خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۸ شهریور سال ۸۰ | محاکمه‌ی بازجوها

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در شهریور سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 28 شهریور 1380 | 1 رجب 1422 19 سپتامبر 2001

«آقای [مهدی] صفری، سفیر سابق در مسکو آمد. دوره‌اش تمام شده و آقای [غلامرضا] شافعی، به جای ایشان رفته است. هنوز در وزارت امورخارجه، شغل مناسبی به او پیشنهاد نشده و انتظار دارد، در جای مناسبی‌ کار کند. در مورد خزر صحبت کردیم.

اخوی محمد، [معاون اجرایی رییس‌جمهور] آمد. در مورد امور خانوادگی و مسائل اخیر آمریکا و احتمالات اقدامات آینده آمریکا و آثار احتمالی مذاکره کردیم. با محسن، [رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مترو]، ناهار کاری خوردیم. برای مسائل مترو [ی تهران]، عازم چین است.

عصر آقای [علی] شوشتری، رئیس شعبه سه دادگاه نظامی‌آمد. در مورد مأمورین بازجویی متهمان قتل‌های زنجیره‌ای گزارشی داد. به خاطر تخلف از قوانین در بازجویی‌ها، تحت محاکمه هستند؛ پرونده بدی دارند. گفت، آقایان [محمد] نیازی، [رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح] و… هم متهم به صدور احکام نادرست در این خصوص‌اند که در دادگاه ویژه روحانیت، محاکمه خواهند شد.

لحن آمریکا در مورد حمله به افغانستان، از قاطعیت روزهای قبل برخوردار نیست و صحبت از مشکلات و نتایج کم آن می‌شود و مخالفت جهانی هم شکل گرفته است. مجمع علمای طالبان هم امروز بیانیه‌ای صادر کرد که جواب آمریکا را داده و گفته که آمریکا، دلیلی برای ادعای خود علیه [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده]، اقامه نکرده و اگر اقدام به حمله کنند، دچار وضعی شبیه شوروی در افغانستان خواهد شد.

ژنرال [پرویز] مشرف، [رییس‌جمهور پاکستان] هم از لحن محکم همکاری با آمریکا کاسته و مخالفت‌های مردمی و روحانیت در پاکستان، علیه او وسیع شده است و علمای پاکستان، روز جمعه را اعلام راهپیمایی علیه آمریکا کرده‌اند.

آقای مهندس [رسول] زرگر، معاون آب برکنارشده وزارت نیرو آمد. گزارشی از خدمات خود داد. از عزل بی‌دلیل خودش‌که به خاطر به‌کارگیری افراد [حزب] مشارکتی انجام شده است، گله دارد

آقای زرگر گفت، برنامه حفر 200 حلقه چاه عمیق در شهرتهران، برای تأمین 10 مترمکعب آب در ثانیه، در دست اجرا است و اگر اجرا شود، کمبود آب تهران، برطرف خواهد شد. وزارت نیرو، این برنامه را در دولت سازندگی شروع کرده بودکه بعداً متوقف شد.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا