خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبنامه‌ی انصاف – ۱۵ مهر | لغو پروازها | لغو اجازه تحصیل یک دانشجو | سکوت رسمی درباره‌ی سردار قاآنی

انصاف نیوز – شبنامه، یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

لغو پروازها

لغو پروازها از ساعت ۲۱ امشب (یکشنبه) تا ۶ صبح فردا (دوشنبه) از خبرهای مورد توجه در رسانه‌های فارسی‌زبان بوده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در توضیح دلیل تنها به اشاره‌ای اکتفا کرده است که «با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده».

لغو اجازه تحصیل یک دانشجو!

چندی پیش خبر بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته بود. یکی از دانشجویان بازگشته به دانشگاه اما بدلیل توییتی که در حساب خود درباره‌ی نماز جمعه‌ی دو روز پیش -۱۳ مهر- و نسبت اصلاح‌طلبان با آن منتشر کرد با موجی از واکنش مواجه شد. امروز اما دوباره خبر آمده است که این دانشجو از تحصیل محروم شده است.

حال در شبکه‌های اجتماعی این بحث داغ شده است که سلب حق تحصیل از کسی به این دلایل چقدر منطقی است؟ از طرفی هم کسانی گفته‌اند که چرا او با این ادبیات موضع‌گیری‌هایی کرده که باعث حساسیت روی خود و دیگر دانشجویان بازگشته به دانشگاه شود.

مهاجرانی در بیروت

جواد موگویی -مستندساز نزدیک به جریان موسوم به انقلابی- در کانال تلگرامی خود در یادداشتی درباره‌ی سفرش به بیروت گفته است که در فرودگاه بیروت عطاالله مهاجرانی -وزیر ارشاد دولت خاتمی- را دیده است. او نقل قولی از سوی مهاجرانی آورده که «باید صدای بمباران را شنید تا از فلسطین حرف زد».

در بخش دیگری از این دیالوگ‌‌، موگویی نیز به او گفته است «اینروزها عجیب محبوب جماعت انقلابی هستید، با شما وحدت پیدا کرده‌اند».

سکوت روابط عمومی سپاه

هنوز درمورد سردار قاآنی خبر دقیقی از مراجع رسمی منتشر نشده است. روابط عمومی سپاه و رسانه‌های نزدیک به این نهاد نظامی نیز موضع گیری رسمی نداشته‌اند. تنها اخبار موجود به توییت پسر شهید همت، خبری از خواهرزاده‌ی سردار قاآنی و اظهارات عباس گلرو نماینده‌ی مجلس برمی‌گردد که گفته‌اند آقای قاآنی در سلامت کامل هستند. یک روز پیش، یک منبع هم به انصاف نیوز گفت که او سلامت است و عدم اعلام آن یک نوع سیاست خبری است.

همچنین از سید هاشم صفی‌الدین نیز هنوز خبر دقیقی نیست. تنها رسانه‌های اسرائیلی یا برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور از شهادت او سخن می‌گویند.

حزب‌الله تاکنون بیانیه‌ای در این مورد نداده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا