خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میان‌خطوط روایت رسمی از چرایی تعطیلی درس فرزند رهبری

محمد توکلی، انصاف نیوز: دروس خارج فقه سیدمجتبی خامنه‌ای، استاد حوزه و فرزند رهبری نظام بنا بر اعلام او تعطیل شده است.

بر اساس ویدئوی چند ثانیه‌ای منتشرشده از کلاس مجازی آقای خامنه‌ای، او دلیل تعطیلی دروس خود را اعلام نکرده اما تاکید دارد که این تصمیم بدون اطلاع پدر او، رهبری، گرفته شده و صرفا دو نفر از آن آگاه بوده‌اند که یکی از آنها از نزدیکان اوست.

دروس خارج فقه سیدمجتبی خامنه‌ای در سال‌های اخیر به شکل ویژه‌ای در رسانه‌های اصولگرا بازتاب داشته و خبرگزاری حوزوی اصولگرای رسا در سه سال اخیر در خبرهایی با تیترهای مشابه ‘ثبت نام درس خارج آیت الله حاج آقا مجتبی خامنه‌ای آغاز شد’  به تبلیغ آن پرداخته است.

بر اساس آنچه یک عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام کرده ۱۶۰۰ نفر از استان‌های مختلف ایران برای شرکت در کلاس مجازی سیدمجتبی خامنه‌ای ثبت نام کرده‌ بودند.

اما این ۱۶۰۰ نفر در نخستین جلسه‌ی درس خود با اتفاق عجیبی مواجه شدند و استادشان ترجیح داد تا این کلاس را تعطیل کند.

بر اساس آنچه از سوی این فرزند بیشتر شناخته‌شده‌ی رهبری اعلام شده است، اینکه تعطیلی درس او موقتی و یا همیشگی باشد برای خودش نیز موضوعی مجهول است.

درباره‌ی علل تعطیلی دروس خارج فقه مجتبی خامنه‌ای و اهمیت احتمالی آن گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های متفاوتی مطرح شده است. برخی مسائل امنیتی را دلیل این رخداد دانسته، بعضی تحولات سیاسی را به‌عنوان علت تعطیل این کلاس درس دانسته‌اند و گروهی نیز توصیه‌های احتمالی را بر این اتفاق بی تاثیر ندانسته‌اند.

اما آنچه فعلا در این ارتباط به عنوان روایت رسمی منتشر شده یادداشتی از سعید صلح‌میرزایی، عضو مجلس خبرگان رهبری است.

بر اساس آنچه در این یادداشت که خبرگزاری تسنیم انتشار آن را بر عهده گرفته آمده است، آقای صلح‌میرزایی تعطیلی این کلاس را به ‘ورع’ سیدمجتبی خامنه‌ای مرتبط دانسته است.

ورع اصطلاحی دینی است که به مرتبه‌ای بالاتر از تقوا اطلاق می‌شود.

حجت الاسلام صلح‌میرزایی که علاوه بر عضویت در مجلس خبرگان، مسئولیت دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای در قم را نیز بر عهده‌ دارد می‌گوید: آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان می‌تواند باشد اقتدای آیت الله سیدمجتبی خامنه‌ای به سیره‌ی علمای سلف است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل می‌کردند.

بنا بر این تنها روایت رسمی منتشرشده علت تعطیلی دروس خارج سیدمجتبی خامنه‌ای نه مسائل امنیتی و حفاظتی و نه ملاحظات سیاسی و حکومتی بلکه ویژگی اخلاقی شخصی او بوده است که برای ‘تربیت نفس’ کلاس درس خارج ‘پر رونق’ خود را به مدت زمانی که مشخص نیست موقت یا دائمی است تعطیل کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام – چنانچه چنین باشد، اساتیدی چون شفیعی کدکنی – آریانپور و براهنی و بسیاری دیگر که کلاسهایشان مملو از دانشجو و غیر دانشجو می شد ، میبایست چندین مرتبه کلاسهایشان را تعطیل میکردند و به تربیت نفس می پرداختند .

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا