خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسش امام جمعه همدان درباره‌ی بودجه آسیب‌های اجتماعی

باید گزارش داده شود که بودجه‌های آسیب‌های اجتماعی از نظر کمیت و کیفیت، در سال‌های پیش کجا هزینه شده است؟

به گزارش سایت همدان پیام، «نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خواستار تشکیل مرکز راهبری در همدان با هدف هماهنگی و پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: در شورای فرهنگ عمومی باید نقاط ضعف و آسیب‌های اجتماعی ریشه‌یابی شود.

امام جمعه همدان اظهار کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تقویت و مشخص شود که چرا پس از گذشت چند سال انجام مصوبات توسط کمیسیون‌های این شورا پیگیری نمی‌شود.

حبیب ا… شعبانی موثقی ادامه داد: باید گزارش داده شود که بودجه‌های آسیب‌های اجتماعی از نظر کمیت و کیفیت، درسال‌های پیش در کجا هزینه شده است و چرا این بودجه‌ها در جاهای دیگر هزینه شده است؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مجموعه‌های مردمی و سمن‌های استان بیشتر از دستگاه‌های دولتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند، ادامه داد: باید مشخص شود چقدر هزینه به کدام سمن‌ داده شده و اعتبارات میلیاردی چند جوان استان را از آسیب‌های اجتماعی نجات داده است؟ آیا ما توانستیم جوانی را از آسیب‌های اجتماعی رهایی دهیم؟

شعبانی موثقی افزود: با همکاری شهرداری و شورای شهر اردوگاه‌ها، باشگاه‌ها و فضاهای تربیتی رایگان برای جوانان و نوجوانان پیش‌بینی شود.

او ادامه داد: طبق احادیث هر کسی که مسئولیتی را برعهده دارد باید دغدغه مردم به اندازه خانواده خودش برای وی مهم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله حاجی بابایی برای حل مشکلات مردم استفاده شود.

کم‌کاری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ممنوع است

استاندار همدان خطاب به دستگاه‌ها و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: کم‌کاری در مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ممنوع است؛ زیرا که اهمال در این رابطه تبعات زیاد و جبران‌ناپذیری به همراه دارد و جامعه را دامن‌گیر معضلات بزرگی می‌کند.

علیرضا قاسمی فرزاد در این جلسه افزود: باید همه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در زمینه اعتیاد به مواد مخدر سهیم باشند و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

او با بیان اینکه نباید اجازه داد قبح مصرف مواد مخدر در جامعه شکسته شود، اظهار کرد: در کنار اعتیاد به مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی، سرقت و طلاق از دیگر آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به شمار می‌روند که باید برنامه مناسب و مدونی برای برخورد با آنها داشت.

او اظهار کرد: باید نسبت به آسیب‌های نوپدید اجتماعی نیز دقت و مراقبت لازم را به همراه داشته باشیم و با ورود به موقع و اقدامات اثربخش فرهنگی جلوی فراگیر شدن آنها را بگیریم.

استاندار همدان اظهار کرد: اقدامات فرهنگی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی یاد شده در صورتی مؤثر و کارآمد خواهد بود که در آن شاهد هم‌افزایی باشیم.

به گزارش ایرنا، قاسمی فرزاد اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه باید درخانواده، آموزش وپرورش، دانشگاه‌ها و محیط‌های کار و صداوسیما و فضای مجازی با جدیت دنبال و پیگیری شود.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه همه باید به سهم خود برای حل مشکلات اقتصادی که در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است تلاش کنیم، گفت: بدون شک، مهار تورم و کاهش نرخ بیکاری در این رابطه کارگشاست.

او با بیان اینکه استان همدان از نظر نرخ بیکاری در رتبه هجدهم کشور قرار دارد، اظهار کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران در حوزه بیکاری از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ نرخ بیکاری در استان روند صعودی داشته و پس از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه سال‌جاری روند نرخ بیکاری نزولی بوده است و استان همدان نرخ نزولی بیکاری را به نسبت کشور داشته است.

خدمات ارزشمند دولت اطلاع‌رسانی شود

همچنین نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در کنار تلاش برای رفع اشکالات، خدمات جمهوری اسلامی نیز دیده شود، فقط ضعف‌ها دیده نشود و خدمات ارزشمند دولت‌ها برای روشنگری به مردم اطلاع‌رسانی شود.

شعبانی‌موثقی گفت: تقوای یک مدیر، یعنی او مدیری اسلامی باشد و این مدیر تنها مسلمان بودن یا حضور در جمهوری اسلامی نیست، بلکه شاخصه آن این است که جهت‌گیری دینی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه عزت یک مسلمان در جامعه باید حفظ شود، تصریح کرد: اگر فقر در جامعه باشد عزت مردم از بین می‌رود و برای نمونه اگر یک تولیدکننده‌ای یک سال برای دریافت مجوز دوندگی کند، کرامت او از بین می‌رود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر مسئولی آن چنان که به فکر خود است به فکر مردم نباشد خداوند این مسئولان را عذاب می‌دهد خاطرنشان کرد: مسئولان باید با مردم نرم‌خو باشند، حوصله داشته و شرح صدر به خرج دهند.

شعبانی موثقی گفت: مردم هم باید خیرخواه مسئولان باشند هم خدمات را ببینید و همه ضعف‌ها را بیان کنید و زحمات را نادیده نگیرید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا