خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکنیکی قدیمی که آمدنیوز رعایت کرد

به گزارش انصاف نیوز، «احسان گل محمدی» خبرنگار، در یادداشتی با عنوان «تکنیک مهم و البته قدیمی که در مطلب اخیر آمدنیوز رعایت شد» در تلگرام نوشت:

پس از حاشیه‌های فراوان؛ بالاخره اواخر هفته‌ی گذشته روح الله زم مالک آمدنیوز در مورد اظهارات ادعایی خود در مورد یکی از اعضای خانواده‌ی رییس دستگاه قضا دو برگ کاغذ را رسانه‌ای کرد؛ کارشناسان نکات متعددی را در مورد ادعاهای او مطرح کردند که چند نکته از آن را بازنشر می‌کنم و به سراغ بحث اصلی می‌روم.

اول اینکه او ادعا می‌کند حفاظت اطلاعات سپاه مسول رسیدگی به پرونده‌ی اتهام جاسوسی زهرا لاریجانی شده است؛ این در حالیست که همگان می‌دانند بخش حفاظت هر نهادی تنها می‌تواند بر کارمندان آن نهاد نظارت کند و حق نظارت بر کارمندان دیگر دستگاه‌ها را ندارد؛ بنابراین یا باید گفته می‌شد حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه و یا حداقل اطلاعات سپاه.

دوم اینکه او گفت سرلشکر جعفری در جلسه‌ای که با موضوع جاسوسی صبح روز تشییع جنازه‌ی شهید حججی در بیت رهبری برگزار شد حضور داشت، این در حالیست که گزارش‌های رسانه‌ها حضور فرمانده کل سپاه را در تمام روز مورد اشاره در استان خوزستان تأیید می‌کنند.

نکاتی از این دست زیاد است؛ اما بحث این نوشته اصلاً و ابداً این مسایل نیست؛ در عالم خبر می‌گویند که برای تخریب یک فرد عالی رتبه، محور {کسی که در جامعه مورد قبول عامه‌ی مردم است} را از مباحث فسادانگیز بیرون بکشید؛ آن وقت تا می‌توانید به فرد مورد نظر و مرتبطین {بدون خط قرمز، حتی فردی از جناح مقابل که در مورد این موضوع جبهه گرفته یا امکان جبهه گرفتنش وجود دارد} بتازید؛ نکته‌ای که در ادعاهای روح الله زم رعایت شد.

او در ادعاهای خود چندین بار مطرح می‌کند که آیت الله خامنه‌ای ابداً از این مساله {ادعای جاسوسی} اطلاعی نداشته است؛ زم همچنین اشاره می‌کند وقتی رهبر انقلاب از این موضوع مطلع می‌شود متعجب می‌شود و دستور پیگیری می‌دهد؛ این دقیقاً همان بخشی است که از نکته‌ی بالا پیروی می‌کند.

کافیست فردی که دل خوشی از انقلاب ندارد این سناریو را برای یکی از علاقه مندان رهبر انقلاب بیان کند؛ در صورت مقاومت طرف مقابل برای باور این ادعا کافیست بر این نکته که ایشان اصلاً در جریان نبودند و وقتی اطلاع پیدا کردند سریعاً دستور پیگیری دادند مانور دهد تا دل «طرف مقابل» برای باور این ادعا نرم شود.

این نکته در مستند خط و نشان رهبر {مستندی درباره‌ی زندگی و شیوه‌ی حکومتداری آیت الله خامنه‌ای} که در سال ۲۰۱۱ میلادی در بی‌بی‌سی فارسی تولید شده بود هم رعایت شد؛ همین نکته باعث شد تا برخی از افراد ناخواسته در این دام بیفتند و این مستند را بازنشر دهند؛ آنقدر در آن مستند این تکنیک خوب رعایت شده بود که برخی از نهادهای فرهنگی و انقلابی اقدام به اکران این مستند در دانشگاه‌های کشور البته همراه با نقد مستند کردند.

رسانه‌های بی‌هویت چگونه بر جامعه تاثیر می‌گذارند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقا چه شده؟اتهامی توسط رسانه مشکوکی به خانواده رییس قوه قضاییه زده شده تکذیب هم گردیدتمام .خب ولی این مسابقه ماراتن کشفیات جدید چیست؟8سال است نانجیبانه به سید راستگوو باشرف وصادق ونجیب ما اتهامات نانجیبانه ای چسبانده اند یکی از این کاشفان جمیت وانسانیتی بخرج نداده اند که انها را تکذیب کنند……

    1. جناب مرتضي، نه فقط سيد دوست داشتني (که برخي از فرط حسادت وي، مشرف به هلاکند) بلکه مير مظلوم و همسر دانشمندشان و همچنين شيخ گرامي و نيز بسياري ديگر که شناس و ناشناس هستند، مظلومانه و نانجيبانه مورد بي مهري قرار گرفته اند. و البته اين نيز بگذرد. ايکاش ميشد ببينيم که تاريخ در 50 و 100 سال ديگر در باره امروز چه ثبت ميکند و چه قضاوتي.

  2. زياد دلخور نباشيد برادر مرتضى ! رسم سراى سپنج همين است ! دوستان قدره الى الله وظيفه شون رو انجام ميدن ! سيد نجيب قصه ما هم كه فعلاً از اسب افتاده است

  3. جناب گل محمدي، از نوشته تان مشخص است که رسانه هاي به ويژه حاکم و يکطرفه، بخوبي اين تکنيک را مي شناسند و بکرات هم بکار گرفته و ميگيرند. پس، چرا بايستي به اخبار و انتشارات آنها اعتماد و استناد کرد!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا