خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی گروهی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به وزیر علوم: رئیس دانشگاه را تغییر دهید

گروهی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم از آقای سیمایی صراف خواسته‌اند که رئیس دانشگاهشان، محمودرضا آقامیری را به دلیل عملکرد بدی که در این دو سال داشته است تغییر دهند.

در این نامه به کارشکنی‌ در امور تشکل‌ها، امتناع از تشکیل شورای صنفی، اخراج، تعلیق و بازنشستگی اجباری اساتید، برخوردهای سلیقه‌ای و فراقانونی و… اشاره شده است.

در ادامه متن کامل این نامه را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

استاد فرهیخته و وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای دکتر حسین سیمایی صراف

سلام و تحیت؛

ابتدائاً انتخاب شایسته حضرتعالی از سوی رئیس‌جمهور محترم به عنوان مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از جانب دانشگاهیان صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

جناب وزیر، به نیکی آگاهید که در دو سال گذشته و در دوره ریاست جناب آقای دکتر محمودرضا آقامیری در دانشگاه شهید بهشتی، این دانشگاه مسائل و چالش‌های بی‌سابقه‌ای را در جنبه‌های گوناگون از سر گذرانده، ساختار مدیریتی حاکم در حل مسائل و مشکلات دانشگاه ناتوان بوده و در مواردی، خود بر این چالش‌ها افزوده است.

اینک امور رفاهی دانشجویان، به ویژه خوابگاه و سلف غذاخوری، در نازل‌ترین وضعیت ممکن به سر می‌برد و مسئولان دانشگاه نیز از تشکیل شورای صنفی و پیگیری امور رفاهی توسط دانشجویان امتناع می‌ورزند.

تشکل‌های دانشجویی تعطیل شده‌اند، امور فرهنگی و انضباطی دانشجویان به حراست سپرده شده است، امر آموزش در اولویت نبوده و ساختار کهنه ارائه خدمات آموزشی نیز دیگر پاسخگوی نیازهای دانشجویان نیست.

در این دوره، استادان از اخراج، تعلیق و بازنشستگی اجباری همکاران خود گله‌مند، از جذب افراد نالایق، دل‌خون و از وضعیت حاکم بر دانشکده‌ها، دل‌سرد شده‌اند. زیرا که افرادی کژاندیش، ناتوان و دون شأن دانشگاه بر امور دانشگاهیان مسلط شده‌اند و از هیچ‌گونه برخورد سلیقه‌ای و فراقانونی دریغ نمی‌دارند.

لذا اینجانبان با عنایت به رویکرد وحدت‌بخش «وفاق ملی» دولت چهاردهم و در راستای استقرار عقلانیت، مقابله با افراط‌گرایی‌ها، پاسداری از کرامت و حقوق دانشگاهیان، ترمیم و تقویت امنیت روانی ایشان و بهبود مشکلات و کاستی‌های امروز دانشگاه، تغییر ریاست دانشگاه شهید بهشتی را در امتداد اصلاحات به‌جا و امیدوارکننده ایام اخیر، از جنابعالی خواستاریم. باشد که با توجه جنابتان به این مهم، جانی دوباره بر پیکر خسته دانشگاه دمیده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا