خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قرائت تذكر سه نماینده درباره داعشی خواندن خاتمی

تذكر روز چهارشنبه سه نماينده با تاخيري چهار روزه، پریروز خوانده شد؛ تذكري درباره «داعشي» خواندن رييس دولت اصلاحات. تذكري كه امضاي علي مطهري، كمال‌الدين پيرموذن و محمدرضا تابش پاي آن بود.

به گزارش انصاف نیوز، روزنامه ی اعتماد روز دوشنبه در گزارشی در این باره ادامه داده است: در جلسه ی روز چهارشنبه محمدرضا باهنر كه رياست جلسه علني مجلس را بر عهده داشت جلوي قرائت اين تذكر را گرفته بود. متن اين تذكر كه روز چهارشنبه در اختيار رسانه‌ها قرار ‌گرفت چنين بود؛ «اخيرا عده‌اي . . . رييس‌جمهوري اسبق را متهم به دريافت يك ميليارد دلار از ملك عبدالله قبل از انتخابات رياست‌جمهوري سال ٨٨ كرده و وي را غيرشيعه و داعشي معرفي كرده اند. قطع نظر از كذب بودن اين مطالب، اين امر دخالت نظاميان در سياست است كه مورد نهي امام خميني (ره) بوده است و ثانيا عامل بزرگي در جهت تفرقه جامعه اسلامي و ضربه زدن به انقلاب اسلامي و خدمت به دشمن است. از وزير محترم دفاع مي‌خواهيم تذكر لازم را به اين افراد بدهند و اقدام مقتضي را براي عدم تكرار اين گونه اظهارات معمول نمايند».
در جلسه چهارشنبه هفته قبل، به گفته تابش، محمدرضا باهنر از سه نماينده تذكر‌دهنده خواسته بود تا فعلا تذكر خود را مسكوت بگذارند. باهنر همچنين پيشنهاد كرده بود تا اين سه نماينده در جلسه‌اي مشترك با آن افراد موضوع را بررسي كنند؛ جلسه‌اي كه البته تشكيل نشد تا آن طور كه محمدرضا تابش به «اعتماد» گفته است اين سه نماينده تلاش‌هاي خود را براي قرائت تذكر از ساعات اوليه جلسه ديروز آغاز كنند؛ تلاش‌هايي كه در دقايق پاياني صحن علني به ثمر نشست و هيات رييسه اين تذكر را قرائت كرد. البته دقايقي پيش از آن كمال‌الدين پيرموذن، نماينده اردبيل در نطق ميان دستور خود اصل موضوع را مطرح كرده بود؛ جايي كه ديگر هيات‌رييسه نمي‌توانست جلوي سخنان وي را بگيرد.
پيرموذن ديروز در نطق علني خود گفت: «مدار رفتار همه صاحب‌منصبان، قانون، كه خواست واقعي ملت است، باشد و امروز هيات رييسه مجلس، تذكر كتبي اينجانب، مطهري و تابش را در خصوص اظهارات منتسب به يك مسوول نظامي، در مورد چهره محبوب مردمي و رييس اسبق دولت كه تفكر ايشان همواره مقوم وحدت و صلح و مدارا در جامعه است، قرائت كند».

خبرگزاری آنا نیز سه شنبه ی گذشته در همین باره با تیتر «تذکر کتبی 3 نماینده به وزیر دفاع درباره اظهارات سردار نقدی» نوشته بود:

علی مطهری، کمال‌الدین پیرمؤذن و محمدرضا تابش در تذکری کتبی به سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع، خواستار تذکر وی به سرتیپ محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، شدند.
موضوع این تذکر کتبی که در حاشیه جلسه علنی امروز ـ سه‌شنبه ـ مجلس شورای اسلامی در اختیار خبرنگاران پارلمانی قرار گرفت، «پیگیری اظهارات یکی از مقامات نظامی مبنی بر شیعه نبودن و داعشی بودن رئیس‌جمهور اسبق» است.
در متن این تذکر آمده است: سردار نقدی، فرمانده نیروی بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اخیرا آقای سید محمد خاتمی رئیس‌جمهوری اسبق را متهم به دریافت یک میلیارد دلار از ملک عبدالله قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 کرده و وی را غیرشیعه و داعشی معرفی کرده است.
قطع نظر از کذب بودن این مطالب، این امر دخالت نظامیان در سیاست است که مورد نهی امام خمینی (ره) بوده است و ثانیا عامل بزرگی در جهت تفرقه جامعه اسلامی و ضربه زدن به انقلاب اسلامی و خدمت به دشمن است.
از وزیر محترم دفاع می‌خواهیم تذکر لازم را به سردار نقدی بدهند و اقدام مقتضی را برای عدم تکرار اینگونه اظهارات معمول نمایند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا