خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 14 مهر سال 80 | بحث درباره‌ی شرایط منطقه‌

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 14 مهر 1380 | 18 رجب 1422 6 اکتبر 2001

«مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. مصوبه مجلس در مورد بازنشستگی کارگران که با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده، تصویب شد. مطمئناً باعث خوشحالی کارگران است. تقاضای تصویب، وسیع بود و با توجه به موج نارضایتی کارگران از مصوبه جدید مجلس درخصوص صنایع نساجی، می‌تواند باعث تلطیف جو سیاسی شود. کار سیاست‌های‌ کلی امنیت از بعد اقتصادی، تکمیل شد.

ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی، [احمد] جنتی، [محمد] یزدی، [محمدعلی] موحدی [کرمانی، علی‌اکبر ناطق‌نوری] و [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی]، میهمانم بودند. در مورد شرایط جهانی، منطقه‌ای و داخلی، در ارتباط با بحران آمریکا و احتمالات آینده بحث شد و نیز از اظهارات محمدرضا خاتمی، [نایب‌رئیس مجلس] و [سعید] حجاریان، در کنگره حزب مشارکت انتقاد شد. با آقای طبسی، در مورد پرونده ناصر- فرزندش- مذاکره شد. گفتند، بنا ندارند توصیه‌ای یا خواهشی کنند، ولی می‌بینند که بُعد سیاسی مسأله بر بُعد قضایی آن می‌چربد و آن را به رهبری هم گفته‌اند.

آمریکا در گزارش دوسالانه‌اش، ایران، عراق و سوریه را حامی تروریسم معرفی‌ کرده و حزب‌الله لبنان، حماس و [سازمان] جهاد اسلامی فلسطین را هم تروریست خوانده و با توجه به قطعنامه شورای امنیت، می‌تواند برای ایران مشکل‌ساز باشد. منافقین [= سازمان مجاهدین خلق] را هم تروریست خوانده است. جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد تروریسم، به خاطر اختلاف در تعریف و مصادیق، نتوانست به نتیجه برسد.

اعلام شد که هزار نفر از نیروهای نظامی آمریکا [برای حمله به افغانستان]، به اُزبکستان وارد شده‌اند و اٌزبکستان گفته است، برای امور امدادی آمده‌اند و اجازه استفاده از خاک اُزبکستان برای حمله به افغانستان را ندارند.

شب برای مراسم شام که به مناسبت ازدواج سارا [لاهوتی، دختر فاطی با محمد لاهوتی] داده‌اند، به منزل فاطی رفتم. حدود 100 نفر از بستگان دو طرف حضور داشتند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا