خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی مستعفی شورای نگهبان: بحث سلیقه‌ است

روزنامه ی امید ایرانیان نوشت: خبر خیلی ناگهانی بود. استعفای سخنگوی شورای نگهبان آن هم در گرماگرم انتخابات مجلس. نجابت‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شمالی شورای نگهبان که پیش‌تر هم سابقه استعفا از این سمت را داشت عصر روز گذشته خبر استعفایش را اعلام کرد و گفت استعفای من نیازی به قبولی از سوی دبیر شورای نگهبان ندارد. البته طبق گفته روابط عمومی شورای نگهبان استعفای وی پذیرفته نشد. ابراهیمان قرار بود شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی حاضر شود و درباره عملکرد هیات نظارت سخن بگوید که با استعفایش حضور در این برنامه تلویزیونی لغو شد.

این استعفا در حالی صورت گرفت که روز گذشته قرار بود نظر هیات نظارت بر انتخابات مجلس درباره صلاحیت کاندیداهای این انتخابات اعلام شود. منابع غیررسمی به برخی خبرگزاری‌ها خبر دادند که صلاحیت حدود یک‌سوم از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شده و بیش از ۹۰۰ نفر نیز در طول بررسی صلاحیت‌ها از کاندیداتوری انصراف داده‌اند. از سوی دیگر بخش خبری ساعت 20:30 سیما هم اعلام کرد که 43 درصد تایید صلاحیت شدند.

بر اساس اعلام این منابع؛ از میان 12هزار و 123نفری که برای نامزدی در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرده بودند، تاکنون بیش از 900 نفر در طول روند بررسی صلاحیت‌ها انصراف داده‌اند.

از تعداد باقی‌مانده، حدود یک‌سوم ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات اسفند صلاحیتشان احراز شده، یک‌سوم به‌طور قطعی صلاحیتشان برای این انتخابات رد شده و یک‌سوم دیگر نیز تاکنون مشمول «عدم‌احراز» شده‌اند. این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده و در حد یک گمانه‌زنی از طریق کسب اطلاع از منابع غیررسمی است.

تفاوت آنهایی که به‌طور قطع صلاحیتشان احراز نشده و آنهایی که تاکنون مشمول عدم‌احراز هستند، آنجاست که احتمال تایید صلاحیت دسته دوم تا زمان آغاز تبلیغات همچنان وجود دارد. این افراد می‌توانند با ارایه اسناد و مدارک یا معرفی معرف‌های مورد اعتماد دستگاه‌های نظارتی در راستای احراز صلاحیت خود اقدام کنند.

در صورت صحت این گمانه‌ها، برای هر کرسی نمایندگی مجلس بیش از 13نفر باید رقابت کنند.

با این حال استعفای سخنگوی شورای نگهبان که تاکنون امری بی‌سابقه به لحاظ زمان استعفا بوده بازار گمانه‌زنی‌ها در خصوص علت این اقدام ابراهیمیان را داغ کرده است، هر چند سخنگوی شورای نگهبان به «امید ایرانیان» می‌گوید شایعات برایش اهمیتی ندارد. او در خلال گفت‌وگویش با «امید ایرانیان» از تفاوت سلیقه‌هایی که منجر به استعفا شده است پرده برمی‌داد.

 

آقای ابراهیمیان استعفای شما خیلی ناگهانی بوده و سابقه نداشته است سخنگوی شورای نگهبان در گرماگرم یک انتخابات استعفا دهد…

این موضوع (استعفا) یک تصمیم اداری معمولی بوده و یک امر حاشیه‌ای است، به هر حال در دوران انتخابات هستیم و خیلی فرصت پرداختن به حاشیه‌ها را نداریم.

قبول کنید که این اقدام شما در آستانه انتخابات احتمالا موجب شایعاتی شود…

بحث مربوط به انتخابات و رسیدگی به صلاحیت‌ها وقت زیادی می‌گیرد. الان در بخش دیگری فعالیت می‌کنم، مساله اصلی در حال حاضر انتخابات است و بقیه مسایل جزء حاشیه‌ها است.

اعلام کرده‌اید تا زمان برگزاری انتخابات توضیحی نمی‌دهید؟ درست است؟

اینها مهم نیست و مسایل حاشیه‌ای است. یک فردی در اداره‌ای از یک کاری خسته می‌شود و سلیقه‌اش با یک کاری سازگار نیست و سلیقه‌اش شاید با همکارش سازگار نباشد و کارش را عوض می‌کند.

آقای ابراهیمیان، اگر شفاف درباره علت استعفایتان صحبت نکنید شاید باعث سوءاستفاده شود…

خیر. این مساله مهمی نیست. مساله مهم انتخابات است. حالا یک سخنگوی دیگر انتخاب می‌شود.

از قول من بنویسید: «اصلا جای پرداختن به این موضوع در حال حاضر نیست و یک تصمیم اداری ساده بوده است و همه باید بپردازیم به انتخابات. ما همه سوءاستفاده‌کنندگان را از پیش محکوم می‌کنیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا