خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“هیچ لابی گری برای ریاست آینده خبرگان نکردیم”

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی، عضو هیات رییسه ی خبرگان گفت: برای تعیین رییس آتی مجلس خبرگان، هیچ لابی گری نکرده ایم.

به گزارش انصاف نیوز، وی در برنامه ی شناسنامه ی شبکه سوم تلویزیون با اشاره به وضعیت وخیم آیت الله مهدوی کنی گفت: در اولین اجلاس (یعنی اجلاس شانزدهم در 11، 12 و 13 شهریور)، اگر باید رئیسی را انتخاب کنیم، در خود جلسه مشخص می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ریاست آیت الله سیدمحمود شاهرودی بر جلسات غیر رسمی اخیر، ریل گذاری برای ریاست اوست، گفت: یکی از کاندیداها ایشان خواهند بود، اما ریل گذاری نشده و روز اول اجلاس تصمیم گرفته می شود. ایشان جلسات را اداره می کند، ایشان هم یکی از کاندیداهاست، هیچ لابی گری صورت نگرفته است.
سیداحمد خاتمی همچنین با تایید رای خود به احمدی نژاد در دو انتخابات 84 و 88، گفت: به تکلیف مان عمل کردیم و هیچ هم پشیمان نیستیم. لکن این افتخار را هم داریم که اولین منتقدین به آقای احمدی نژاد هم روحانیت بود. آقای احمدی نژاد ذره ذره متاسفانه موارد نقد از خودش به جای گذاشت، مثلا در رابطه با حجاب کاری نکرد، گفتم مردمی که به شما رای دادند حجاب می خواستند. به ویژه در آن 10 – 11 روز خانه نشینی، خطبه های ما را گوش بدهید، مواضع منتقدانه ی ما را خواهید دید. حالا هم که رفته اند، ارزش های ایشان جای خودش هست، انتقادات هم جای خود.
وی سپس گفت: برخی مسوولین طوری صحبت می کنند که انگار ویرانه ی شاهنشاهی را تحویل گرفته اند، درست نیست. منصفانه باید گفت که همه ی دولت های بعد از انقلاب کارهای خوب و خدماتی داشته اند و نقاط ضعفی هم داشتند و منصفانه باید برخورد کرد.
سیداحمد خاتمی همچنین با اشاره به حمایت های خود از احمدی نژاد، گفت: طبیعی است که یک شهروند حق دارد که کاندیدایی داشته باشد اما غیر طبیعی این است که وقتی کاندیدا شد از انتقاد خودداری کند. به اصلاح طلبان هم می گوییم که شما هم راجع به فتنه، مردانگی داشته باشید و همین که گاهی یواشکی می گویید در عاشورای 88 و غیره اشتباه شده، اینها را علنی هم بگویید.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا