خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قیمت جهانی طلا در روز ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

سایت افق کرمانشاه به نقل از تسنیم نوشت: «براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه از سطح ۲۵۰۰ دلار پایین‌تر آمده است. افزایش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را تحت فشار قرار داده است. اما کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر می‌تواند از قیمت این فلز گرانبها حمایت کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۲۴۹۲ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۱۰ درصدی به ۲۵۲۵ دلار رسیده است.

وزارت بازرگانی آمریکا در روز جمعه اعلام کرد شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور ۰.۲ درصد در ماه ژوئیه افزایش ماهانه داشته که مطابق با انتظار بازار بوده است. این شاخص نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و ۲.۵ درصد اعلام شده است.

به گفته اقتصاددان‌ها، این شاخص نشان می‌دهد تورم دیگر نگرانی اصلی فدرال رزرو آمریکا نیست و تمرکز آنها به اطلاعات مربوط به بیکاری در این کشور معطوف شده است که می‌تواند تعیین‌کننده حجم کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر باشد.

تاجران حالا ۷۰ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۲۵ واحد در اجلاس ماه سپتامبر بانک مرکزی آمریکا پایین بیاید و ۳۰ درصد هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره برابر با ۵۰ واحد باشد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد. پس هرچه کاهش نرخ بهره بیشتر باشد، بیشتر از قیمت طلا حمایت می‌شود.

از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران تحولات خاورمیانه را به دقت بررسی می‌کنند. تشدید تنش‌ها در این منطقه تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و به نفع این فلز گرانبها خواهد بود.

اما نگرانی در مورد تقاضای فیزیکی برای طلا و ضعف اقتصاد چین به عنوان بزرگترین خریدار طلا در دنیا، مانع افزایش قابل توجه قیمت آن می‌شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۰۲ درصدی ۹۲۹ دلار و ۶۱ سنت معامله می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا