خرید تور نوروزی

درباره خانم نامداری و 2 مداح

«محسن مهدیان» اصولگرا در یادداشتی تلگرامی با عنوان «درباره خانم نامداری و 2 مداح» نوشت:

ماجرای انتشار عکس خانم نامداری را در کنار اخبار اخیر دو مداح مشهور ببینید. وجه اشتراک این دو خبر بسیارست؛ البته در گذشته هم سابقه داشته و آینده نیز متوقف بدان‌ها نیست. دچار یک «بیماری اجتماعی» نگران کننده شدیم که متاسفانه خیال درمان و چاره‌ای هم نیست.
هرکس به سهمی زنجیره توزیع «خطای ثابت شده و نشده» دیگران شده است.

مرور کنیم:

1⃣یکم. ما با چه آدم‌هائی مواجهیم؟ جامعه‌ی ما مشحون از مردمی است با ایمان متزلزل؛ با قصورها و تقصیرها. محصور به “این” و “آن” نیست و تا “من و ما” امتداد دارد. قرارست پرده‌ها بیافتد؟ تاب می‌آوریم؟

2⃣دوم. رسانه‌ای آبرو می‌برد؛ یک گناه. بدتر اینکه دست به دست می‌شود؛ دو گناه. زشت‌تر اینکه وقتی تکذیب می‌شود، بازهم مقاومت می‌کنیم.
مسابقه‌ی افشاگری گذاشتیم؟ گناه چه کسی بیشتر است؟ “گناه فردی” فلان مجری و مداح یا “گناه اجتماعی” من و شما؟
ریختن آبروی مومن از معدود گناهانی است که نمی‌بخشند. ظلم است؛ امروز و فردا نیز وبال‌مان.

3⃣سوم. نگران چه هستیم؟ نگرانیم دامن یک جریان سیاسی آلوده شود؟ نگرانیم پای انقلاب نوشته شود؟ نگرانیم هیات و حجاب لطمه نبیند؟ نگرانی بحقی است. اما مقصر خودمانیم. وقتی الگوهای اجتماعی را جابجا و کم فروشی به مخاطب کردیم، باید نگران این خطاها می‌شدیم.
با این حال مردم هوشیارتر از ما هستند و الگوهای غیرواقعی را می‌فهمند و بین اسلام و مسلمان تفاوت قائلند.

4⃣چهارم. اگر خبرها آنطور که ما “نوشتیم” و “توزیع” و “قضاوت” کردیم بود، مخاطب سه بند بالائیم. اما اگر ماجرا به نحو دیگری رقم خورد و فهمیدم “کذب نوشتیم” و “ناحق خواندیم” و “خلاف تماشا کردیم”؛ آنگاه قطعا جوابگوی این حجم از “تضییع اجتماعی” نخواهیم بود.

آزاده نامداری: روسری یک لحظه از سرم افتاد!

شایعه بازداشت دو مداح مشهور

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با بند یک موافقم. ولی واکنش قریب به اتفاق مردم به خاطر نحوه برخورد جریان اصولگرایی با موارد مشابه در جریان مقابل است. حال اگر از پرونده سازی های این جریان چشم بپوشیم بهمانند پرونده خانم خالقی!… اکثر مردم ما شادمان می شوند وقتی دوگانگی و چندگانگی را در رفتار این جریان پرمدعا می بینند! و از آنجا که هیچ گاه فرصت برابر به مردم داده نمی شود، این فرصت را امروزه به لطف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غنیمت می شمارند که بگویند بله من و ما ندارد و از نگاه قالبی و حزبی در مورد امور انسانی و اجتماعی بپرهیزید…. و با خود می خوانند : واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر میکنند!… بله جانبرادر موضوعبر سر این است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا