خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنشی به عکس با موگرینی | «فضائل ملت این نیست»

«کامبیز نوروزی» حقوقدان اصلاح طلب در یادداشتی تلگرامی در واکنش به عکس تعدادی از نمایندگان با فدریکا موگرینی در حاشیه‌ی مراسم تحلیف رییس جمهور، نوشت:

بی نظمی چنان در جامعه رسوخ کرده است که گاه حتی عدم رعایت ساده ترین معیارهای رفتاری و گفتاری در بالاترین سطوح مقاماتی به سادگی اتفاق می افتد و آب هم از آب تکان نمی خورد. انگار هرکه در گفتار و رفتار زشتگوتر و پرخاشگوتر و شلخته تر باشد مرتبت بلندتری دارد. بدتر از آن اینکه یا اصلا این چیزها دیده نمی شوند یا با لابی گری و لاپوشانی سر و تهش را هم می آورند و از آن می گذرند . از آخرین نمونه هایش چند روز پیش نماینده مجلس در فرودگاه با پلیس درگیر می شود و به نقل از فرمانده پلیس فرودگاه حتی در اتاق پلیس آن نماینده با سر به دماغ مأمور پلیس می کوبد. گویا پلیس دنبال ماجراست اما از مجلس صدایی در برخورد با این رفتار زشت و غیرقانونی بلند نمی شود. روز شنبه هم در حاشیه تحلیف رئیس جمهور، چند نمایند چنان ذوق زده به سلفی و غیرسلفی گرفتن با چند مهمان خارجی، خصوصاً موگرینی سر از پانشناخته‌اند که یادشان رفته آنجا که ایستاده‌اند مجلس است و ایشان مثلاً عصاره فضائل ملت‌اند. جالب اینکه یکی از معاونان وزارت خارجه هم از قافله داران این چند نماینده است. آدم شرمش می‌آید. قانون نظارت بر رفتار نمایندگان برای چه روزی است؟ هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان موظف است به این قبیل موارد به سختی برخورد کند و رسماً این اقدامات را تقبیح کند و به ملت اعلام کند. آن حمله به مأمور پلیس و این شلختگی مفرط و خلاف شأن ، که در برابر دهها دوربین خبرنگاران خارجی رخ داد ، کجایش با فضائل این ملت جور در می آید؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به نظر من موضوع خیلی هم ناگوار نیست. بهرحال خانم موگرینی یک شخصیت مهم بین المللی حداقل از نظر ایرانیها میباشد. اگربخواهیم از زاویه دیگر نگاه کنیم، نمایندگان اطراف ایشان خواستند به ایشان توجه همراه با احترام بگذارند….حالا شاید کمی زیاده روی شده ..زیاد سخت گیر نباشیم….

    10
    14
    1. دوست عزیز مسئله شخصی که نیست؛ موضوع اینه که در مراسمی که نه تنها رسمی است، بلکه پوشش بین المللی نیز دارد، نماینده یک ملت برای عکس یادگاری گرفتن با نماینده یک یا چند ملت دیگر سر و دست می شکند. اگر ایشان به جز شخصیت دیپلماتیک، وجهه دیگری نیز داشت و مثلاً هنرمند یا فعال صلح یا قهرمان ورزشی یا دست کم یک مرد بود (از این جهت که در فرهنگ ملی و مذهبی ما هیجان زده شدن مقابل یک خانم از سوی مردان سیاست و غیرسیاست، خود عیبی دیگر است)، فرمایش شما صحیح بود، اما در این شکل، به نظر من تا حدود زیادی گذر از پروتکل های رسمی (یا دست کم عرفی) و خدشه به آبروی ملی است؛
      حال این را بگذارید در کنار گروه کاملاً زنانه دیپلماتهای اروپایی در مقابل گروه کاملاً مردانه ایرانی، تا تصویر کامل تری را از آنچه که در اذهان بین المللی شکل می گیرد، تصور بفرمایید.

      7
      2
    2. سلام بی خیال حاجی داری شوخی می کنی دیگه؟!!
      عین زامبیا جمع شدن دور یه شخصیت کاملا عادی و لو بین المللی! پس عزت نفس چی میشه؟!

      7
      2
  2. احسنت به این اصلاح طلب.
    اگر همه اینگونه بودن چی می شد؟
    نه به آمریکا و نه به ذوق زدگی به این تحقیرها.

    4
    2
  3. حاصل ندیده و نشناخته امضاء و تایید لیست های کاندیداها می شود این مجلس و آن شورای شهر ! خجالت و شرمساری و خود خوریش می ماند برای ملتی که چشم بسته به لیست ندید امضاء و تایید شده رای می دهند! به هر حال واقعیت این است که لیست امید “دَرهم” است از همان اول گویا سوا کردنی نبوده!

    5
    5
    1. دوست عزیز، اینجا صحبت از یک موضوع ملی است که تقریباً در همه اقشار و گروهها به چشم می خورد. بهتر است یاد بگیریم که دعواها و تکه اندازی جناحی و گروهی را در جای خود مطرح کنیم و موضوع را به حاشیه نبریم.

  4. های ای ناظران ودست چین کنندگان افرین افرین دست مریزاد براین چینش وغربالگریتان ….مبارک است مبارک است حضرات اجسنتم به این نظارتتان این بود عصاره فضیلت ملت؟ ……باقی غزل را زینسان همی شمار که…………اذاهلک الافاضل…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا