آقامیری و خواننده زن خارج نشین
حسین دارابی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «آقامیری و خواننده زن خارج نشین» نوشت:
دیدم خیلیا درباره لایو مشترک آقامیری با خواننده زن خارج نشین تحلیل دادن بیرون، منم گفتم نکاتی رو مطرح کنم
نکته اول: به اندازه کافی درباره این لایو و ایراداتی که داشت تحلیلهای متفاوت مطرح شده من دیگه بهش نمیپردازم، میخوام یکم ریشهای تر به قضیه نگاه کنم و اقامیری رو نقد کنم. قبل از اینکه الانِ آقامیری رو بررسی کنید برید دوران جوانی و نوجوانیش رو ببینید، من هم از اقوامش پرسوجو کردم و هم از همحجرهایهاش. آقامیری یه بسیجی تند و خشک مقدس بود که نمیتونستی جلوش تکون بخوری. یکی از همکلاسیهای آقامیری تو حوزه میگفت، سالی به دوازده ماه نمیتونستی جلوش نوار بگذاری. اون آقامیری، الان اینطوری شده. اینو گفتم که بگم، خیلی از همین خشک مقدسهای متحجر تندرو که میان فقط فحش میدن به امثال آقامیری و یکذره فهم ندارن که بدونن براچی دارن بدوبیراه میگن، آخرش میشن یکی بدتر از آقامیری
این دسته از آدما خیلی خطرناکن، کسایی که بهظاهر اعتقاد بالایی دارن ولی فهم اندک، اتفاقا امام صادق علیه السلام فرمود، دودسته آدما کمر منو شکستن، یکی همین آدما هستن، یعنی جاهلان مقدسمآب. یعنی مخش پوکه، هیچی تو کلهش نمیره. خوارج همینطوری بودن، آخرش هم یکی از همین خوارج امیرالمؤمنین رو به شهادت رسوند. سریعا حکم کفر آدما رو اثبات میکنن و حتی شده میکشنش.
این حدیث فقط مختص امام صادق نیست، همه ائمه از دست جاهلان متعصب و مقدس کمرشون شکست، من خیلی نگران امام زمان هستم که وقتی بیاد، این دسته آدما، خیلی برای حضرت مشکلساز میشن.
شما اول انقلاب رو ببینید، آدمهای تندرویی مثل اکبر گنجی که موهای بیحجاب هارو قیچی میکرد، یا ضرب و شتمشون میکرد و پونز فرو میکرد تو بدن بیحجابا، که به اکبرپونز معروف شده بود. الان خارج از کشور خدا و قرآن و همه چیو انکار میکنه، مخملباف رو برید مواضع اول انقلابش رو ببینید چقدر متعصب افراطی بود، الانشو ببینید. آخر هر افراطی، یه تفریط بدتر وجود داره
نکته دوم اینکه، چرا ما نمیتونیم در مسائل مختلف که بهش انتقاد داریم، با دلیل و منطق و بدون عصبانیت تجزیه و تحلیل کنیم؟ چرا سریع شروع میکنیم به بدوبیراه. یه سری فحش میدادن در واکنش به این لایو مشترک، یه سری میگفتن لعنت بر آخوند فلان. کمتر کسی حرف حساب داشت که بزنه. چون خودمونم نمیدونیم مبانی فکری خودمون چیه، یا اشکال مبانی فکری آقامیری چیه. بعد خود آقامیری رو برید ببینید تو پستهاش، محاله تو کامنتاش حرف زشت یا فحش ببینید. چون بلده چیکار کنه. چون بلده چجوری جذب کنه. شاید تو زندگی واقعیش اصلا اینطوری نباشه ولی تو رسانه بلده چیکار کنه. چرا ما تو رسانه بلد نیستیم مثل آدم حرف بزنیم؟
شما فکر کردید طرفداران آقامیری با فحش و بدوبیراه ما، نظرشون نسبت به اون عوض میشه؟ اتفاقا با این ادبیاتی که این مخالفین آقامیری دارن، طرفدارای آقامیری برعکس علاقهشون به اقامیری بیشتر و نفرتشون به مذهبیا بیشتر میشه. و تاسفبارتر اینکه فکر میکنن قشر مذهبی و متدین این آدمای بیادب و بیمنطق هستن. نمیدونن که خود متدینین واقعی از اینها بیزارن
نکته سوم: اصلا باشه آقامیری بد، فاسد، منحرف. آخوند انگلیسی، هرچی شما بگی، ولی همین آدم با هر روشی که میدونه، که شاید بعضیاش درست باشه بعضیاش غلط، تونسته کلی آدم رو جذب خودش بکنه، که میپرستنش. تونسته کاری بکنه که جریانساز بشه، یه لایو میگذاره، کل اینستا دربارهش حرف بزنن. البته ما هر روش جذبی رو تایید نمیکنیم ولی تو که فکر میکنی برحق هستی، خوبی، مومنی، متدینی و دین واقعی رو داری، چیکار کردی؟ چیکار میکنی؟ بیشتر جاذبه داری یا دافعه؟ شاید بگید با روشهای باطل راحتتر میشه آدمارو جذب کرد ولی من اینطوری فکر نمیکنم، اتفاقا اگر دین واقعی رو زیبا بتونی معرفی کنی، خیلی بیشتر اثر داره، اهل بیت مگه چیکار میکردن که ١۴٠٠ساله دائما دارن مردم دنیا جذبشون میشن، یه نگاه به اربعین بندازید. پس میشه کار کرد، حتی قویتر. مشکل اینهکه ما نمیخوایم کار کنیم، تنبلیم.
انتهای پیام
ماهی از سر گنده گردد نی زدم
تحجر و ارتجاعی بودن را از دیدگاه ها می توان دید . انسان موجودی سیال است که همیشه در حال شدن و شدن است . در حدیث معصومین آمده که اگر دو روز انسان مثل هم باشد این انسان مغبون است یعنی باید در هر لحظه متحول شد .آقا سید اگر زمانی تند رو بودند هیچ ملالمتی متوجه اش نیست چون فهم و برداشت اش همان بود ولی الان فهمیده که کلی داده ها برای گرفتن نتیجه کافی نبوده بنابراین دنبال تکمیل یافته های خود است و می خواهد با همان شان مبلغی اسلام را آنطور کهمی فهمد تبلیغ کند مصاحبه با احلام چه اشکالی داشت همین که احلام برای دیدار با سید روسری سر می کند یعنی راه و روش سید درست بوده و است شاید فردا سید همین روش را هم کنار بگذارد و از یک راه دیگر وارد شود این یعنی پویایی و عدم توفق در لحظه . بنابراین با انصاف باید به سیره و آمال سید نگریست و آقامیری را همان طور که خودش می خواهد دید . ما نباید انتظار آقا میری توی ذهن خود را داشته باشیم . امروز بسیتری از رفتارهای ما از بیخ و بن اشتباه است اما جرات طرح اش را هم نداریم ولی آقا میری با شهامت روی کلی خواسته هایش پا می گذارد و از خودمی گذرد تا شاید بتواند گامی در تالیف دلها و نزدیک کردن آدم ها بهم بردارد . تا زمانی که نتوانیم خود را در آئینه نقد قرار دهیم رشد نخواهیم کرد . اجازه دهیم المومن مرآه المومن مورد نقد واقع شویم تا مس وجودمان طلا گردد . یاعلی