خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دوقطبی «محسن – افشانی» برای ریاست بهشت

در تازه ترین اخبار از گزینه‌های شهرداری تهران، دو قطبی «محسن هاشمی» رییس شورا و «محمدعلی افشانی» معاون عمرانی وزیر کشور، جدی‌ترین بحث‌ها میان اعضای شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، «محمدعلی افشانی» گزینه‌ی کمتر شناخته شده که در تابستان پارسال با 14 رای یکی از بالاترین آرا را برای شهرداری آورده بود، حالا با حمایت فراکسیون اعتماد ملی همچنان مطرح است اما این بار محسن هاشمی که از ابتدا قصد شهرداری داشت، اصلی ترین رقیب اوست.

محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند آیت الله هاشمی که در انتخابات چند ماه پس از درگذشت او، بیشترین رای را در لیست امید آورد و ریاست شورا را بر عهده دارد، سالها ریاست متروی تهران را در کارنامه دارد و قبل از انتخابات نیز به مدیریت شهر علاقه نشان داده بود ولی خروج اعضا از شورا، خط قرمز این لیست اعلام شده بود و حالا بخشی از اعضا و نیز جریان حامی این لیست، مخالف شهرداری هستند.

برخی اطرافیان هاشمی اما می‌گویند که او میثاق‌نامه‌ی این لیست را امضا نکرده است و برخی از حامیان شهردار شدن او می‌گویند که اهمیت شرایط فعلی مهمتر از میثاق‌نامه است.

«ژاله فرامرزیان» عضو هیات رییسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، سال گذشته در مصاحبه‌ای با بیان این که شرط بررسی فرم تقاضای افراد برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان [امید]، امضای میثاق و فرم مذکور بوده است، تصریح کرده بود: «عدم امضای میثاق‌نامه توسط آقای محسن هاشمی صحت ندارد». [ایلنا]

متن پیمان اعضای شورای شهر تهران

«بهاره آروین»، یکی از اعضای شورای شهر تهران، در کانال تلگرامی خود، متن توافق ۲۱ نفر اعضای شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در جلسه‌ی روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۳/۳۱ را منتشر کرد:

«به پاس احترام به رای مردم و امانتداری در مسوولیتی که برعهده ما گذاشته‌اند و با تاکید بر پایبندی به میثاق‌نامه شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، در یک توافق جمعی متعهد شدند در طول ۴سال نمایندگی مردم در این شورا هیچ‌گونه مسئولیتی که قابل جمع با عضویت در شورا نباشد، برعهده نخواهند گرفت».

رقابت محسن هاشمی با نجفی

گزارش‌ها از رفتار محسن هاشمی در جایگاه ریاست شورا با محمدعلی نجفی، شهردار قبلی، به نوعی رقابت با او را معکس می‌کرد. هاشمی انتقادهایی را به مدیریت او مطرح می‌کرد و رسانه‌های حامی شهردار شدن او نیز در مدت شهرداری نجفی، به مقابله با او می‌پرداختند و فشارها را برای کنار رفتن او زیاد می‌کردند.

محسن هاشمی در نیمه‌ی اسفند ماه، در جلسه‌ی علنی شورا، گفته بود: «باید صدای مردم را بشنویم، قبل از آنکه برای شنیدن دیر شده باشد و این گونه اقدامات دیگر اثرگذار نباشد، اصلاح و خدمت صادقانه وخالصانه را شتاب ببخشیم. امروز همه حوزه های عمومی با نارضایتی مردم مواجه است، از شرایط اقتصادی وبی ثباتی قیمت ارز تا وضعیت قضایی، عملکرد قوه مقننه و نهادهای فرهنگی و اجتماعی. در این زمینه حوزه مدیریت شهری نیز خالی از اشکال و ضعف نیست و باید معترف بود در ۶ ماه سپری شده از دوره مسوولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده است و آنگونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است».

یک هفته بعد، نجفی از شهرداری استعفا داد که حدود 20 روز پس از آن به کناره گیری او منتهی شد.

فراکسیون‌های شورا

فراکسیون نزدیکان حزب کارگزاران و محسن هاشمی، حدود 5 عضو دارد و در مقابل، فراکسیون حزب اعتماد ملی که محمدعلی افشانی را پیشنهاد داده‌اند، 3 رای دارد. به نظر می‌رسد که فراکسیون اتحاد با حدود 5 رای که برای ماندن نجفی مقاومت بسیاری کرده بود، حالا گزینه‌ی جدی ندارد و می‌تواند در این دو قطبی شکل گرفته، تعیین کننده باشد. این فراکسیون البته روی خوشی به محسن هاشمی ندارد و بر میثاق‌نامه‌ی اعضای شورا تاکید دارد.

صبح یکشنبه قرار است که هر عضو شورا 5 گزینه‌ی پیشنهادی خود را ارایه کند و از میان آنها، 7 نفر که بیشترین رای را آورده‌اند، به عنوان گزینه‌های اصلی در طی حدود دو هفته به رقابت بپردازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام پاسخ های قبلی بنده و تحلیل اینجانب دارد به اثبات می رسد . ولی وای به حال ملتی که تصمیم گیران آنها جاه طلب و خود خواه و اشرافی باشند .ذلت برای آن ملت فراهم و فاصله طبقاتی افزون و خشم و غضب الهی دامن آنها را خواهد گرفت .شورای شهر از گرداب دور خود برای انتخاب شهردار باید خارج شوند و بدنبال مدیران توانمند متخصص و متعهد بگردند و الا در گرداب خود غرق و اعتماد مردم از بین خواهد رفت . و آینده انقلاب به خطر می افتد .

    1
    1
  2. اصلاح طلبان از بوته آزمایش مردود بیرون آمدند.
    کسانی که به خاطر تبلیغ قانون شکنی ها و فساد شهردار قبلی، رای آوردند ولی خودشان هم به همان راه روی آورده اند و به رای مردم خیانت کردند.

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا