خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبلیغات گوگل با لیر، دلار یا درهم؟ چه فرقی دارد؟

تصور کنید که در پلتفرم گوگل ادز، اکانت ساخته‌اید، اما نمی‌دانید از کدام واحد ارز در تبلیغات گوگل استفاده کنید. ما به شما کمک می‌کنیم تا تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل با ارزهای رایج دلار، لیر و درهم را بشناسید. با کمتر از 5 دقیقه صرف وقت، جهت همراهی ما در این صفحه با تازه‌ترین تحولات نرخ تبلیغ کلیکی آشنا شوید. دغدغه بسیاری از کاربران، این بوده است که پیش از شارژ اکانت گوگل ادز با واحدهای مختلف ارز نظیر درهم، دلار و لیر، تأثیرات هر یک، روی هزینه‌ها بررسی گردد. شما صرفا یک اکانت سرویس تبلیغاتی گوگل را با یک واحد ارز، میتوانید شارژ نمایید. بنابراین به عنوان یک مدیر کسب و کار، باید بر مدیریت شارژ و هزینه‌ اکانت‌ خود احاطه داشته باشید. از همین رو در ادامه، پیرامون تفاوت‌هایی که تبلیغات کلیکی گوگل با واحدهای ارز آمریکا، ترکیه و امارات متحده عربی دارند؛ مفصل، صحبت می‌کنیم.

با کدام ارز از میان لیر، دلار و درهم، اکانت تبلیغات گوگل خود را شارژ کنیم؟

شما برای خرید گوگل ادز ناچار به انتخاب یکی از ارزهای متداول و معتبر در نزد گوگل نظیر دلار، لیر، درهم و… هستید. در این میان، ارز ایران به همراه تعداد انگشت‌شماری از چند کشور، تحت تحریم گوگل قرار گرفته‌اند. انتخاب ارز بهینه از این جهت، حائز اهمیت است؛ که پس از نخستین دفعه شارژ نمودن اکانت با یک ارز ویژه، دست شما در جایگزین کردن سایر ارزها بسته خواهد شد. از همین رو عدم اعتنا به تفاوت ارزهای کلیکی برای تبلیغ در گوگل، چنان است؛ که انگار ناشیانه به کاهدان زده باشید.

عدم تفاوت شارژ با ارزهای مختلف

مسئله‌ای که ذهن کاربران گوگل ادز را به خود مشغول می‌کند؛ دانستن تفاوت هزینه‌های تبلیغات کلیکی گوگل با ارزهای نامشابه است. بی شک، شگفت‌زده خواهید شد؛ چنانچه بدانید که هزینه‌‌های شما بر اساس ارزی که انتخاب می‌‌کنید، تغییری به وجود نمی‌آورند. به عبارتی خودمانی، هزینه هر کلیک بر حسب دلار، منظور می‌گردد. همچنین کمپانی گوگل ادز به شخصه، عملیات مربوط به محاسبات و تبدیل متعلق به کلیک‌های گوگل را مطابق با ارز تعیین شده به انجام می‌رساند.

فرض کنید که گوگل ادز (یا همان گوگل ادوردز قدیم)، مخارج هر کلیک بابت تبلیغ کمپین شما را به قیمت ۱۰ سنت، مشخص نموده باشد. در این شرایط، حین انتخاب ارزی نظیر لیر یا درهم، معادل همان ۱۰ سنت از واحدهای دیگر کم می‌شود. به این شکل که گوگل ادز، لیر و یا درهم را براساس تبدیل واحد قیمت شارژ کلیکی پای شما محاسبه می‌نماید و به همان میزان از موجودی اکانت شما کسر حساب خواهد گشت.

دلیل ترجیح دادن دلار بر سایر ارزهای تبلیغات گوگل چیست؟

احتمالا بر این امر، واقف هستید؛ که شما قادر به فعال کردن اعتبار اکانت گوگل ادز خود با هر ارز معتبر برای گوگل هستید. به عبارت دیگر، شما صرفا حق انتخاب ارزهایی که از سوی گوگل، غیر مجاز شناخته می‌شوند؛ را ندارید. در میان ارزهای مندرج در سیستم گوگل ادز، روی واحد دلار به علت برخورداری از ثبات بیشتر آن در بازار، تأکید فراوانی می‌گردد.

با توجه به آنکه هر کسب و کار بر اساس هزینه‌هایی که بابت تبلیغات کلیکی، متحمل می‌شود؛ قطعا بهینه‌ترین ارز را برای کاهش ضرر‌های مالی احتمالی خود در نظر می‌گیرد. همچنین دلار آمریکا به سبب قابلیت دسترس‌پذیری بهتر، پیشنهاد قابل قبول‌تری برای خرید ارز است. شما به همین راحتی، امکان شارژ مجدد اکانت کلیکی خود را از طریق دلار خواهید داشت.

ضمن آنکه میزان اعتبار هدیه (Promotion) هر اکانت گوگل ادز بستگی به عنوان کشوری دارد؛ که عرض خود را از آنجا خریداری نموده‌اید. به اکانت‌های گوگل ادز خریداری شده با لیر ترکیه، نهایتا 150 لیر پروموشن، تعلق می‌گیرد؛ که این میزان، خیلی ناچیزتر از شارژ هدیه‌ای است، که به دیگر کشورها اختصاص می‌یابد. ضمن آنکه ماکزیمم پروموشن امارات متحده عربی در حدود 450 درهم بوده که ارزشی معادل 4.5 برابر هدیه اعتباری 150 لیر ترکیه را دارد.

به ازای هر کلیک در تبلیغات گوگل، چه مقدار شارژ کسر می‌گردد؟

طبق تجربه‌ای که حساب اکانت‌های مختلف، نشان می‌دهند و همچنین بیانیه خود گوگل ادز، تبلیغات گوگل با ارزهای متنوع، تفاوتی بر کسر شارژ ندارند. مثلا چنانچه به ازای هر کلیک در شرایطی یک‌نواخت، مبلغ 10 سنت آمریکا لحاظ شود؛ برای کلیک بر اساس ارز معادل درهم امارات باید رقم 367/0 درهم پرداخت شود. چرا که هر دلار آمریکا، معادل 67/3 درهم امارات است.

در صورتی که واحد پولی اکانت کلیکی شما، ارز دیگری باشد؛ از طریق محاسبات نرخ تبدیل جهانی واحدهای ارز، مبلغ شارژ آن کلیک را به ارز خریداری شده، تبدیل نمایید.

منطق هم همین حکم را می‌کند؛ که گوگل ادز دلیلی در دست ندارد؛ که بین شارژ نرخ کلیک‌ها بر حسب ارزهای انتخابی متنوع، قائل به اختلاف باشد. در صورتی که گوگل ادز به تفاوت شارژ ارز، قائل شود؛ مطمئنا برای ارز دلار ایالات متحده، باید نرخ کلیک‌ها را پایین‌تر در نظر بگیرد. به این دلیل که مکافات گوگل برای تبدیل ارز و نیز عملیات مالیاتی در قلمروهای گوناگون برای دلار، کمتر است.

از همین رو این عبارت که در تعدادی از سایت‌ها بر تبلیغ با فلان ارز ارزان‌تر دلالت دارد؛ را زیاد جدی نگیرید.

اکانت گوگل ادز خود را از چه طریقی شارژ نماییم؟

پس از آنکه به آشنایی کامل پیرامون تفاوت تبلیغ گوگل با دلار، لیر و درهم دست یافتید؛ به مرحله انتخاب ارز، نزدیک می‌شوید. از طریق ارتباط با پشتیبانان واحد ارز یک سایت معتبر، قادر به recharge اکانت تبلیغات کلیکی کمپین خود خواهید بود.

نکات حائز اهمیت پیرامون شارژ اکانت گوگل ادز

تا به اینجا از دلایل ارجحیت تبلیغ کلیکی در گوگل با درهم، دلار و لیر اطلاع کسب نمودید. حال، ارزنده است؛ که در این قسمت، نکاتی پیرامون شارژ اکانت خود فرا بگیرید:

برای دریافت پروموشن از گوگل ادز، ناچار باید شارژ اکانت گوگل ادز خود را عمدتا در یک خط سیر صاف و یا نمودار صعودی پیش ببرید. شارژ نمودن اکانت به میزان کمتر از دفعات قبلی موجب دریافت پروموشن کمتری به وسیله گوگل ادز خواهد شد.

شارژ کردن حساب کاربری تبلیغات کلیکی با ارزی که دارای کمترین میزان نوسان است، بر شانس دریافت پروموشن بیشتر پروفایل شما خواهد افزود. معادل‌سازی ارزها به یکدیگر از شاخص جهانی بهره‌مند است و خود گوگل، انجام این کار را به عهده گرفته است. در حالی که بهای تمام شده یک ارز به ازای ریال برای شما باید در مرحله نخست، دارای صرفه اقتصادی بهینه باشد.

کلام پایانی

امیدواریم که با ارائه مندرجات فوق، ابهامات کاربران پیرامون ارز کلیکی انتخابی را زدوده باشیم. بسیاری از شما با عدم تفاوت واحد ارز مصرفی در شارژ کلیکی تبلیغات گوگل آشنا نیستید. از همین رو جامع‌ترین اطلاعات بروز در حیطه تبلیغ به ازای هر کلیک در گوگل را برای شما در این صفحه گنجاندیم. شایان ذکر است؛ که ارز پیشنهادی دلار، ارجحیت بیشتری نسبت به سایر واحدهای ارز رایج در گوگل دارد. دلیل آن هم، نوسان بیشتر ارز لیر در مقابل دلار است. همچنین به واحد لیر در تبلیغات سرویس کلیکی گوگل، پروموشن کمتری تعلق می‌گیرد. شما یک بار بیشتر جهت ساخت اکانت گوگل ادز با انتخاب ارز مخصوص، بیشتر فرصت ندارید. پس از منصرف شدن از ارزی که با آن ثبتنام نموده‌اید؛ تغییر واحد ارز، دنگ و فنگ داشته و باید حساب کاربری جدیدی افتتاح کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا