خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دولت افتخار خروج از برجام را به نام خود ثبت کند»

امام جمعه رشت گفت: با توجه به عدم اجرای تعهدات طرف مقابل، باید دستیابی به سوخت غنای ۲۰ درصد و محدود کردن بازرسی ها از سایت های هسته ای و خروج از برجام در دستور کار دولت قرار گیرد لذا از دولت می خواهیم افتخار خروج از برجام را به نام خود ثبت کند.

به گزارش ایسنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، دو مسئله پسماند و آلودگی رودخانه های رشت را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نمایندگان گیلان، استانداری، شهرداری و شورای شهر رشت و سایر مدیران باید در حل معضل پسماند سراوان همراهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عمق فاجعه در محل دفن پسماند سراوان و فاضلاب های رشت خیلی زیاد است، افزود: مسئولان باید از ظرفیت دانشگاهیان و حوزویان استفاده کنند تا طرح های عمرانی و توسعه ای آنان ماندگار شود و اگر مشورت نخبگان و مراکز دانش بنیان را نادیده بگیرند، اقدام مستبدگونه انجام داده اند.

رفع مشکلات زیرساختی گیلان از جمله آب و برق و فاضلاب و پسماند و… را نیازمند مدیریت جهادی دانست و تصریح کرد: می توانیم از ظرفیت های علمی و اجرایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) استفاده کنیم و اقدامات لازم در این بخش صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به ضعف های استان در حوزه زیرساخت های بهداشتی و درمانی به ویژه وضعیت نابسامان بیمارستان های رشت، خاطرنشان کرد: از مدیران می خواهیم با مسئولیت بیشتری درخصوص رسیدگی به مشکلات استان عمل کنند و اگر توانایی ندارد، این مسئولیت را به افراد توانمند بسپارند.

امام جمعه رشت، در ادامه به دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ با خروج از برجام نشان داد که آمریکا به هیچگونه عهد و پیمانی پایبند نیست و اکنون اروپاییان با حربه هایی از جمله اینستکس می خواهند برجام را حفظ و از این طریق ایران را محدود کنند.

وی اروپا و آمریکا را در ماهیت دشمنی با ملت های آزاده مانند جمهوری اسلامی ایران یکسان دانست و بیان کرد: با درایت و هوشمندی رهبر انقلاب جلوی توطئه های دشمن گرفته شده و اگر هوشیار نبودیم، برجام های بعدی را بعد از برجام هسته ای بر ملت ایران تحمیل می کردند.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه هفت برجام برای ایران پیش بینی شده بود، گفت: برجام ابزاری در دست دشمن برای به زانو درآوردن ملت ایران و شکستن مقاومت آنان است، اما هرگز دست از مقابله با استکبار برنخواهیم داشت.

وی با اشاره به اهداف شوم اروپا در جریان انفجار بیروت و حضور مکرون در لبنان و عراق، اظهار کرد: عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی یکی از عواقب همین نقش آفرینی اروپایی ها در منطقه ماست، اما به آنان می گوییم بهتر است به مشکلات کشور و ملت خودشان گوش دهند و به خاورمیانه چشم ندوزند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه امروز شعارهای آزادی خواهانه و استکبارستیزانه ملت ایران در شهرهای آمریکا شنیده می شود، عنوان کرد: متاسفانه برخی از افراد ترسو در داخل با دشمنان همصدا هستند و از اقدامات اروپا و آمریکا حمایت می کنند، این در حالی است که عدم همراهی اروپا با آمریکا در مسئله فعال سازی مکانیسم ماشه نوعی فریب است و باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تعهدات برجامی ایران در مسئله انرژی هسته ای و همکاری لازم با آژانس انرژی اتمی، یادآور شد: با توجه به عدم اجرای تعهدات طرف مقابل، باید دستیابی به سوخت غنای ۲۰ درصد و محدود کردن بازرسی ها از سایت های هسته ای و خروج از برجام در دستور کار دولت قرار گیرد لذا از دولت می خواهیم افتخار خروج از برجام را به نام خود ثبت کند.

وی در پایان از جوانان حسینی و هیئت های عزاداری جهت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراسم تاسوعا و عاشورا قدردانی کرد و گفت: ملت ایران شور و شعور حسینی را به جهانیان نشان دادند و این عزاداری ها در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا