خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رتبه آی‌کیو ایرانی‌ها در جهان جلب‌ توجه کرد

در یک گزارش به روز شده در سال ۲۰۲۴ از سوی مرکز تست آی کیو بین المللی (the International IQ Test)، فهرست میانگین بهره هوشی (آی کیو) به تفکیک کشورها ارائه شده است.

عصر ایران نوشت: در یک گزارش به روز شده در سال ۲۰۲۴ از سوی مرکز تست آی کیو بین المللی (the International IQ Test)، فهرست میانگین بهره هوشی (آی کیو) به تفکیک کشورها ارائه شده است. این فهرست بر اساس داده های ۱،۶۹۱،۷۴۰ نفر در سراسر جهان که تستی مشابه را انجام دادند، شکل گرفته است.

کره جنوبی با میانگین بهره هوشی 107.54 در این فهرست پیشتاز است. پس از آن، چین با میانگین بهره هوشی 106.99 قرار دارد و جایگاه سوم با امتیاز 106.84 به ایران اختصاص دارد. ژاپن و سنگاپور با میانگین آی کیو 106.18 به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند.

رتبه آی‌کیو ایرانی‌ها در جهان جلب‌ توجه کرد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جالبه. تا چند وقت پیش بر اساس یک سری آمارهای غیرمعتبر، ایران را جزء کشورهای با آی کیو پایین حساب کرده بودند و من چند جا توضیح دادم این ها سودار است.
    حتی برای همین آمار جدید هم می گویم سنجش آی کیو بسیار سخت است و سوگیری در آن بسیار زیاد حتی با وجود تعدیل عامل های دخالت گر.
    و همچنین به دلیل نامفهوم بودن هوش، تعریف های متفاوتی شده است.

    پس خیلی به آمارهای هوش نمی توان اعتماد کرد زیرا زبان، سبک زندگی، محیط جغرافیایی، آموزش، اقتصاد و موارد بسیار دیگر در آن دخیل اند.
    بعضی ممکن است در هوش کلی خوب باشند بعضی در هوش تخصصی. بعضی در هوش اجتماعی یا عملی یا نظری خوب باشند
    این ها را چگونه می توان سنجید
    مثلا شاید فردی آی کیو ۱۲۰ دارد اما در درک هنری یا فنی ضعیف است و برعکس کسی ممکن است در نوشتن مهارت و هوش بالایی داشته باشد اما در تست و آزمون هوش نمره پایینی بیاورد حال آیا این فرد آی کیو پایینی دارد؟!

    پس باید مواظب تلقین این آمار بود و با دقت و جزئیات در مواد آزمون و روش آن، آن را بررسی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا