خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آلمان، اخراج شهروندان افغان را آغاز کرد

آلمان روز جمعه ۲۸ نفر از شهروندان افغان را که «مجرمان محکوم» توصیف کرده از این کشور اخراج کرد. این نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن طالبان در اوت ۲۰۲۱ است که آلمان دست به چنین کاری می‌زند.

خبرآنلاین نوشت: استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان جزئیات چندانی در این خصوص ارائه نداد و تنها به بیان این نکته بسنده کرد که این افراد متهمانی بوده‌اند که جرم آنها اثبات شده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان هم این اقدام را یک مساله امنیتی برای این کشور خواند.

آلمان روابط دیپلماتیک با طالبان ندارد و مشخص نیست تکلیف این افراد چه خواهد شد و چگونه قرار است آنها را به کشورشان مسترد کند.

این اخراج یک هفته پس از حمله مرگبار با چاقو در شهر سولینگن آلمان رخ می‌دهد که در آن یک شهروند سوری که از دولت آلمان درخواست پناهندگی داده دست به چنین اقدامی زده بود. مظنون قرار بود سال گذشته به بلغارستان اخراج شود اما بنابر گزارش‌ها برای برای مدتی ناپدید شد و اخراج او محقق نشد.

در نهایت این فرد روز یکشنبه به ظن قتل و عضویت در یک سازمان تروریستی دستگیر و در انتظار تحقیقات بیشتر و کیفرخواست احتمالی بازداشت شد.

گروه دولت اسلامی مسئولیت آن حمله را برعهده گرفته بود و در سایت خود گفته بود که فرد مهاجم مسیحیان را هدف قرار داده است. سایت این گروه افراطی همچنین اضافه کرده بود که عامل آن حمله «برای انتقام مسلمانان بابت وقایع سرزمین‌های فلسطینی» دست به چنین کاری زده است.

منابع خبری مستقل هنوز نتوانسته‌اند تایید کنند که آیا واقعا آن حمله کار عوامل داعش بوده یا خیر.

مجموعه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که قرار است روز یکشنبه در مناطق زاکسن و تورینگن انتخابات محلی برگزار شود و انتظار می‌رود احزاب ضد مهاجر و دست راستی مانند «آلترناتیو برای آلمان» عملکرد خوبی داشته باشند. این گروه‌ها حضور پرتعداد پناهجویان و مهاجران را دلیل مشکلات کشورشان می‌دانند.

در ماه ژوئن و پس از حمله با چاقو توسط یک مهاجر افغان که به کشته شدن یک پلیس آلمانی منجر شده بود اولاف شولتس صدر اعظم آلمان وعده داده بود که به زودی اخراج کسانی را که او «جنایتکاران افغان و سوری» نامیده بود، آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا