خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رسانه‌ها اخبار دبیر را منتشر نکنند»

آرمان ملی نوشت: علیرضا دبیر که به تازگی ثبت نام خود را برای انتخابات دوره جدید ریاست فدراسیون کشتی انجام داده است در مجمع انتخاباتی هیات کشتی مازندران خبرنگاری را اخراج کرد.
علیرضا دبیر در ویدئویی در خصوص این اتفاق اینچنین توضیح داد: مجامع انتخاباتی فدراسیون  بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود. خودم خواهش کردم که خبرنگاران باشند. همه خبرنگاران محبت کردند آمدند. نمی‌دانم ایشان خبرنگار بود یا نبود! داشتم صحبت می‌کردم رسیدم به اینجا که سی ساله با مازندرانی‌ها صحبت می‌کنم. فرهنگ‌ها و اختلافات را می‌دانم حتی لهجه مازندرانی‌ها را متوجه می‌شوم. ایشان گفت مسخره می‌کنید که حرف ایشان به من برخورد! من از این اخلاق‌ها ندارم که کسی را مسخره کنم. من رئیس جلسه و مجمع هستم و خیلی محترمانه به ایشان گفتم که از جلسه برو بیرون! مهم این هست که جلسه به خوبی برگزار شد.  
خانه مطبوعات استان مازندران در پی این برخورد علیرضا دبیر با خبرنگار مازندرانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انتخابات هیأت کشتی استان مازندران با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و روسای هیأت کشتی شهرستان‌ها و اصحاب رسانه و خبرنگاران روز پنجشنبه 7 اردیبهشت ماه در حالی برگزار شد که رفتار پرانتقاد و دور از شأن رئیس فدراسیون کشتی و در نهایت اخراج خبرنگار باسابقه و نام آشنای استان از سوی علیرضا دبیر موجی از انتقادات و گلایه‌مندی ورزش دوستان و به ویژه اصحاب رسانه استان را به دنبال داشت.  خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران  در بیانه‌اش اعلام کرد که وظیفه خود می‌داند تا پیگیری‌های قانونی در خصوص اخراج خبرنگار از جلسه فوق الذکر را دنبال کند. همچنین انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران در واکنش به توهین علیرضا دبیر به خبرنگار ورزشی و اخراج او از جلسه، در اطلاعیه‌ای از رسانه‌ها خواست اخبار مربوط به این مدیر ورزشی را منتشر نکنند.
در این اطلاعیه با اشاره به رفتار زننده علیرضا دبیر آمده است: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ضمن حمایت از خبرنگار حاضر در جلسه، با محکوم کردن توهین و اخراج خبرنگاران از حوزه کاری ایشان، بر ارزش‌های اجتماعی فعالیت روزنامه‌نگاران در شرایط سخت فعلی تاکید می‌کند و به همکاران خود پیشنهاد می‌کند در برخورد با مسئولانی که جایگاه روزنامه‌نگاری را درک نکرده و توهین روا می‌دارند بطور منسجم اعتراض کرده و از پوشش خبری فعالیت‌های آنان خودداری کنند.
ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به این اقدام علیرضا دبیر گفته‌بود: سیلی عضو شورای شهر و دستان رئیس فدراسیون به نشانه اخراج خبرنگار اگر چه خطا و نشان از تفرعن حاکم بر بخشی از بدنه مدیران است اما بیش از همه ضعف نظام صنفی رسانه را نمایان می‌کند. اینکه به راحتی روابط عمومی‌ها بیانیه می‌دهند که وی خبرنگار نیست یا خبرنگار تخصصی نیست و یا فلان حرف مربوط یا نامربوط را زد، ادعایی است که ساز و کار قانونی برای رد و اثبات آن وجود ندارد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا