خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگاهی به پرسونال‌برندهای ایران امروز؛ از شجریان و شفیعی‌کدکنی تا موحد و ملکیان

سرویس فرهنگی، انصاف نیوز: پرسونال‌برندهای ایران امروز از کجا آمده‌اند؟ چه کسانی را باید برند دانست و چرا؟ این برند چگونه ساخته و پرداخته شده؟ آیا می‌توان الگویی از این پرسونال‌برندهای ایرانی استخراج کرد؟ پاسخ را باید در کتابی یافت که تازه منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، «نام‌ها از کجا می‌آیند» کتابی درباره برندسازی شخصی به قلم حسین گنجی است که تازگی منتشر شده. حسین گنجی، روزنامه‌نگار است و به واسطه ارتباطات گسترده‌اش با شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی، این ایده را پرورانده که افراد مورد وثوق و اعتماد مردم، چهره‌هایی که به برند تبدیل شده‌اند، چگونه توانسته‌اند راه بلند برندسازی شخصی را با موفقیت طی کنند.

گنجی در کتاب خود، 14 شخصیت معتبر ایرانی که هرکدام در حوزه کاری خود محل ارجاع بسیار هستند، به عنوان پرسونال‌برندهای ایران معاصر بررسی کرده است. برندهای اجتماعی مورد بررسی نویسنده، صاحب‌نظران برجسته حوزه کاری و مطالعاتی خویش هستند و آیندگان آنان را به عنوان عناصر فرهنگ این عصر ایران خواهد شناخت.

این کتاب را می‌توان تنها کتاب تالیفی در زبان فارسی دانست که به برندسازی شخصی با تکیه بر شخصیت‌های ایرانی به عنوان نمونه‌های عینی پرداخته است.

گنجی در کتاب «نام‌ها از کجا می‌آیند» با زیرعنوان «برندسازی شخصی؛ راه بلندمدت دوست‌داشتنی»، 14 برند شخصی معتبر و پر ارجاع ایران یعنی محمدرضا شجریان، ابراهیم گلستان، ایران درودی، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدعلی موحد، هوشنگ ابتهاج، محمد احصایی، ژاله آموزگار، رضا داوری اردکانی، کامبیز درم‌بخش، مصطفی ملکیان، بهرام بیضایی، هادی خانیکی و محمود سریع‌القلم را بر اساس مدل‌ها و روش‌های‌ برندسازی شخصی مورد واکاوی قرار داده است.

او برندهای ایرانی را با الگوهای رایج و در حال تدریس برندسازی شخصی در جهان تطابق داده و سعی کرده ضمن امکان الگوبرداری از آن‌ها، راه بلند و دشوار برندسازی شخصی را با پیش کشیدن چند نمونه در حوزه‌های متنوع تشریح کند. چهره چهارده شخصیت منتخب کتاب را هادی حیدری طراحی کرده و طراحی جلد کتاب بر عهده آرش تنهایی بوده است.

فرزاد مقدم، مدرس و مربی دوره‌های برندسازی و دانش‌آموخته برندینگ در پیش‌گفتاری بر این کتاب با طرح پرسشی با عنوان «ماجرای این کتاب چیست؟» نوشته است: «برای آموختن برندسازی شخصی علاوه بر مدل‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های مختلف، معمولاً به مثال نیازمندیم. به قول آلبرت اینشتین؛ مثال آوردن، یکی از راه‌های آموزش نیست، بلکه تنها راه آموزش است. نشان دادن مثال و الگو، راهی طبیعی و آسان برای یادگیری است. با نمایش نمونه موفق، روش‌ها و مفهوم‌های دشوار و شاید انتزاعی را به چیزی عینی‌تر، آسان‌تر و قابل فهم‌تر تبدیل می‌کنیم. از این رو، مثال‌های این کتاب می‌تواند کمکی باشد برای کسانی که در این راه گام برمی‌دارند. شاید مثال‌ها و الگوهای انتخاب شده در این کتاب، نمونه‌های جامعی برای دربرگرفتن تمام انواع برندهای شخصی کشور ما نباشند. اما برای تبدیل‌شدن به یک برند شخصی اصیل و ماندگار (اگر چنین دغدغه‌ای را دارید) درس گرفتن از نمونه‌هایی که در این کتاب آورده شده است، کاری است بس شایسته.»

نویسنده هم در فرازی از مقدمه‌اش که به تفصیل درباره برندسازی شخصی توضیح داده، ماجرای کتاب را این‌طور شرح داده است: «برندسازی شخصی یعنی داشتن هدف، الگو، همراه با تلاش مستمر و طولانی که از آن نه تنها خسته نشوید که لذت هم ببرید. از زندگی خود باید داستان خوبی برای روایت داشته باشید؛ تنها رسیدن به قله مهم نیست، این مسیر است که برندساز است. در این کتاب سعی شده با واکاوی برخی شیوه‌‌های شکل‌گیری چند برند شخصی ایرانی و الگوها و روش‌های که خواسته یا ناخواسته در توسعه فردی خود به کار بسته‌اند، دریافتی از “برندسازی شخصی؛ این راه بلندمدت دوست داشتنی” ارائه شود تا بدانیم “نام‌ها از کجا می‌آیند” و چگونه رزق روح‌مان می‌گردند.»

این کتاب توسط انتشارات سیما شرق روانه بازار کتاب شده است. برخی از سکوهای فروش برخط ماننده دیجی‌کالا نیز کتاب «نام‌ها از کجا می‌آیند» را عرضه می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا