خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای نبویان درباره بشار اسد

سیدمحمود نبویان، از نمایندگان عضو جبهه پایداری مدتی است که در شهرهای مختلف سخنان تند و بی پرده ای درباره ی موضوع هسته ای و سیاست خارجی مطرح می کند، از جمله ادعایی ثابت نشده را درباره ی بشار اسد مطرح کرده است.
نبویان چندی پیش در دانشگاه کاشان در جمع دانشجویان سخنرانی کرده بود که بخشی از آن را انصاف نیوز منتشر نکرد؛ ادعاهایی درباره ی آموزش ده ها هزار نفر سوری در ایران و سوریه. اما روز گذشته خبرگزاری فارس از سخنرانی اخیر او در مشهد گزارشی منتشر کرد که همان ادعاها را مطرح کرده بود. ادعاهایی که بعد از فارس، در رسانه های مختلف به سرعت منعکس شد و حتی روزنامه هایی امروز پنج شنبه آن را منتشر کردند. هر چند خبرگزاری فارس بعدا آن پاراگراف را به صورت کامل حذف کرد.

انصاف نیوز فایل صوتی مشابه همین عبارت ها را که مربوط به سخنرانی نبویان در کاشان است در اختیار دارد، اما در آن مقطع بنا به محدودیت هایی منتشر نکرده بود.

آقای نبویان، در سخنرانی کاشان همچنین درباره ی وضعیت وخیم سوریه در سال گذشته، مدعی شده بود که بشار اسد برای کاری به ایران آمده بود که نتیجه ی آن بازنگشتن به سوریه بوده است؛ ادعایی که به نظر می رسد اگر واقعیت داشت به صورت طبیعی خبر آن به لحاظ اهمیت و فوق محرمانه بودن در اختیار نبویان قرار نمی گرفت. انصاف نیوز از انعکاس شفاف آنچه آقای نبویان گفته معذور است.

نبویان عضو کمیسیون آموزش مجلس است که در سخنرانی های اخیر ادعاهای عجیبی درباره ی ریز و جزییات مذاکرات و آنچه در سفر دکتر روحانی به نیویورک گذشته را به صورت علنی مطرح می کند. از جمله در سخنرانی کاشان، مکالمه ی خود با روحانی را تعریف می کند ولی در کنارش می گوید که برخی همکاران رییس جمهور کانال دیگری برای دریافت اطلاعات نبویان بوده اند، هر چند از بیان ادعاهای آن همکاران چیزی نمی گوید.

نبویان در کاشان در بخشی از سخنرانی درباره ی سفر نیویورک گفته بود: «برای چی آمریکا اینقدر دنبال ملاقات با رییس‌جمهور ماست؟ ما یک کشور عقب افتاده و [به قول اینها] ضعیف هستیم، این چه نکته‌ای دارد؟! چه چیزی می‌خواهد؟! ایشان [روحانی] می‌گفت «من با همکار‌‌ها نشستم و به این نتیجه رسیدم که ملاقات نکنیم». من این را برایتان نقل نمی‌کنم که همکاران چه گفتند ولی حیف هم هست که از آن بگذرم ولی می‌گذرم. همان همکارانش برایم توضیح دادند که چه چیز‌ آنجا گذشت، ولی ولش کنید. خود روحانی می‌گوید که فردا بعدازظهر شد؛ خبرنگاران آمدند و گفتند آقای روحانی چرا آمریکا را تحقیر کردید؟ چرا اوباما را تحقیر کردید و درخواست ملاقات را رد کردید؟ …».

کریمی قدوسی، یکی دیگر از نمایندگانی است که در ایام اخیر سخنان مشابهی با موضوع مذاکرات هسته ای مطرح می کند، از جمله چند وقت پیش ادعاهای عجیب و تایید نشده ای را به مقامات عالی کشور نسبت داده بود که هیچ گاه تایید نشد؛ همچنین مدعی شده بود که تعدادی از اعضای شورای عالی امنیت ملی در نامه به رهبری از توافق ژنو به شدت انتقاد کرده اند اما برخی از آنها از جمله دکتر علی اکبر صالحی و دکتر علی اکبر ولایتی در پاسخ به خبرنگاران از چنین نامه ای ابراز بی اطلاعی کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا