خرید تور تابستان

جدیدترین مدل های نمای کرتین وال در سال 1403: راهنمای کامل برای انتخاب و اجرا

توجه و اهمیت دادن به نمای بیرونی ساختمان بیش از پیش مورد توجه معماران و ساختمان سازان قرار گرفته است. به همین دلیل به دنبال ساخت نمایی لوکس و زیبا و با ظاهری امروزی هستند. یکی از بهترین نماهای لوکس و مدرن که در طی سال های اخیر از آن استقبال زیادی شده، نمای کرتین وال است. متریال اصلی و مورد استفاده برای ساخت نمای کرتین وال، شیشه و سایر یراق آلات و تجهیزات مورد نیاز برای متصل کردن شیشه ها به یک دیگر است. به همین دلیل برخی افراد از ساخت این نما به دلیل هزینه زیاد آن خودداری می کنند. در صورتی قیمت نمای کرتین وال به دلیل مزایای ویژه و منحصر به فردی که دارد، کاملا مقرون به صرفه و مناسب است. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی عوامل تاثیر گذار روی قیمت نمای کرتین وال می پردازیم.

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال چیست؟

قبل از این که در مورد قیمت نمای کرتین وال صحبت کنیم، بهتر است که با تعریف این نما آشنا شوید. نمای کرتین وال یا نمای لامل یکی از بهترین سیستم نماهای مدرن محسوب می شود که ساختار خود ایستا دارد. در واقع منظور از ساختار خود ایستا این است که سنگین بودن و وزن بالای شیشه روی سازه کرتین وال، و شاسی کشی ها اعمال شده و این سازه ها، وزن را تحمل می کنند. بنابراین هیچ بار سنگین و اضافه ای توسط ساختمان حمل نخواهد داشت. به همین دلیل علاوه بر ایمنی بالا، کیفیت و زیبایی منحصر به فرد و زیبایی نیز دارد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نمای کرتین وال

به طور کلی برای ساخت سازه ها و نماهای ساختمانی مختلف نمی توان قیمت واحد و مشخصی را تعیین کرد. چرا که این قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر این، شرکت های ساختمانی مختلف نیز بر اساس مهارت و تجربه خود نیز دستمزد و هزینه های مختلفی را تعیین کرده و آن را دریافت می کنند. از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت نمای کرتین وال می توان به موارد مختلف زیر اشاره کرد:

  • مدل کرتین وال

برای ساخت نمای کرتین وال از دو مدل بازشو و مدل لولایی استفاده می شود و این کاملا بستگی به نظر کارفرما و همچنین معمار ساختمان دارد. بنابراین می توان گفت یکی از مهم ترین عواملی که تاثیر مستقیم روی قیمت نمای کرتین وال دارد، بازشو یا لولایی بودن شیشه ها است. چون علاوه بر این که در هر مدل به یک نوع شیشه و همچنین متریال و یراق آلات مختلفی نیاز است. همچنین نوع اجرا توسط گروه و تیم های مختلف بر اساس مهارت و سرعت عملی که دارند، متفاوت خواهد بود.

نمای کرتین وال
  • نوع شیشه مورد استفاده

مهم ترین عامل تاثیر گذار دیگر روی قیمت نمای کرتین وال، نوع شیشه ای است که برای ساخت این نما مورد استفاده قرار می گیرد. چون در درجه اول تامین امنیت ساختمان و اعضای ساکن در آن، و همچنین استفاده از شیشه های عایق رطوبت، عایق حرارت و صوت و … اهمیت زیادی دارد. برای مثال در صورتی که از شیشه سکوریت یا شیشه لمینت دو جداره و چسب سیلیکون استفاده کنید، قیمت آن در مقایسه با انواع شیشه های دیگر بیشتر خواهد بود. اما در عوض شاهد افزایش ایمنی، کیفیت ساخت و همچنین عایق بودن خواهید بود.

علاوه بر این، قیمت هر متر مربع شیشه مورد استفاده برای ساخت نما، بر اساس میزان متراژ، نوع برش، سفارشی بودن متراژ و ابعاد برش و … نیز تعیین می شود. در صورتی که به صورت سفارشی سازی شده ابعاد شیشه کرتین وال را برش دهید، بر قیمت کل آن افزوده می شود.

  • کیفیت یراق آلات مورد استفاده

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار روی ایمنی و امنیت و زیبایی هر چه بهتر و بیشتر نمای کرتین وال، کیفیت یراق آلات مورد استفاده است. اگر کیفیت یراق آلات بالا بوده و قابلیت تحمل وزن شیشه های سنگین و با کیفیت را داشته باشد، قیمت نمای کرتین وال نیز افزایش پیدا می کند. همچنین تعداد یراق آلات و تجهیزاتی که نیز مورد استفاده قرار می گیرد، روی قیمت کل تاثیر گذار خواهد بود.

  • ضخامت شیشه

پس از این که نوع شیشه مورد استفاده برای ساخت نمای کرتین وال را مشخص کردید، باید بدانید که هر شیشه با ضخامت و ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شود. برای مثال ضخامت شیشه های دو جداره یا شیشه سکوریت از 3 میلیمتر به بالاتر خواهد بود. با افزایش ضخامت شیشه، علاوه بر افزایش و تامین ایمنی بیشتر، میزان عایق بودن حرارت، صوت، و همچنین بر کیفیت کلی نما افزوده می شود. در نتیجه قیمت نمای کرتین وال نیز افزایش می یابد.

  • سازه نگه دارنده شیشه

یکی دیگر از مراحل مهم در ساخت نمای کرتین وال، استفاده از سازه های نگه دارنده برای ساخت آن و افزایش استحکام نمای شیشه است. چون به طور کلی این سازه می تواند تعیین کننده کیفیت و ایمنی کل نما باشد. هر چه نوع سازه مورد استفاده کیفیت و استحکام و قابلیت تحمل وزن بیشتری داشته باشد، قیمت نمای کرتین وال نیز افزایش پیدا می کند.

  • موقعیت جغرافیایی ساختمان

شاید ساده به نظر برسد، اما باید توجه داشته باشید که موقعیت جغرافیایی ساختمان نیز یکی دیگر از عواملی است که به صورت مستقیم روی قیمت نما تاثیر دارد. برای مثال در صورتی که ساختمان در محلی با آب و هوا و شرایط اقلیمی خاص باشد، ممکن است که در طراحی و نوع نما و همچنین مصالح مورد استفاده تغییراتی ایجاد کنید تا کیفیت نما افزایش یابد.

  • هزینه و دستمزد نیروی کار

بدیهی است که برای ساخت نمای کرتین وال به تعدادی نیروی متبهر و حرفه ای نیاز خواهید داشت. میزان هزینه و دستمزد نیروی کار نیز بر اساس مهارت و تجربه و سرعت عمل آن ها نیز متفاوت خواهد بود.

  • ارتفاع و پیچیدگی طرح ساختمان

ساختمان ها و نماهایی که ارتفاع و بلندی بیشتری دارند، در مقایسه با ساختمان هایی با ارتفاع کوتاه تر سختی کار بیشتری هم خواهند داشت. علاوه بر این، با توجه به این که نیاز به استفاده از مصالح، متریال، یراق آلات و شیشه های دیگر و … نیز دارید، بر هزینه کلی نمای کرتین وال افزوده می شود. علاوه بر این، اگر طراحی نمای ساختمان پیچیده و زمان بر باشد، نحوه اجرای آن نیز پیچیده تر خواهد بود. بنابراین شاهد افزایش قیمت نمای کرتین وال خواهد بود.

نمای کرتین والجمع بندی

در این مطلب به بررسی کامل عوامل تاثیر گذار روی قیمت نمای کرتین وال و تعریف کامل هر کدام پرداخته شد. با مطالعه این مطلب ضمن آشنا شدن با عوامل تاثیر گذار می توانید با شناخت بیشتری تصمیم بگیرید که آیا قصد ساخت این نما را دارید یا خیر؟ همچنین برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر نیز می توانید از نظر کارشناسان مجرب شرکت وسام گلس بهره مند شوید تا بتوانید آگاهانه تر تصمیم بگیرید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا