خرید تور تابستان

محكوميت بخشدار شهرستان قدس در پرونده ضرب و شتم خبرنگار

شعبه 1059 دادگاه کیفری دو تهران (ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت) پس از رسیدگی به پرونده ضرب و جرح عمدی خبرنگار پیشکسوت توسط بخشدار مرکزی شهرستان قدس ،این مسئول دولتی را مجرم شناخت و به پرداخت دیه محکوم کرد.

به گزارش باشگاه روزنامه‌نگاران ایران، رسیدگی به این پرونده از اواخر تیر امسال و به‌دنبال طرح شکایت حسین کاظمی، خبرنگار غرب استان تهران از رضا حیدری، بخشدار مرکزی شهرستان قدس در دستور رسیدگی ویژه دادگستری شهرستان قدس قرار گرفت.

شاکی-خبرنگار- که در یکی از اتاق‌های شهرداری قدس و در حضور یکی از کارمندان توسط بخشدار هدف ضرب و جرح ناگهانی قرار گرفته بود، هنگام طرح شکایت در دادستانی شهرستان قدس گفت: «چندی قبل و در راستای وظایف حرفه‌ای‌ام، گزارشی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان قدس نوشته بودم. بنابراین برای پیگیری این موضوع و مطالبات مردمی به شهرداری شهر قدس مراجعه کردم اما پس از ورود به اتاق انفورماتیک، ناگهان بخشدار شهرستان قدس با چهره ای عصبانی وارد اتاق شد و در اقدامی عجیب و باورنکردنی، مرا هدف مشت و لگد قرار داد. او پس از ضرب وشتم به من گفت: «کارهای ما به خودمان مربوط است و نیازی به دخالت شما نیست.»

خبرنگار مضروب اظهار داشت: از ناحیه بینی و دهان دچار خونریزی شدم. بنابراین پس از تنظیم صورت جلسه‌ای که در شهرداری و توسط یکی از کارمندان که شاهد ماجرا هم بود، به دادگستری مراجعه کردم و خواستار رسیدگی فوری به موضوع شدم.

هم‌زمان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیری جدی و فوری ماجرا را در دستور کار قرار دادند.

نهایتا پرونده با دستور سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران به شعبه 1059 ارجاع و قاضی یوسف الماسی، دادرس دادگاه کیفری دو تهران، رسیدگی به پرونده  را در دستور کار قرار داد. دادگاه پس از پایان رسیدگی و به استناد محتویات موجود در پرونده، اظهارات شاکی و مطلعان و نظریه پزشکی قانونی، متهم را در خصوص ایراد ضرب و جرح عمدی مجرم شناخته و او را به پرداخت دیه شاکی محکوم کرد. رای صادره نیز قطعی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا