خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا نامه‌ی تاجزاده فرصتی برای وفاق است؟

جواد روح، روزنامه‌نگار، در کانال تلگرامی راهبرد نوشت:

محمدجواد روح

گفتنش هم سخت است، چه رسد به کشیدنش. چند سال دیگر قرار است بماند؟ و چند سال دیگر بر آن افزوده می‌شود؛ با پرونده‌های جدیدی که علیه او طرح کرده‌اند؟

واقعا او چه کرده است؟ بالاتر از این است که گنجاندن ولایت فقیه در قانون اساسی را اشتباه خوانده؟ خب، این چه ایرادی دارد؟

این‌همه اهل فکر و اندیشه و حتی فقیه که اصل ولایت فقیه را قبول نداشتند و با اصل حکومت در زمان غیبت مخالف بودند. آیا اگر ولایت فقیه چند دهه زودتر می‌آمد، همه آنها شایسته احکام زندان و دربند ماندن در زمان قدرت بودند؟

یا اصلا آیا همه آنانی که در مجلس خبرگان قانون اساسی علیه گنجاندن ولایت فقیه سخن گفتند، جرم کردند؟ گرچه برخوردهایی که با بسیاری از آنان در سال‌های بعد شد و خیلی زود از قطار انقلاب بیرون انداخته شدند، نشان داد آن مجلس نه برای پردازش میثاق ملی که برای پالایش نیروهای ملی چیده شده بود.

چنین است که مجاهد انقلابی جوانی چون سیدمصطفی تاج‌زاده با یکی دو دهه فاصله، عملا هم‌پرونده ملی-مذهبی‌ها و موسسانی چون عزت‌الله سحابی شده است. جوان انقلابی پرشروشور دیروز که با بزرگان حزب جمهوری اسلامی آمدوشد داشت، حالا به قول خودش در سال‌های پایانی عمر، روزهای سخت سحابی بودن در سال‌های پسین دهه۱۳۷۰ را تجربه می‌کند.

امروز اگر سخن از وفاق می‌رود، صرفا در تشکیل کابینه و حمایت‌ها و هدایت‌های عالیه نیست. البته، آن اقدامات هم مغتنم است و امیدبخش.

اما کاروان وفاق به‌شرطی توفیق خواهد داشت که مشی و مسیری خلاف قطار انقلاب و انقلابی‌گری را در پیش گیرد. مشی و مسیر وفاق و وحدت ملی، متکی و مبتنی بر پذیرش و همراه کردن دیگران و تبدیل مخالفان به موافقان است.

لازمه انقلابی‌گری، خالص‌سازی بود و شرط وفاق، مخلص‌یابی؛ و البته که مخلصان در دایره منتقدان پرشمارترند تا در لشکر مدعیان پایداری و حامی‌پروردگان به وفاداری.

اگر قرار بر همراه کردن باشد، طبعا و طبیعتا آقامصطفی از اولین نفرات خواهد بود. فقط کافی است در خلوت به گفتارها و رفتارهای تاج‌زاده بیاندیشند و کلاه خود را به عدالت در جایگاه قضاوت بنشانند.

در روزگاری که براندازان به تاج‌زاده طمع کرده‌اند و رویای چسباندن او به شاهزاده در سر می‌پرورند، قدر و قیمت آقامصطفی را باید دانست.

او در پیری، گرچه از اصلاح ساختاری می‌گوید و با صراحت بیرق نقد می‌افرازد؛ اما اگر نیک بنگریم، همان جوان پرشروشور و انقلابی دیروز است. با همان صراحت. با همان صلابت. و با همان سلامت.

با آزادی مصطفی و پاسخ شایسته به نامه او، این فرصت را قدر بدانید و تغییر سیاست را آشکار سازید…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. عجب آدمهای شجاع و با پشتکاری داریم
      که برای عقیده شان لیستادگی می‌کنند. و زور را نمی پذیرند.

      18
      3
  1. از محضر مقام معظم رهبری بعنوان یک ایرانی تقاضا دارم بعنوان یک ایرانی حالا که آقای پزشکیان با تنفیذ حضرتعالی سکان اجرایی کشور را دردست گرفتند عفو عمومی اعلام فرموده وکلیه زندانیان سیاسی رو آزاد بفرمایند .در عفو لذتیست . قطعا این امر در روحیه ملت اثر گذار خواهد بود

    14
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا