خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۵ مهر سال ۸۰ | بمباران افغانستان

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 15 مهر 1380 | 19 رجب 1422 7 اکتبر 2001

«ساعت حدود هشت و نیم شب به وقت تهران، حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به افغانستان آغاز شد و در خبرها آمده که شهرهای‌ کابل، قندهار، مزارشریف، جلال‌آباد و… بمباران شده‌اند. آمریکا و انگلیس، رسماً آغاز حمله را اعلام داشتند. امروز عصر، سخنگوی طالبان گفته بود که اگر ادله در اختیارشان قرار گیرد، آماده‌اند [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده] را محاکمه کنند. رادیو افغانستان قطع شده و ژنرال [پرویز] مُشرف، [رئیس‌جمهور پاکستان]، تغییرات وسیعی در فرماندهان ارتش به وجود آورده است.

دیشب در شهر الخُبَر در شرق عربستان، بمبی منفجر شده و جمعی را کشته و مجروح کرده که همگی اتباع خارجی‌اند و یک تبعه آمریکایی و یک انگلیسی نیز کشته شده‌اند. ابهام عامل سقوط هواپیمای روسی در دریای سیاه برطرف نشده و روسیه هم اعلام‌ کرد که [ولادیمیر] پوتین، [رئیس‌جمهور روسیه]، لحظاتی قبل از شروع حمله، توسط [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا] مطلع شده است.

آقای حسن سالاری شریف‌آبادی، [از بستگان] آمد. به خاطر تصادف فرزندش و وضع نامطلوب پسته مقروض شده است. خواست که شرکت [تعاونی صادرکنندگان] پسته [رفسنجان] بگویم، وام به او بدهد. آقای [غلامرضا] فروزش، [عضو شورای شهر تهران] آمد. از قول یک محقق، در مورد اهداف پایگاه [ارتش آمریکا] در اینجرلیک ترکیه، مطالبی گفت که دلیلی همراه نداشت. گفت، اهل نظر خطبه‌های جمعه گذشته شما را تحسین می‌کنند و باعث رفع ابهام مردم شده است.

اعضای [هیأت‌مدیره] خانه صنعت [و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولید] آمدند و از وضع جاری و آینده صنعت، ابراز نگرانی‌ کردند و گفتند، دولت اصلاحات ثمرات توسعه صنعتی دوران سازندگی را از بین برده‌اند و صنعتگران امروز، پی به ارزش برنامه‌های صنعتی شما برده‌اند. درخواست کردند که در مجمع تشخیص مصلحت، سیاست‌هایی تصویب کنیم و مانع تضعیف صنعت شویم.

عصر جمعی از خانم‌های نماینده مجلس، [خانم‌ها فاطمه راکعی، نماینده تهران، فاطمه حقیقت‌جو، نماینده تهران، اکرم مصوری‌منش، نماینده اصفهان، فاطمه خاتمی، نماینده مشهد، حمیده عدالت، نماینده دشتستان، طاهره رضازاده، نماینده شیراز و اعظم ناصری‌پور، نماینده اسلام‌آباد غرب] آمدند. گزارشی از اقدامات فراکسیون زنان در مجلس دادند و از کم‌توجهی دولت به زنان انتقاد و از توجهات دولت سازندگی به وضع زنان تمجید کردند و خواستند که در مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، زودتر به دو مصوبه مجلس در مورد زنان را که از سوی شورای نگهبان رد شده است، رسیدگی و تصویب کنیم. از فاطی، [رئیس بنیاد بیماریهای خاص] و فائزه، [رئیس فدراسیون اسلامی ورزش زنان]، که حرکت نهادینه کرده‌اند، قدردانی کردند. من هم توضیحاتی در مورد نظر اسلام در مورد جایگاه زن دادم.[12]»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا