خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کیهان امروز چه نسبتی با داعش و اسرائیلی‌ها دارد؟

محسن دانش، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در قالب «سخنی صمیمانه با برادر حسین شریعتمداری» نوشت:

به عنوان یکی از خواننده‌های قدیمی کیهان و ستون یادداشت‌های شما، بعد از خواندن مواضع تان در مجمع عالی بسیج در مشهد بالاخره به این نتیجه رسیدم که چندی برایتان بنویسم.

 

اول آنکه بد نیست بدانید برای جوانان علاقه‌مند به امام در سن و سال بنده و حتی کمتر؛ یکی از راه‌های آشنایی با خط و سیره‌ی امام ره شنیدن و خواندن خاطره‌هاست، آن هم از سوی کسانی که حشر و نشر واقعی با حضرت امام داشته و از احوالات روحی و معنوی ایشان در اتفاقات و جریانات مهم و تحولات تاریخ ساز مطلع بودند.

 

با این وجود، اساسا شاید عقلانی نباشد امثال من و خیلی‌ها دیگر که توفیق جلوس و انس با حضرت امام ره را نداشته‌ایم در ارتباط با خاطرات، سلوک و منش امام سخنی برانیم چه رسد به آنکه دنباله‌روی افراد و جریاناتی را کنیم که به دلیل حب و بغض نسبت به احدی از افراد با سابقه و یکی از بازماندگان انقلاب با زدن برچسب‌های مختلف سعی در حذف و حاشیه راندن او می‌کنند.

 

من تمایلی به مناقشه با جنابعالی ندارم ولیکن سوال اینجاست که برخی افراد و شخصیت‌ها که به تازیانه‌های مختلف سعی در حذف یار دیرین امام و رهبری و به تبع آن، موضوع حذف حافظه‌ی تاریخی ایشان را از وقایع و مواضع امام دنبال می‌کنند در دوران مبارزات انقلاب و در دوره‌ی رهبری امام کجا بوده‌اند؟ آیا بهتر نیست که این قضاوت‌ها محدود به نظرات شخصیت‌هایی شود که توفیق درک امام را به تکرار داشته‌اند؟

 

دوم مورد شیخ مظلوم نیجریه؛ یادمان نرود امنیت امثال شیخ زکزاکی عزیز که به جرم علاقه به امام به مسلخ کشانده می‌شوند کمی هم به عمل ما باز می‌گردد. وقتی جمعی از جوانان ما به عناوین نامعلوم حرکت‌های ناپخته نظیر تسخیر سفارت انگلستان، آن استعمارگر پیر را انجام می‌دهند و موجبات مظلوم نمایی آن را فراهم می‌کنند (که به عبارت رهبر معظم انقلاب حس‌شان درست بود لکن عمل‌شان صحیح نبود) و از درون کشور و رسانه‌های رسمی مورد حمایت قرار می‌گیرند این پیام به دنیا مخابره می‌شود که طرفداران تفکر ناب شیعه و پیروان روح الله، افرادی آشوبگر و ضد اجتماعی هستند؛ بسیار محتمل است اظهار وجود و تعلق فکری افرادی به این تفکر و مکتب در گوشه ای از دنیا نظیر نیجریه به بدترین و فجیع‌ترین شکل سرکوب شود.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی دقیق به این مساله اشاره فرمودند که ما امروزه مسوول جان همه‌ی عاشقان و دلداگان مکتب شیعه و پیروان امام هستیم؛ حتی کسانی که خارج از مرزهای ایران در محاصره‌ی کفار قرار دارند. بهتر نیست به جای استفاده‌ی ابزاری از شیخ زکزاکی و استفاده از آنها برای دامن زدن به تفرقه‌ی انگلیسی آمریکایی در کشور، کمی به ترویج خط و سیره‌ی رحمانی امام بپردازید؟

 

برای بنده که در نوجوانی‌ام کیهان یکی از اصلی‌ترین منابع خبر و تحلیلم بود سوال است که کیهان امروز چه نسبتی با امام و انقلاب و خواسته‌های مردم دارد؟ و چه نسبتی با تندروهای آمریکایی و داعش و اسرائیلی‌ها دارد؟ هیچ به این فکر کرده‌اید که مخاطب روزنامه‌ی شما این روزها چه بخشی از جامعه‌ی ایران را تشکیل می‌دهند؟ شاید بد نباشد یادآوری شود، لازمه‌ی جایگاه شما به عنوان نماینده‌ی رهبر معظم انقلاب، اخلاق مداری و ترویج اخلاق سیاسی در جامعه است.

 

النهایه؛ اگر اخیرا به سایت مقام معظم رهبری مراجعه کرده باشید خواهید دید که بخشی به نام عبد صالح ایجاد شده که اساس و مبنای آن نشر منش اخلاقی و سیاسی امام همراه با خاطراتی از سوی مقام معظم رهبری است. برای خودم و شما و همه‌ی خوانندگان مشاهده‌ی آن‌ها را توصیه می‌کنم تا یادمان نرود امام چگونه قلب میلیون‌ها نفر از قم تا پاریس و از تهران تا پایتخت نیجریه را فتح کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا