خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض به استمرار منع زنان از ورود به ورزشگاه

در پی استمرار منع زنان از ورود به ورزشگاه، در آستانه‌ی بازی‌های پایانی مقدماتی جام جهانی فوتبال، یادداشتی با عنوان «علیه فراموشی» در این باره منتشر شده است.

به گزارش انصاف نیوز، این یادداشت که در فضای مجازی در حال امضاست در پی می‌آید:

تنها دو بازی دیگر در مقدماتی جام جهانی فوتبال روسیه ۲۰۱۸ برای تیم صعود کرده ایران باقی مانده است.

در ابتدای این مسابقات هم مثل سایر موقعیت‌های پیشین، درخواست‌های مکرر از رییس جمهور، برای فراهم آوردن شرایط حضور زنان درورزشگاه صورت گرفت، که تا هم‌اکنون که تنها یک بازی با سوریه در ورزشگاه آزادی باقی مانده است، به نظر نمی‌رسد به این مطالبه توجه جدی شده باشد!

ابتدای امسال و در گردهمایی‌های انتخاباتی آقای روحانی، چنانچه همه دیدیم، جمعیت زیادی از زنان و مردان، بدون مشکل، در ورزشگاه دوازده هزار‌ نفری در کنار هم حضور داشتند، که همین مجوز، می‌تواند دلیل مردود بودن بهانه‌های واهی برای منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها و استادیوم باشد! طی سه ماه اخیر هم، ورزشکاران و برخی از مسوولان، در رابطه با این مساله، در رسانه‌ها مطالبی منتشر کردند و هریک به نحوی خواستار رفع این ممنوعیت شدند. ولی همچنان این درخواست‌‌ها بی‌جواب مانده‌اند! نتیجه‌ی این اتلاف وقت و بی‌عملی، چیزی جز سرخوردگی نیمی از سرمایه‌های اجتماعی کشور نیست، ادامه‌ی این روند هم، نه تنها پایمال شدن حقوق شهروندی زنان ایران، بلکه نادیده گرفتن حق مسلم همگانی از عرصه‌ی عمومی و منابع و امکانات ملی است که متاسفانه غیر از حرف و وعده درباره‌ی این حقوق بدیهی، واکنش مناسبی تا به امروز مشاهده نشده است!

از این رو، ما به عنوان حامیان حق برابر استفاده‌ی همه‌ی مردم از امکانات حوزه‌ی عمومی، اعم از زنان و مردان، لازم می‌دانیم که همچنان بر این نادیده انگاری تاکید و این شرایط را یادآوری کنیم، تا گامی علیه فراموشی باشد. تا روزی که پاسخ این پرسش را بگیریم که: «چه زمانی اینگونه ممنوعیت‌های غیرعادلانه و غیرقانونی درباره‌ی حضور زنان در برخی فضاهای عمومی مانند ورزشگاه‌ها برداشته خواهند شد؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا