خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جنگ کجا بود؟ سوری‌ها شادترین مردم دنیا

«محمد چهرقانی» در ورزش سه نوشت: مردم سوریه از تساوی مقابل ایران خوشحالی زاید الوصفی دارند و به خیابان‌ها ریختند.

شاید بعد از اعلام قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام جهانی کمتر کسی برای سوریه جنگ زده و بحرانی که حتی میزبانی مسابقات را در یک کشور دیگر داشت، رتبه‌ای بهتر از پنجم در گروهی که ایران، کره جنوبی، ازبکستان، قطر و چین هم بودند متصور می‌شد اما امشب هم که تمام تیم‌ها آخرین بازی در این رقابت‌ها را انجام دادند سرنوشت به شکل دیگری رقم خورد.

سوری‌ها که کمترین امید را برای رفتن به جام جهانی داشتند، امشب در ورزشگاه آزادی یک گل از ایران پیش افتادند ولی تا لحظات پایانی با اینکه 2 بر یک عقب بودند دست از تلاش بر نداشتند و با همان روحیه جنگندگی و خستگی ناپذیری به کارشان ادامه دادند تا در واپسین لحظات گل تساوی را بزنند و با توجه به تساوی خانگی ازبکستان مقابل کره جنوبی، 13 امتیازی شوند و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها راهی پلی‌آف انتخابی جام جهانی شوند.

مردم سوریه که سال‌هاست رنگ آرامش را در کشورشان ندیده‌اند، امشب در شهرهای مختلف و محل‌های پیش‌بینی شده کنار هم جمع شدند تا مسابقه تیم ملی خود را برابر ایران نگاه کنند؛ مسابقه‌ای که می‌توانست لبخند را دوباره بر لب مردم این کشور بازگرداند.

مردم سوریه در شهرهایی همچون دمشق با بیشترین اضطراب و دلهره لحظاتی پایانی بازی با ایران را نگاه می‌کردند اما از نگاه و صحبت‌های کارشناسان برنامه‌های تلویزیونی آنها کاملا مشخص بود اصلا ناامید نیستند و در انتظار سرنوشت بزرگ هستند که این اتفاق باورنکردنی برای آنها رخ داد.

وقتی عمر السوما در دقیقه  3+90 از سمت راست محوطه جریمه نفوذ کرد و شوت زد، تمام مردم سوریه تا لحظه آخر چشم‌شان دنبال توپ بود و وقتی مطمئن شدند این توپ به هدف و تور رسید، فریاد شادی سر دادند و نه از سر جنگ، از سر شادی اشک شوق ریختند.

حالا بعد از سال‌ها، مردم سوریه که به خیابان‌ها ریختند، شادترین مردم جهان هستند، بعد از 6 سال و هفت ماه….

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سوریه امتحان اخلاق بود . اخلاق به کلاس و استاد و ریاضت نیست اخلاق مبارزه با طالم و دفاع از مطلوم است آیا ما در امتحان اخلاق موفق شدیم یا رفوزه

  2. راستش خیلیها فکر میکنند بقول نظامیها بفرموده شما بخودتون گل زدید وبا اینکار ابروینداشته خودتان را بیشتر بردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا