود تا هوای مرطوبی که داخل این کولرهای گازی وجود دارد خیلی سریع روی کویل‌های خنک‌کننده متراکم شده و یخ بزند. به همین علت نیز شما باید در زمان خرید کولرهای گازی نهایت دقت و توجه را داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم حتما در زمان خرید از یک فرد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین ابعاد را برای کولرهای گازی خود انتخاب کنید.

هوای بیرون خیلی سرد است

توجه داشته باشید که گاهی اوقات علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب مربوط به یک موضوع داخلی نیست و ممکن است مشکل از بیرون باشد. برای مثال زمانی که هوای بیرون خیلی سرد باشد معمولا شما با مشکل یخ‌زدن کولرهای گازی مواجه شده و باید به دنبال راهکاری برای حل این مشکل باشید. پس به طور کلی باید دانست که راه‌اندازی AC زمانی که دمای بیرون خیلی پایین است می‌تواند باعث پایین آمدن دمای مبرد شده و همین موضوع نیز باعث شود تا رطوبت اتاق روی سیم‌پیچ‌ها شروع به یخ زدن کنند.

زمانی که این سیم‌پیچ‌ها یخ بزنند شما مشاهده خواهید کرد که کولرهای گازی شما عملکرد چندان مطلوبی نخواهند داشت و در نهایت این موضوع نیز می‌تواند باعث اذیت شدن شما شود. پس بهتر است کولرهای گازی را در محیط‌هایی نصب کنید که هوای بیرون تقریبا ملایم یا گرم است. زمانی که دمای بیرون خیلی سرد است بهتر خواهد بود به جای استفاده از کولرهای گازی سعی کنید کمی پنجره‌های خود را باز بگذارید تا هوای خنک وارد محیط شده و محیط داخلی نیز خنک شود.

مشکلات مربوط به کمپرسور کولرهای گازی

یک علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب که معمولا بسیاری از افراد توجه چندانی به آن ندارند این است که کمپرسورهایی که درون کولرهای گازی قرار دارند معمولا به شکلی ناکارآمد عمل می‌کنند و همین موضوع نیز در نهایت منجر به یخ زدن کولرهای گازی شما می‌شود. به طور کلی یک کمپرسور ناکارآمد که به‌درستی مبرد را پمپ نمی‌کند ممکن است سیم‌پیچ‌ها را به اندازه کافی خنک نکند تا کنترل سرمای دستگاه را خاموش کند.

در عوض باید دقت داشته باشید که ممکن است دما درست بالاتر از سطحی باشد که باعث خاموش شدن خودکار AC می‌شود. حال از آنجایی که سیم‌پیچ به طور مداوم خنک می‌ماند رطوبت متراکم در نهایت باعث ایجاد یخ خواهد شد. متاسفانه باید بدانید که وقتی عملکرد یک کمپرسور تحت تاثیر قرار گرفته و خراب می‌شود معمولا شما نمی‌توانید اقدام به تعمیر آن کنید. به همین علت نیز باید در اولین فرصت اقدام به تعویض کمپرسورهای مخصوص کولرهای گازی خود کنید.

برای این‌که بتوانید این کمپرسورها را به بهترین شکل ممکن تعویض کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات تعمیر لوازم خانگی در اهواز نیز استفاده کرده و از مزایایی که توسط مجموعه اهواز سرویس در اختیارتان قرار می‌گیرد نهایت بهره را ببرید.

بررسی کنید که موتور دمنده هوا به داخل معیوب نباشد

وقتی که درباره چند علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب صحبت کردیم باید بدانید که دلایل رایجی که برای یخ زدن کولرهای گازی وجود دارند تنها به مواردی که بیان کردیم منحصر نمی‌شوند و دلایل رایج دیگری نیز ممکن است در این زمینه وجود داشته باشند که حتما باید آنها را بررسی کنید. یکی از رایج‌ترین این دلایل که حتما باید به آن دقت داشته باشید خراب بودن و معیوب بودن موتورهای دمنده هوا است. وقتی که این موتورها خراب باشند معمولا هوای خنک به‌درستی در محیط دمیده نمی‌شود.

همین موضوع نیز باعث می‌شود تا در طول شب تهویه مطبوع شما یخ بزند و مشکلات جدی را برای شما به وجود بیاورد. زمانی که موتور دمنده شما به‌درستی کار نمی‌کند نمی‌تواند هوا را به شکلی استاندارد در سیستم AC شما به گردش دربیاورد و همین موضوع نیز در نهایت باعث می‌شود تا رطوبتی که روی سیم‌پیچ‌های کولرهای گازی قرار گرفته خیلی سرد شده و در نهایت یخ بزنند.

چگونه می‌توانیم از یخ زدن کولرهای گازی پنجره‌ای در طول روز یا شب جلوگیری کنیم؟

حال که با چند علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه به دست آوردید زمان آن است که با راهکارهایی که می‌توانید با استفاده از آنها از یخ زدن کولرهای گازی خود جلوگیری کنید نیز آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سعی کنید به طور مرتب و دوره‌ای فیلترهای هوایی که درون کولرهای گازی وجود دارند را تعویض کنید. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که جریان هوای مناسبی در داخل کولرهای گازی شما گردش پیدا کرده و مشکلی از این نظر برای کولرهای شما به وجود نمی‌آید.
  • سعی کنید همه دریچه‌های کولرهای گازی خود را باز و بدون مانع نگه دارید. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که AC شما به‌درستی هوا را به گردش درمی‌آورد. زمانی که گردش هوا به شکلی درست انجام شود تا حد زیادی احتمال یخ زدن کولرهای گازی کاهش پیدا می‌کند.
  • کویل‌های کولرهای گازی خود را به طور منظم تمیز کنید. زمانی که این کویل‌ها کثیف شوند یا این‌که مسیر آنها مسدود شود این احتمال وجود خواهد داشت که کولرهای گازی شما شروع به یخ زدن کنند. فراموش نکنید که برای تمیزکردن این کویل‌ها نیازمند این خواهید بود که حتما از تکنسین‌ها و تعمیرکاران حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.
  • ترموستات دستگاه خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که عملکرد درستی دارد. در صورتی که مشاهده کردید این ترموستات‌ها عملکرد مناسبی ندارند بهتر است که از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک گرفته و اقدام به تعویض یا تعمیر آنها کنید. البته در بیشتر موارد نمی‌توانید آنها را تعمیر کنید و نیازمند تعویض آنها خواهید بود.
  • به طور مرتب بررسی کنید که سطح مبرد کولرهای گازی شما در حد استاندارد قرار گرفته است. برای این کار نیز حتما باید از خدمات تعمیر کولر گازی در شیراز در این لینک استفاده کنید؛ چراکه بررسی سطح استاندارد مبرد معمولا یک کار تخصصی است و فرد بدون دانش و تجربه نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

زمانی که این دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنید می‌توانید تا حد زیادی از یخ زدن کولرهای گازی خود جلوگیری کنید. با این حال باز هم ممکن است به دلایل مختلف این یخ زدن اتفاق بیفتد. در صورت یخ زدن بهتر است که به‌سرعت با یک تعمیرکار حرفه‌ای در این زمینه مشورت کرده و مشکل به وجود آمده را در کمترین زمان ممکن حل کنید.

برای انتخاب تعمیرکار کولرهای گازی به چه نکاتی باید دقت داشته باشیم؟

زمانی که قصد دارید یک تعمیرکار خوب را برای تعمیر کولرهای گازی خود انتخاب کنید باید به چند فاکتور مهم و کلیدی در این زمینه دقت داشته باشید. در ادامه به بررسی این فاکتورها پرداخته و توضیحاتی را به شما ارائه می‌دهیم:

داشتن تجربه و تخصص کافی

باید سعی کنید تعمیرکاری را انتخاب کنید که تجربه و تخصص کافی در این زمینه داشته باشد. به این ترتیب می‌تواند علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب را به‌درستی تشخیص داده و البته بهترین راهکارها را نیز برای حل مشکل شما پیدا کند.

مسئولیت کاری

یک تعمیرکار خوب و حرفه‌ای همیشه سعی می‌کند مسئولیت‌پذیر بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات تعمیر کولرهای گازی شما را انجام دهد. پس بهتر است سعی کنید از خدمات تعمیرکاران و مجموعه‌هایی در این زمینه استفاده کنید که نسبت به تعهد و مسئولیت‌پذیری کاری آنها اطمینان کامل دارید.

استفاده از تجهیزات به‌روز

داشتن تجربه و تخصص به‌تنهایی نمی‌تواند کافی باشد و شما باید سعی کنید تعمیرکاری را انتخاب کنید که از تجهیزات جدید و مدرنی برای تعمیر کولرهای گازی شما استفاده کند. به این ترتیب شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تعمیر کولرهای گازی شما به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد.

استفاده از قطعات اصل و اورجینال

گاهی اوقات علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب این است که یکی از قطعات کولرهای گازی شما خراب شده و قابل تعمیر نیز نیست. در چنین شرایطی شما نیازمند تعویض قطعه مدنظر خود خواهید بود. پس باید سعی کنید تعمیرکاری را در این زمینه انتخاب کنید که برای تعویض قطعات شما از قطعات اصل و اورجینال استفاده کند. به این ترتیب می‌توانید طول عمر کولرهای گازی خود را افزایش داده و نسبت به عملکرد صحیح آنها نیز اطمینان پیدا کنید.

دریافت هزینه مناسب در ازای تعمیر کولرهای گازی

آخرین عاملی که باید در خصوص انتخاب یک تعمیرکار به آن دقت داشته باشید نیز هزینه‌ای است که در ازای خدمات از شما دریافت می‌شود. شما باید سعی کنید تعمیرکاری را انتخاب کنید که در ازای خدمات باکیفیت هزینه مناسبی را نیز از شما دریافت کند. البته باید بدانید که هزینه تعمیر این کولرها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع و مدل کولر گازی که دارید.
  • مشکلی که برای کولرهای گازی شما به وجود آمده و باعث یخ زدن آنها شده است.
  • قطعاتی که برای تعمیر موردنیاز هستند.
  • میزان تجربه و تخصصی که تعمیرکار مدنظر شما دارد.
  • و …

از خدمات مجموعه ما برای تعمیر کولرهای گازی خود استفاده کنید

وقتی که علت یخ زدگی کولرگازی پنجره ای در روز یا شب را پیدا کردید احتمالا به دنبال مجموعه‌ای خواهید بود که به بهترین شکل ممکن اقدام به تعمیر کولرهای گازی شما کند. استفاده از خدمات این مجموعه می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد.

میزان تجربه کارشناسان و تعمیرکاران این مجموعه بسیار بالاست، در ازای بهترین کیفیت خدمات مناسب‌ترین هزینه را از شما دریافت کرده و البته تعمیر کولرهای گازی شما را نیز در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد. پس برای تعمیر کولرهای گازی خود کافی است که همین حالا با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا